شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: نخستین پروانه کاربرد نشان حلال در استان خوزستان صادر شد.

رضا دهدشتی‌زاده اظهار کرد: در راستای تلاش جهت اجرای احکام نورانی اسلام در زمینه تامین غذای حلال و نیز ارتقای سطح اطمینان شهروندان از مصرف مواد غذایی حلال در جامعه اسلامی، با همکاری مشترک اداره کل استاندارد استان و حوزه‌‏های نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی، نخستین پروانه کاربرد نشان حلال در استان خوزستان به واحد کشتارگاه صنعتی طیور مرغداران شمال خوزستان اعطا شد.

وی افزود: در حال حاضر سالانه تقریبا 2 هزار و 500 میلیارد دلار درآمد تجارت حلال در کشورهای اسلامی است اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی از جمله نداشتن تاییدیه نشان حلال، سهم ایران از این تجارت تقریبا صفر است.

مدیرکل استاندارد خوزستان اضافه کرد: بدین دلیل سایر کشورهای اسلامی گوی سبقت را در صنایع غذایی حلال از ما ربودند اما خوشبختانه در حال حاضر ما این تأییدیه را که مورد قبول تمام کشورهاست اخذ کرده‌ایم و می‌توانیم در تجارت غذای حلال حرفی برای گفتن داشته باشیم.

دهدشتی‌زاده ادامه داد: پروانه کاربرد نشان حلال با امضای مشترک نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان ملی استاندارد امضاء می‌‏شود که بیانگر ارزیابی واحد تولیدی در دو بعد شرعی و فنی استانداردی است.  

وی خاطرنشان کرد: به دلیل ظرفیت بالای تولید و صادرات استان به کشورهای همسایه، سرمایه گذاری در تجارت حلال به کلیه تولیدکنندگان و فعالان در صنایع غذایی توصیه می شود.

دهدشتی‌زاده در پایان گفت: این اداره کل نیز در چارچوب وظایف و اختیارات خود آمادگی کامل خود را جهت هرگونه کمک و مساعدت در این زمینه به این افراد اعلام کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار