شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعطیل بودن صنایع خوزستان آینده این استان را تحت خطر قرار داده است، گفت: 27 کارخانه در استان وجود دارد که تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دارای مدیران غیر بومی هستند.

همايون یوسفی در نشستي كه 20 آبان ماه با حضور وزیر كار و تشکلات کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهار كرد: صنایع خوزستان در مرز تعطیل شدن قرار دارند و این موضوع از مشکلات بسیار عمده ای است که آینده خوزستان در معرض خطر قرار داده است.

وی افزود: احیاي این کارخانه ها به احیا خوزستان کمک می کنند و مطمئنا در احیاي اقتصاد مردم تاثیر بسیار مهمي خواهند داشت.

یوسفی خاطرنشان کرد: تنها 25 درصد اشتغال استان در بخش خدمات است. همچنین شبکه های ارتباطی استان در بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات فرسوده هستند و نیاز ضروری به پوشش فیبرنوری خوزستان وجود دارد.

وي در خصوص طرح تحول سلامت بیان کرد: سلامت یکی از معیارهای مهم پیشرفت هر جامعه است اما طرح سلامت مشکلاتی دارد و اگر قصد ايجاد سلامت در جامعه داشته باشیم باید سایر بخش های اقتصادی و اجتماعی توسعه یابد. 

يوسفي گفت: به نظر می رسد هنوز شاخص ها و زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی برای طرح تحول سلامت در کشور مهيا نشده است. 

وی در خصوص دیگر مشکلات طرح تحول سلامت عنوان کرد: در اجرای این طرح شاهد یک شتابزدگی در عرصه دولت بودیم و اگر این طرح با شیب ملایم تری اجرا می شد، شاید شاهد تحولات و تغییرات بهتر این طرح بودیم. 

وي در خصوص نقش بیمه ها در طرح تحول سلامت بیان کرد: تمام بار مالی این طرح بر دوش بیمه ها قرار دارد و تجمیع یا عدم تجمیع بیمه ها در کشور نياز به بررسی دقیق و بیشتری دارد.

همچنین در این نشست علي ساری، نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد آیت الله موسوي جزایری به وزارت تعاون مبنی بر راه اندازی یک مرکز بزرگ جهت آموزش های فنی و حرفه ای تصریح کرد: از وزیر کار خواستاریم تا این پیشنهاد را به عنوان طرح پایلوت برای اشتغال خوزستان اجرا کند.

وی با اشاره به سكونت مردم محروم استان در جوار صنایع بزرگ و عمده عنوان کرد: از وزیر تعاون و رفاه اجتماعی خواستاریم که در ارتباط با مسئولیت اجتماعی شرکت ها بیشتر ورود پیدا کند. 

در این نشست همچنين آقایار حسینی، دبیر خانه کارگر خوزستان با اشاره به طرح ادغام بخش درمان تامین اجتماعی و نظام سلامت گفت: این طرح، طرح خوبی است اما به شرطی که دولت منابع آن را تامین کند نه این‌که از جیب کارگران بدهد.

 وی ادامه داد: یک بار تجربه ادغام بخش سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداری سابق يا بهداشت کنونی را داشتیم که به علت مشکلات ایجاد شده، مجددا این بخش از وزارت بهداشت تفکیک شد.

حسینی با تاکید بر اینکه طرح ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت محکوم به شکست است، بیان کرد: این طرح جز آسيب زدن به سرمایه و اموال کارگران برای ما چیزی دیگری به همراه نخواهد داشت و ما ادغام را خط قرمز خود می دانیم و اجازه نخواهیم داد که اين طرح اجرايي شود. دولت باید در این زمینه اقدام كند و بدیهی خود را به سازمان تامین اجتماعی که بیش از 110 میلیارد تومان است، پرداخت كند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار