مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: به دلیل افزایش نرخ ارز هزینه سفر حج عمره نیز افزایش می‌یابد.

"> افزایش هزینه سفر حج عمره
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۳

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: به دلیل افزایش نرخ ارز هزینه سفر حج عمره نیز افزایش می‌یابد.

ناصر حویزاوی در همایش عمره‌گزاران خوزستان در سخنانی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز به دلیل بالا رفتن هزینه تهیه امکانات در کشور عربستان به تبع آن هزینه سفر حج عمره افزایش می‌یابد.

وی گفت: با توجه به نوع هتل‌ها و خدمات ارائه شده در عربستان قیمت‌ها بر اساس نوع هتل‌ها و فاصله از حرم متفاوت است و عمره‌گزاران به انتخاب خود هزینه‌ها را پرداخت کنند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان در ادامه از انجام سفر حج با استفاده از مسیر دریایی خبر داد و خاطرنشان کرد: اعزام حجاج از راه دریایی علاوه بر کاهش هزینه‌ها می‌تواند زمینه اعزام تعداد بیشتری از حجاج را فراهم سازد.

حویزاوی تصریح کرد: در حال حاضر با مذاکراتی که با رئیس سازمان حج و زیارت انجام شد، مقدمات اعزام به حج از طریق دریا در حال بررسی است و به نظر در آینده‌ای نزدیک محقق شود.

وی گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های که صورت گرفته میزان اعزام حجاج بیشتر از پیش افزایش یابد.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان در ادامه با اشاره به تقاضای بسیار زیاد اعزام حجاج عمره اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی قبلی ثبت نام عمره مفرده تا اولویت 300 اعلام شده بود که به دلیل تقاضاهای بسیار امکان اعزام این تعداد وجود نداشت لذا تا کنون تا اولویت 280 ثبت‌نام انجام شده و زمینه اعزام آنان فراهم شده است.

وی تعداد کاروان‌های در نظر گرفته شده برای اعزام حجاج خوزستانی را 38 کاروان عنوان کرد و افزود: مابقی افراد که در واقع تا اولویت 300 تا نیمه بهمن از آنها ثبت‌نام به عمل خواهد آمد.

حویزاوی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اعزام عمره‌گزاران مرحله دوم ثبت‌نام پس از عید نوروز سال 92 انجام خواهد شد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار