شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
رقابت اصلی بین کلینتون و ترامپ در 10 ایالت مردد خواهد بود. دو نامزد اصلی توان روزهای آخر کارزار خود را در این ایالت ها صرف کردند.
انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از ساعاتی دیگر (7 ساعت دیگر به وقت سواحل شرقی آمریکا) آغاز می شود.

این انتخابات سرنوشت کلیددار بعدی کاخ سفید و چهل و پنجمین رییس جمهور تاریخ ایالات متحده آمریکا را تعیین خواهد کرد.

رقابت انتخاباتی به ویژه در هفته پایانی مانده به روز هشتم نوامبر نفسگیر و شانه به شانه بوده است و نتایج نظر سنجی ها حاکی از پیشتازی نسبی هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات بر دونالد ترامپ رقیب اصلی خود و نامزد حزب جمهوریخواه است.

هیلاری کلینتون در صورت پیروزی در انتخابات نخستین بانویی خواهد بود که توانسته به منصب و مسند ریاست جمهوری آمریکا برسد، او راه هموار تری نسبت به رقیب خود دارد. کلینتون حدود 220 رای الکترال را در ایالت هایی که تقریبا مسجل شده است به او رای خواهند داد کسب کرده و مبارزه او با رقیب جمهوریخواه تنها برای کسب 50 رای الکترال دیگر از 10 ایالت مورد مناقشه (و مردد) به منظور راه یابی به کاخ سفید است.

در جبهه مقابل اما دونالد ترامپ 180 رای الکترال را مفروض دارد و باید 90 رای الکترال دیگر را از 10 ایالت مردد (swing states) به دست آورد تا راهی کاخ سفید شود. بدون تردید او راه دشوارتری از کلینتون در پیش رو دارد.

دو نامزد تا واپسین لحظات به سفرهای انتخاباتی خود به سراسر آمریکا – به ویژه به ایالت های مردد – ادامه دادند. دیشب شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا میزبان باراک اوباما و همسرش میشل بود تا در کنار بیل کلیبنتون و هیلاری کلینتون یکی از بزرگ ترین گردهمایی های انتخاباتی حزب دموکرات در حمایت از نامزدی خانم کلینتون برگزار شود. اوباما در جریان این گردهمایی سخنرانی کرد.

در جبهه مقابل یعنی در کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ نیز او در روز رای گیری پس از انداختن رای خود به صندوق در نیویورک قرار است تا پایان شب به 5 ایالت حساس و سرنوشت ساز سفر کند.

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از زمان پایان رای گیری روز سه شنبه به مرور اعلام خواهد شد و در صورت پیروزی هر یک از دو نامزد اصلی در ایالت های مردد شرقی می توان پیش بینی کرد نتیجه کلی انتخابات به نفع کدام یک از آنها خواهد بود.

آخرین نظر سنجی ها پیش از روز رای گیری حاکی از پیشتازی دستکم 3 درصدی خانم کلینتون بر ترامپ در بیشتر ایالت های آمریکاست.

نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا لحظه به لحظه و در ادامه همین خبر به روز خواهد شد...

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار