شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه گفت:با توجه به تجربه پارسال در وقوع سیلاب ، مناطق پایین تر از تراز 226 متر از سطح دریا ، پیشروی آب مخزن سد کرخه را تجربه خواهند کرد لذا تردد و اقامت کشاورزان و دامداران در حریم رودخانه خطرناک خواهد بود.

فریدون صالحی فر افزود: با شروع سال آبی 56-95 همچنین تجربه سال گذشته آبی در خصوص طغیان رودخانه های کرخه و دز به منظور کاهش خسارت های ناشی از سیلاب های احتمالی ، هماهنگی لازم بین اداره های ذیربط انجام گرفته است.

وی افزود: کلیه زمین های محدوده رودخانه مطابق قوانین و مقررات کشور تملک و قیمت این اراضی با نظارت دستگاه قضایی به مالکین پرداخت شده است. مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه گفت:با توجه به برنامه ریزی های انجام شده ارتفاع سد مخزنی کرخه به تراز کم سابقه ای در سال آبی جاری خواهد رسید.

صالحی فر افزود:در فروردین ماه امسال تراز سد کرخه به افزایش چشمگیر رسید اما با توجه به برنامه ریزی ها ، تراز سال آبی جاری حتی 11 متر از این تراز هم بالاتر خواهد رفت.

صالحی فر افزود:کشاورزان ، دامپروران و افرادی که به هر دلیل به صورت غیر قانونی از حریم رودخانه ها و مخازن بهره برداری می کنند باید هشدارهای لازم در این خصوص را جدی بگیرند. صالحی ظرفیت گنجایش آب مخزن سد کرخه را هشت میلیارد متر مکعب عنوان کرد و افزود:هم اکنون حجم آب مخزن سد کرخه 3،5 میلیارد متر مکعب می باشد.

مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه میزان تولید انرژی برق در نیروگاه سد کرخه طی امسال را بیش از 455 هزار و 504 مگاوات ساعت انرژی عنوان کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار