شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰

نماينده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه 2 عامل اصلي در دوام و بقاي انقلاب اسلامي ما الهي بودن و مردمي بودن آن است، ملاك قرار دادن قانون و اجتناب از برداشت‌ها و اعمال سليقه‌هاي شخصي را مهم‌ترين عنصر در مشاركت حداكثري مردم در انتخابات دانست و گفت: بايد با يك سعه‌صدر سعي شود ميدان براي ورود افرادي از تمام نگرش‌ها و جناح‌هاي سياسي مختلف كشور، با رعايت قوانين و مقررات فراهم شود؛ مردم بايد براي انتخابات تصميم بگيرند نه اين‌كه براي مردم تصميم‌گيري كنيم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدمحمد سادات ابراهيمي در آيين افتتاحيه همايش توجيهي ـ آموزشي مجريان و دست‌اندركاران يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، كه صبح امروز(30 دي ماه)، با مشاركت وزارت كشور و استانداري‌هاي خوزستان و كهگيلويه و بويراحمد در آمفي‌تئاتر مجموعه فرهنگي ورزشي سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد، با تصريح بر اين‌كه امام راحل(ره)‌ انقلاب ايران را معجزه و انقلابي الهي كه خداوند متعال از آن حفاظت خواهد كرد مي‌دانستند، افزود: در حال حاضر هم بعد الهي بودن انقلاب تغييري نكرده و عنايات خداوند به اين انقلاب و نظام ادامه دارد.

وي افزود: موضوع ديگر مردمي بودن انقلاب است كه با الهي بودن آن منافاتي ندارد. اما اگر كاري كنيم كه مردم از انقلاب دست بردارند خود به خود مسئله الهي بودن هم خدشه‌دار مي‌شود. همان‌طور كه در زمان حكومت امام علي(ع) هنگامي كه مردم، از امام(ع) اقبال نكردند، آن حضرت 23 سال خانه‌نشين شد. بنابراين نقش مردم هم اهميت دارد و انتخابات براي پررنگ‌تر‌ كردن نقش مردم است.

نماينده مردم در خانه ملت با بيان اين‌كه بايد براي حفظ و استمرار اين انقلاب الهي تا زمان ظهور امام زمان(عج)، مردم را هم داشته باشيم، خاطرنشان كرد: با تنگ نظري‌ها نمي‌توان مردم را به انتخابات تشويق كرد و براي آن كه مردم را داشته باشيم بايد با سعه صدر نگاه كرد.

سادات ابراهيمي اظهار داشت: قانون مهم‌ترين عنصري است كه مي‌توان مشاركت حداكثري در انتخابات را كه مدنظر مقام معظم رهبري است، ايجاد كند. بايد قانون معيار و ملاك قرار گيرد و از اعمال برداشت‌هاي شخصي پرهيز شود اما در مسايلي كه در اين زمينه پيش مي‌آيد فرمانداران مي‌توانند بسيار كمك كنند. اگر افرادي كه صلاحيت ندارند بخواهند به عرصه انتخابات ورود كند، اطلاعات و مستندات فرمانداران در اين زمينه بسيار مثمر ثمر است.

وي تأكيد كرد: مجريان و دست‌اندركاران خدا ترس باشند و بدانند كه اگر سخني بيان مي‌كنند بايد روز قيامت پاسخگوي آن باشند؛ همچنين از سوي ديگر دقت و سختگيري داشته باشند و بدانند در مقابل مردم و اين‌كه چه شخصي زمام امور را به دست مي‌گيرد مسئول هستند.

نماينده مردم شوشتر و گتوند در خانه ملت با تأكيد بر اين‌كه همه بايد تلاش كنند افراد واجد صلاحيت و شايستگي به عرصه وارد شوند، تصريح كرد: قطعا اين مردم هستند كه بايد انتخاب كنند چه كساني به صحنه بيايند يا نيايند و تنها در موارد خاص و معدودي كه ممكن است بروز كند، نقش هيات نظارت، مراجع و فرمانداران موثر است.

سادات ابراهيمي گفت: يكي از بركاتي كه با انتخاب افراد معتقد به قانون حاصل مي‌شود، در بحث سوال از رئيس جمهوري مشاهده شد كه تنها با اشاره‌اي از سوي رهبر، اين موضوع را كنار گذاشتند و هيچ اتفاق و مشكلي نه براي مردم و نه دولت و مجلس ايجاد نشد. زيرا مجلس خود را متعهد به ولايت مطلقه فقيه مي‌داند. بنابراين اگر افراد متعهد به قانون اساسي انتخاب شوند، قطعا اعتقاد و التزام عملي به ولايت مطلقه فقيه دارند.

وي افزود: البته در بعضي دوره‌ها هم برخي نمايندگان در مقابل نظرات رهبري تحصن كردند كه مردم ضرر آن را ديدند. اميدواريم با فضايي كه در حال حاضر در كشور وجود دارد و با تدابيري كه روحانيت و علماي اسلام راجع به اهميت مسايل انتخابات به مردم گوشزد مي‌كنند و دقت نظر مجريان و دست اندركاران، افراد واجد صلاحيت به اين عرصه وارد شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار