شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
فرماندار آبادان گفت: به رغم اقدامات خوبی که در حوزه مخابرات و زیرساختها در این شهرستان انجام شد اما برخی از روستاهای آبادان از لیست بهره مندی از تلفن ثابت خارج شده اند.

عزیزاله شهبازی با بیان اینکه در سرشماری سال ۹۰ نسبت به سال ۸۵،  رشد جمعیت آبادان ۴.۶ منفی بوده است، افزود: اگر چه آبادان به رغم برخورداری از دو رودخانه بهمنشیر و اروند به عنوان پر آب ترین شهر استان خوزستان به شمار می ورد اما باز هم در بحث آب اعم از آب شرب و کشاورزی پر مشکل ترین شهر استان خوزستان است که امید می رود با انجام برنامه های طراحی شده از یک سو و تخصیص اعتبارات مناسب تر به این شهر پس از برداشته شدن محدودیتهایی دولت، بتوان خدمات ملموس تری را به مردم شهر ارائه کرد.

وی اظهار کرد: شهرستان آبادان چهار شهرک صنعتی بزرگ داشت که متاسفانه در طی چند سال گذشته به دلیل مشکلات مختلف دو شهرک آن تقریبا از حیظ انتفاع خارج شدند. در شهرک صنعتی موجود با پیگیریهای سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت شهرکهای صنعتی از ۷۴ واحدی که از مدار کار و فعالیت خارج شده بودند ۱۱ واحد آن به مدارتولید بازگشتند.

فرماندار آبادان با بیان اینکه بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت شهرکهای صنعتی از ۱۴ متقاضی سرمایه گذاری که سال گذشته وارد استان خوزستان شدند هفت سرمایه گذار آبادان و خرمشهر در جنوب غرب خوزستان را جهت سرمایه گذاری و کار انتخاب کردند، تصریح کرد: این از برکات دولت یازدهم در اعلام کل شهرهای آبادان و خرمشهر به عنوان منطقه آزاد اروند بود. امید است با برقراری کامل قوانین منطقه آزاد در منطقه بیش از گذشته این جمعیت ۵۵۰ هزار نفری که در آبادان و خرمشهر هستند، بتوانند به رفاه نسبی برسند.

شهبازی گفت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان در شهرستان آبادان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه شده و بر این مبنا ما دومین شهری بودیم که نسل های جدید تلفن همراه در آن نصب و راه اندازی شد و اکنون نیز نسل سوم و چهارم تلفن همراه در آبادان فعال هستند. البته ضعف هایی هم وجود دارد که مسئولان مربوطه به دنبال رفع آنها هستند.

وی با بیان اینکه با کمک سازمان منطقه آزاد اروند کار نوسازی کامل ۵۵ سایت تی. بی. اس شهرستان آبادان به انجام رسیده و ۵۰ اداره شهرستان نیز به فیبر نوری مجهز شدند، افزود: در این ارتباط چهار میلیارد تومان هزینه شد، البته در زمینه دریافت سیگنالهای اینترنت پرسرعت در شهر و روستاهایمان مشکلاتی داریم.

شهبازی اظهار کرد: در تعدادی از روستاهای شهرستان آبادان که پیشتر دارای تلفن ثابت بودند اتفاقاتی پیش آمد که پس از گذشت چهار تا پنج سال از لیست بهره مندی از تلفن ثابت خارج شده اند، اگر چه سال گذشته در جریان سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بازیابی مجدد شبکه کابل روستاهای از مدار خارج شده دستوراتی ارائه و کارهایی نیز انجام گرفت اما کار ناتمام ماند.

فرماندار آبادان تصریح کرد: در تعداد دیگری از روستا تلفن ثابت هست اما برای برقراری ارتباط کامل نیاز به ترمیم و رفع اشکالات جزئی دارد، امید می رود تا دستورات لازم صادر شود. در چندین روستا نیز تلفن همراه دارای پوشش مناسب نیست، در این روستاها امکان استفاده  از ظرفیت ۳G و ۴G  وجود ندارد، برخی از روستاهای حوزه مرکزی و بخش اروندکنار که از ای. دی. اس. ال برای دریافت خدمات اینترنتی استفاده می کنند، از شبکه پرسرعت برخوردار نیستند و سطح خدمات در این بخشها پایین است.

شهبازی افزود: در حاشیه شهر آبادان نیز برخی از مکانها همچون امیرآباد، دانشگاه آزاد، ذوالفقاری، ایستگاه ۷ و ۱۲ نیز از حیث تلفن ثابت مشکلاتی برای کابلهای زیرزمینی شان پیش آمده که نیاز به رفع مشکلات مربوطه دارد تا مردم از این نعمت نیز بهره مند شوند، در حوزه پست نیز از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال گذشته دستوراتی ارائه شد که بلافاصله بحث تجهیز و ساخت ساختمان به انجام رسید که جای قدردانی دارد.

به گفته وی، شهرستان آبادان در زمان حاضر ۳۴۷ هزار جمعیت دارد که پس از سال ۹۲ براساس آماری که از مرکز بهداشت آبادان گرفتیم جمعیت شهرستان ۲۰ درصد افزایش یافته و دلیل آنهم افزایش ظرفیت منطقه آزاد اروند به دستور رئیس جمهور از ۱۷ هزار هکتار به ۳۴ هزار هکتار(کل شهرهای آبادان و خرمشهر) بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار