شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
 رئیس سازمان بهزیستی کشور از وجود چهار هزار گروه همیار بهزیستی در سراسر کشور خبر داد.

انوشیروان محسنی بندپی عصر امروز پنج شنبه در جریان بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام بازدید های کاری در شهرهای مسجد سلیمان، دزفول، آبادان و بخش اروندکنار در استان خوزستان گفت: هدفمان این است که در رابطه با جامعه هدف سازمان بهزیستی نسبت به تامین مسکن، اشتغال، تجهیزات و امکانات مورد نیاز مددجویان اقدام کنیم.

وی افزود: در زمان حاضر در سراسر کشور ۴۶ هزار واحد مسکونی برای مددجویان و خانواده های دارای یک فرزند معلول و ۱۱ هزار واحد مسکونی دیگر برای خانواده های دارای دو معلول در دست احداث داریم.

محسنی بندپی با بیان اینکه سال گذشته ۴۵ هزار فرصت شغلی را در سطح کشور برای مددجویان ایجاد کردیم، اظهار کرد: فرصتهای شغلی که سازمان بهزیستی فراهم می کند از دو طریق، یکی تقبل پرداخت حق بیمه کارفرمایی به بنگاه ها و شرکتهای خصوصی سازمان بهزیستی به مدت پنج سال و دیگری پرداخت وامهای اشتغالزایی با بهره بسیار کم به مددجویان انجام می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: تمام تلاشمان این است که نسبت به توانمندسازی جامعه هدفمان اقدام کنیم تا بتوانند نسبت به تامین معیشت و توانمند سازی خودشان بکوشند.

وی گفت: در سراسر کشور چهار هزار گروه همیار داریم که از آن بروکراسی بانکی و ضمانت و وثیقه خارج هستند و به صورت زنجیره ای ضمانت خود را ارائه می دهند. با این وضعیت توانستیم اشتغال  ۳۵ هزار زن سرپرست خانوار را فراهم کنیم.

محسنی بند پی با بیان اینکه قصد داریم تا پایان امسال تعداد گروه های همیار را به حدود ۵۰ هزار افزایش دهیم، افزود: برای شهرستانهای استان خوزستان نیز در شورای اداری شهرهای یاد شد، تصمیمات خوبی اتخاذ کرده ایم.

وی اظهار کرد: شاهدیم خیل عظیم مشتاقان اعم از کودک، سالمند و حتی معلول در آستانه اربعین امام حسین(ع) این چنین به طور خودجوش و مشتاقانه عازم زیارت کربلا هستند و ما نیز به سهم خودمان می کوشیم برای این سرزمین که بوی عطر شهدای در این مکان به شهادت رسیدند، قدم برداریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برنامه ریزی این سازمان برای جمع آوری بیماران روانی از سطح شهرها گفت: به طور قطع یکی از رسالتهای سازمان بهزیستی  بحث نگهداری، آموزش و مراقبت که توانبخشی و توانمند سازی بیماران روانی و مزمن است که برای این منظور در دزفول بزرگترین مرکز درمانی و توان بخشی سالمندان و بیماران روانی مزمن در جنوب کشور را افتتاح کردیم.

برچسب ها: همیار بهزیستی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار