شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: میزان تصادفات در جاده های خوزستان به دلیل فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل برون شهری در هفت ماه نخست امسال افزایش یافته است.

 مجتبی عابدینی چهارشنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی در سرسرای استانداری خوزستان اظهار کرد: در طرح اقتصاد مقاومتی به منظور کاهش تلفات جاده ای و تصادفات و استفاده بیشتر از ظرفیت حمل و نقل جاده ای، طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای ارائه شده است.

وی گفت: در این طرح سهم خوزستان اختصاص 650 کامیون، یک هزار دستگاه سواری کرایه ای برون شهری و 200 دستگاه اتوبوس برون شهری مشخص شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان افزود: برای استقبال از طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل برون شهری نیاز است که میزان تسهیلاتی که به رانندگان برای خرید خودرو داده می شود 80 درصد قیمت دستگاه باشد و همچنین مسئولان استان باید به طور جدی پیگیر خروج دستگاه های فرسوده از ناوگان حمل و نقل برون شهری باشند.

وی اظهارکرد: در این طرح مقرر شده که 40 هزار دستگاه خودروی جدید به ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور افزوده شود. وی گفت: برای تامین یک هزار دستگاه خودروی سواری کرایه ای برون شهری در خوزستان 200 میلیارد ریال، نوسازی اتوبوس برون شهری 400 میلیارد ریال و برای نوسازی کامیون ها در استان 300 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان پیشنهاد دارد که از خودروهای اروندی در حمل و نقل جاده ای نیز استفاده شود.

وی ادامه داد: پارسال 36 میلیون تن کالا از مبادی خوزستان به سایر نقاط کشور حمل شد که این مهم اهمیت جاده های خوزستان را در حمل و نقل جاده ای نشان می دهد.

امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز در این نشست گفت:استفاده از خودروهای اروندی برای ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری در دستور کار قرار گیرد تا عموم مردم بتوانند برای تردد خود از این خودروها استفاده کنند.

در طرح اقتصاد مقاومتی بخش هایی برای نوسازی حمل و نقل درون و برون شهری تعیین شده است که سهم هر استان از جمله خوزستان مشخص شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار