اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به گله مندی خانواده های معلول از میزان مستمری گفت:با حمایت دولت و مجلس،مستمری خانواده های دارای معلول در حال افزایش است.  
 
به گزارش ایرنا انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در آئین بهره برداری از مرکز توانبخشی بیماران روانی مزمن شهرستان دزفول گفت:دولت در سال 95 آمادگی خود را برای افزایش مستمری خانواده های معلول اعلام کرد تا حداقل معیشت و رفاه را برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد فراهم کند. 

وی افزود:در حال حاضر حداقل مستمری پرداختی به خانواده دارای یک معلول 530 هزار ریال،برای خانواده دارای 2 معلول 600 هزار ریال،خانواده های دارای 3 معلول 700 هزار ریال و برای سه نفر بیشتر یک میلیون ریال است. 

وی افزود:مقرر گردید 40 درصد حقوق به عنوان مستمری به این خانواده ها پرداخت شود که اگر میزان حقوق 9 میلیون ریال اعلام شود برای هر خانواده با یک معلول میزان مستمری به یک میلیون و 800 هزار ریال افزایش خواهد یافت. 

وی گفت:دولت این پیشنهاد را داده و کمیسیون تلفیق نیز با این طرح موافقت کرده است که امیدواریم بزودی اجرایی شود. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور به اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از تولد افراد معلول نیز اشاره کرد و گفت:سالانه حدود 25 تا 30 هزار معلول در کشور متولد می شود که با توجه به پیشرفت علم ژنتیک جلوگیری از این امر در دستور کار قرار گرفته و در سال 94 ،40 هزار غربالگری برای زوج های جوان انجام شد و زوج ها به پرسش نامه های سازمان جهانی بهداشت پاسخ دادند که از این تعداد زوج،30 درصد نیازمند مشاوره ژنتیکی بوده و 20 درصد آنها ملزم به انجام آزمایش ژنتیکی شدند. 

وی گفت:افرادی که توانایی پرداخت هزینه آزمایش ژنتیک را ندارند نیز تحت حمایت بهزیستی قرار می گیرند تا از تولد افراد معلول جلوگیری بعمل آید . 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه این سازمان سه راهبرد در برنامه های خود دارد گفت:در تلاش هستیم سازمان در سراسر کشور به یک برنامه ریزی استراتژیک و عملیاتی مجهز شود تا از بروز و شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت جلوگیری شود. 

وی افزود:علاوه بر این در 31 استان کشور طرح افزایش توانمندی برای مصون کردن نونهالان در مقطع راهنمایی با همکاری آموزش و پرورش اجرا شده که طبق آن در هر شهرستان 10 مدرسه به صورت پایلوت انتخاب می شوند تا مراقبت های اجتماعی برای دانش آموزان انجام شود. 

محسنی بندپی افزایش مهارت زندگی،سبک زندگی درست ،فرزند پروری و مشاوره فرهنگی را از دیگر رویکردهای سازمان بهزیستی کشور دانست و گفت:باید با این برنامه ها بنیان خانواده که بزرگترین نهاد اجتماعی است را تقویت کرد و توانمندی ها را افزایش داد. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور استاندارد کردن خدمات و کیفیت بخشی به خدمات را از دیگر رویکردهای این سازمان عنوان کرد و اظهار کرد:دولت همیشه نمی تواند همه تعهدات را عملی کند لذا باید از توانمندی و نیت ارزشمند بخش خصوصی نیز استفاده کرد و بستر را برای ارائه خدمات بهتر آماده کرد. 

وی گفت:به همین منظور هفته آینده همایشی با حضور رئیس جمهوری در سالن اجلاس برگزار و نشان مسئولیت اجتماعی به خیرین این حوزه اعطا خواهد شد تا دیگران نیز تشویق به فعالیت در این عرصه شوند. 

وی معاینه در منزل را استراتژی دیگر سازمان بهزیستی خواند و ادامه داد :باید افزایش آگاهی،دانش و افزایش ظرفیت خدمت رسانی را در خانواده ها افزایش داد تا زمینه حضور بیماران معلول در خانه فراهم شودو این افراد به جامعه بازگردند. 

محسنی بندپی افزود:بیماری اوتیسم یک اختلال عصبی است که شیوع آن در جامعه یک درصد است و اگر بیماری کودک مبتلا به اوتیسم در سن 2 یا 3 سالگی تشخیص داده شود رشد و تکامل مغزی وی امکان پذیر خواهد بود . 

وی با اشاره به اینکه بیماران روانی نیازمند خدمات مستمر هستند گفت:بیماران روانی نباید رها شوند و حتی زمانی که بهبود می یابند نیز باید تحت نظر باشند تا دوباره به حالت قبل برگشت نداشته باشند . 

وی پرسنل بهزیستی دزفول و مرکز توانبخشی معلولان مزمن دزفول را افرادی فداکار و از خودگذشته معرفی کرد و گفت:برای تشویق آنها هدایایی در نظر گرفته شده است . 

رئیس بهزیستی کشور آلودگی ها را در بروز مشکلات برای سلامت موثر خواند و اظهار کرد:در حالیکه تاثیر تحرمی های اقتصادی معادل 1.4 درصد تولید ناخالص ملی بوده این رقم در زمینه آلودگی ها 9 درصد تولید ناخالص ملی است. 

با حضور ردیس سازمان بهزیستی کشور بزرگترین مرکز درمانی و توانبخشی بیماران روانی مزمن استان خوزستان در دزفول افتتاح شد.
برچسب ها: بهزیستی ، معلول
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار