نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري گفت: در عمره مفرده عمره‌گزاران بايد به گونه‌اي رفتار كنند و اعمال را به جا آورند كه جمهوري اسلامي و مذهب شيعه را بدنام نكنند. "> عمره‌گزاران شئون اسلامي را رعايت كنند
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۴

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري گفت: در عمره مفرده عمره‌گزاران بايد به گونه‌اي رفتار كنند و اعمال را به جا آورند كه جمهوري اسلامي و مذهب شيعه را بدنام نكنند.

به گزارش شوشان به نقل از ایسنا، آيت الله سيدعلي شفيعي در نخستين همايش عمره‌گزاران اهواز كه امروز (جمعه، 29 دي ماه) در سالن گيت بوستان اهواز برگزار شد، اظهار كرد: سفر حج، سفر بسيار مقدسي است كه اگر قدر آن دانسته شود، خدا سفرهاي متعاقب ديگري را هم نصيب مي‌كند و اگر قدر آن دانسته نشود ممكن است بر سر انسان شكسته شود. لذا در اين سفر دو كار اساسي بايد انجام داد كه يكي رعايت شئون اسلامي است.

وي افزود: عمره‌گزاران به عنوان مسلمان وارد سرزمين وحي مي‌شوند و مناسك حج و عمره و اعمال زيارت پيامبر (ص) و ائمه بقيع را به جا مي‌آورند كه اين مناسك به سادگي و سهولت انجام نمي‌شود و رعايت اصول اسلامي در اين مناسك ضروري است.

آيت‌الله شفيعي گفت: از سويي عمره‌گزاران ايراني و استان خوزستان نمايندگان جمهوري اسلامي هستند و جمهوري اسلامي بر اساس انقلابي بزرگ ايجاد شده و جمهوري شيعه نام دارد. براي اين‌كه عظمت جمهوري اسلامي و مذهب شيعه آشكار شود، عمره‌گزاران بايد مراقب باشند كار خلافي انجام ندهند كه جمهوري اسلامي و مذهب شيعه را بدنام كند.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: به جا آوردن مناسك حج و احرام،‌ طواف و سعي صفا و مروه، قالب و جسم حج عمره مفرده است و روح آن، متحول شدن و گام برداشتن به سمت خدا است. مكان‌هايي كه زيارت مي‌شوند همه مظاهر و تجلي‌بخش اسلام و مذهب هستند و عمره‌گزاران بايد مراقب و مواظب اعمال و حركات خود باشند.

وي يادآور شد: اين سفر چند روز بيشتر نيست ولي تغيير و تحولات بسياري در انسان ايجاد مي‌كند. خداوند تبارك فرموده "اگر شكر نعمت كنيد آن را فزوني مي‌بخشم" و اگر شما قدر اين سفر را بدانيد وسيله تشرف مجدد نيز فراهم خواهد شد. پس روح خود را از پيش از سفر آماده كنيد.

آيت‌الله شفيعي تصريح كرد: كساني كه به اين سفر مشرف مي‌شوند همه با اختيار و هزينه خود رفته‌اند و كسي آنها را به زيارت مجبور نكرده است،‌ پس همان‌گونه كه به طوع و رغبت به مهماني خدا رفته‌ايد،‌ مراقب رفتار و اعمال خود باشيد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار