اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
جلسه ی شورای اداری شهرستان آبادان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد

  دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه ی شورای اداری شهرستان آبادان از سه برابر شدن شبکه ی انتقال داده کشور در دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان، واعظی در این نشست که با حضور دکتر شریعتی استاندار خوزستان برگزار شد اظهار داشت: در دولت یازدهم اقدامات و تلاش فراوانی در بخش فناوری اطلاعات برای دو موضوع اساسی انجام شد که موضوع نخست، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بود. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این پروژه پروژه ای 13 تا 14ساله بود و معطل مانده بود، از ابتدای این دولت با توجه به اینکه هم تکلیف برنامه پنجم توسعه بود و هم اینکه دستور مقام معظم رهبری بود، فاز نخست شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت سال جاری بهره برداری شد.
 
واعظی تصریح کرد: اجرای کامل این مهم، زیرساخت های فراوان احتیاج داشت که آماده شد و حجم پهنای باند کشور از ابتدای دولت یازدهم که حدود 600 گیگا بایت برثانیه بود به بیش از 4 هزارگیگا بایت برثانیه افزایش یافت و در تلاشیم تا با اجرای پروژه ها تا پایان امسال این میزان به 10هزار گیگا بایت بر ثانیه افزایش یابد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: ظرفیت شبکه انتقال داده کشور نیز در دولت یازدهم نسبت به آنچه در ابتدای دولت بود، سه برابر شد، لذا بستر مناسبی برای اجرای کامل شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است. 
وی تصریح کرد:در چارچوب ملی شبکه اطلاعات آن چیزی که مهم است، دولت الکترونیک و دولت همراه است و این وزارت نیز کار می کند تا در دهه مبارکه فجر امسال بتوانیم دولت الکترونیک و دولت همراه را تقدیم مردم کنیم. 
واعظی گفت: هم اکنون در برخی حوزه ها نظیر ' سلامت، گمرک، مالیات و سایر بخشهای مختلف' اجرای این مهم به بالای 90 درصد رسیده و حدود 70 تا 80 دستگاه به دولت الکترونیک متصل شده اند. 

وزیر ارتباطات و فناوری در خصوص هدف سفر به خوزستان را ارزیابی توانمندی ها و بررسی مشکلات شهرستان در حوزه فناوری اطلاعات خواند و گفت: در بازدید از مرز شلمچه و مسیر تردد زائران به عتبات عالیات، امکانات این منطقه و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت. 
کد: 26159

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار