اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
هر شبکه ای که مردم از استفاده می کنند، تا زمانی که جایگزینی برای آن نداریم، حق مردم می دانیم که از آن استفاده کنند.
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان افزایش سه برابری ظرفیت شبکه انتقال داده کشور در دولت یازدهم، گفت:بر اساس برنامه، شبکه ملی اطلاعات در دهه فجر امسال بهره برداری می شود.

 محمود واعظی شامگاه پنجشنبه در پایان نشست شورای اداری شهرستان آبادان در جمع خبرنگاران رسانه ها در خصوص میزان تحقق اهداف و برنامه های دولت یازدهم برای توسعه دولت الکترونیک، گفت:در دولت یازدهم اقدامات و تلاش فراوانی در بخش فناوری اطلاعات برای دو موضوع اساسی انجام شد که موضوع نخست، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بود.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه این پروژه پروژه ای 13 تا 14 ساله بود و معطل مانده بود، از ابتدای این دولت با توجه به اینکه هم تکلیف برنامه پنجم توسعه بود و هم اینکه دستور مقام معظم رهبری بود، فاز نخست شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت سال جاری بهره برداری شد.

واعظی تصریح کرد:اجرای کامل این مهم، زیرساخت های فراوان احتیاج داشت که آماده شد و حجم پهنای باند کشور از ابتدای دولت یازدهم که حدود 600 گیگا بایت برثانیه بود به بیش از 4 گیگا بیت برثانیه افزایش یافت و در تلاشیم تا با اجرای پروژه ها تا پایان امسال این میزان به 10 گیگا بیت بر ثانیه افزایش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد:ظرفیت شبکه انتقال داده کشور نیز در دولت یازدهم نسبت به آنچه در ابتدای دولت بود، سه برابر شد، لذا بستر مناسبی برای اجرای کامل شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.

وی تصریح کرد:در چارچوب ملی شبکه اطلاعات آن چیزی که مهم است، دولت الکترونیک و دولت همراه است و این وزارت نیز کار می کند تا در دهه مبارکه فجر امسال بتوانیم دولت الکترونیک و دولت همراه را تقدیم مردم کنیم.
واعظی گفت:هم اکنون در برخی حوزه ها نظیر ' سلامت، گمرک، مالیات و سایر بخشهای مختلف' اجرای این مهم به بالای 90 درصد رسیده و حدود 70 تا 80 دستگاه به دولت الکترونیک متصل شده اند.

خبری در خصوص فیلتر تلگرام نشنیده ام

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتشار اخباری در شبکه های مجازی مبنی بر احتمال فیلتر شدن شبکه پیام رسان 'تلگرام' گفت:این خبر را چه کسی گفته نمی دانم،ولی هر شبکه ای که مردم از استفاده می کنند، تا زمانی که جایگزینی برای آن نداریم، حق مردم می دانیم که از آن استفاده کنند.

وی گفت:به شرط اینکه این شبکه های پیام رسان، قوانین کشور را رعایت کرده و کانال های غیر اخلاقی و مستهجن نداشته باشند، می توانند در کشور فعالیت کنند.

بررسی مشکلات شبکه تلفن همراه و اینترنت آبادان و خرمشهر و زائران اربعین
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش در خصوص هدف سفر به خوزستان را ارزیابی توانمندی ها و بررسی مشکلات شهرستان در حوزه فناوری اطلاعات خواند و گفت:در بازدید از مرز شلمچه و مسیر تردد زائران به عتبات عالیات، امکانات این منطقه و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس برنامه کاری حضور در شورای اداری چند شهرستان استان خوزستان را در برنامه سفر خود به این استان دارد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه به منظور انعقاد تفاهمنامه همکاری با شرکت های خصوصی در بخش ict، بهره برداری از پروژه های بخش ارتباطات و فناوری، بهره برداری از مجتمع ict در خوزستان، بازدید از زیرساخت های ایجاد شده این بخش در پایانه مرزی شلمچه و حضور در جلسه شورای اداری شهرستان آبادان وارد خوزستان شد.

منبع : ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار