شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
ابراهیمی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۸ تهران: خبر اخراج و سیلی خوردن یک دانش آموز کذب است
در خبرها آمده بود که پدر یک دانش‌آموز دبیرستانی در منطقه 18 تهران مدعی شد که پسرش به دلیل عدم توانایی در تامین هزینه کتاب‌های درسی....
  


شوشان/ ابراهیم حاتمی: در خبرها آمده بود که پدر یک دانش‌آموز دبیرستانی در منطقه 18 تهران مدعی شد که پسرش به دلیل عدم توانایی در تامین هزینه کتاب‌های درسی، از مدیر مدرسه‌اش سیلی خورده و از مدرسه اخراج شده است.

 در همین زمینه ابراهیمی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۸ تهران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شوشان درخصوص انعکاس مطلب تنبیه و اخراج دانش آموز هنرستان فارابی منطقه ۱۸ که در خبرگزاری تسنیم رسانه ای شده  توضیحاتی ارائه داد که در ذیل می آید: 

جناب آقای ابراهیمی اگر امکان دارد اصل ماجرا و صحت و سقم آن را بیان نمایید.

به محض وصول این خبر و انتشار آن در خبرگزاری تسنیم ، بنده موضوع را پیگیری کردم و با مدیر مدرسه همراه با همکاران مان در بازرسی آن منطقه ، موضوع پیگیری شد و طبق پیگیری ها ، هیچگونه شکایتی از آن واحد آموزشی از ابتدای سال تحصیلی تاکنون در رابطه با اخذ وجه، اخراج دانش آموز یا تخلفات دیگری نشده بود. با پیگیری هایی که با مدیر مدرسه انجام شد وی صحت این موضوع را تایید نکرد. علاوه بر آن این دانش آموز از دانش آموزان تحت پوشش ما در بحث دانش آموزان نیازمند مساعدت هم در بحث مالی هم در بحث آموزشی و مراقبت هاست.  طبق دستور وزارتی و سیاستگذاری هایی که در آموزش و پرورش در نظر گرفته شده و همچین دیدگاه مدیرکل آموزش و پرورش تهران ، نسبت به این دانش آموزان همواره احساس وظیفه و توجه خاصی می شود. گواه این امر مستنداتی اس که برای بنده ارسال شده است از جمله نامه ۱۷۶ در ۱/۸/۱۳۹۵ . طبق این نامه ، این دانش آموز به عنوان دانش آموزی که نیاز به مساعدت مالی و کمک و توجه دارد معرفی شده است. 

- این نامه را مدیر آن هنرستان برای شما ارسال کرده است ؟ 

* بله، مدیر هنرستان فارابی آقای نخعی این نامه را ارسال کرده است و درخواست کرده که در لیست و فهرستی که هست نفر هشتم این لیست این دانش آموز اس

 قبل از این که این اتفاقات بیفتد؟

* بله ۱/۸/۱۳۹۵ در نامه ۱۷۶ مستند آمده است. این نشان از این می دهد که مدرسه کاملا به نیاز های این دانش آموز، مشکلات  این دانش آموز، توجه دارد، شناخت دارد، دانش آموزانش را می شناسد که کدام را باید در این زمینه ها مساعدت ویژه نماید. قطعا این دانش آموز تحت فشار قرار نخواهد گرفت، هیچ موضوعی را که در آن بحث مالی وجود داشته باشد با این دانش آموز مطرح نمی کنند. حتی پول بیمه و پول کتاب این دانش آموز هم توسط آموزشگاه دریافت نشده است و نمی توانسته همچین اتفاقی روی دهد.رسالت ما و کار ما این است که به موضوعات آموزشی و پرورشی این دانش آموزان در طول سال توجه خاص . امروز صبح اولیای این دانش آموز به من مراجعه کردند و من از ایشان خواستم که چرا به خود من مراجعه نکردید؟ چرا اول به بازرسی مراجعه نکردید  و کاری را که باید اول می کردید رفتید و آخر انجام داده اید ؟ شما باید به من مراجعه می کردید و ایشان خوشبختانه با توجیهی که شد کار را به خود من واگذار کرد و پرونده ای را که از مدرسه گرفته بود به خودم تحویل داد.

-اینجا من یک سوال برایم پیش می آید الان ایشان مدعی شده در خبرگزاری و جاهای دیگر که پرونده را مدیر هنرستان به زور داده و گفته که شما اخراج هستید. می خواستم در این رابطه هم یک توضیحاتی را به ما بدهید، مدیر هنرستان چرا این کار را کرده یا خودش تقاضا کرده که پرونده را ببرد؟

 * هر اولیایی در هر زمان درخواست بکند که من پرونده بچه ام را  لازم دارم جهت انتقال دانش آموز از یک مدرسه  به یک مدرسه، از یک منطقه به یک منطقه، به شهرستان دیگر، مدرسه موظف است که پرونده را در اختیار ایشان بگذارد. ایشان درخواست کرده و قطعا مدرسه هم این پرونده را در اختیار او می گذارد. اگر اجباری بود قعطا ایشان پرونده را نمی گرفت و پرونده دیگر دست ایشان نبود. ولی با همه این احوال همیشه توصیه ما به مدیران مان این بوده که این قشر زحمتکش این مردم خوب، بچه هایی را که نیاز به مساعدت دارند مورد توجه قرار بدهیم. الحمدولله به لطف خدا این کار توسط مدیران ما، مربیان ما، همکاران خوب ما در حال انجام است و یک مواقعی سوء تفاهم هایی هم اگر از طرف اولیا پیش می آید انتظارمان این است که به مرجع خودش مراجعه کنند تا سوء تفاهمی پیش نیاید. از رسانه ها هم توقع داریم وقتی موضوعی با آن ها مطرح می شود صحت آن را حتما سوال کنند.

- آیا  خبرگزاری تسنیم صحت و سقم آن را جویا شدند؟

*دوستان پیگیر شدند و مطرح کردند که مستنداتی هست که مستندات آن ها فقط این بود که پرونده دست اولیا است. پرونده دست اولیا نمی تواند ملاک اخراج دانش آموز باشد و علی رغم مستنداتی که در مدرسه هست دانش آموز همیشه مورد توجه مدرسه از نظر مسائل آموزشی و پرورشی است.  با توصیه ای که به پدر ایشان کردم دانش آموز به هنرستان برگشت چرا که دانش آموزان باید از این فرصت ها استفاده کنند و خللی در آموزش آن ها ایجاد نشود. با صحبتی که با اولیا کردیم این دانش آموز برگشت به مدرسه و انشاءالله ادامه تحصیل بدهد و امیدوار هستیم که جزء بهترین دانش آموزان و موفق ترین دانش آموزان  این مرز و بوم باشد چرا که همه مسئولین نظام در تلاش هستند که وضعیت مناسب آموزشی و پرورشی برای این عزیزان انشاءالله مهیا شود.

-آقای ابراهیمی الان شما به صراحت اعلام میکنید که این اتفاق کذب بوده و اتفاقی نیفتاده است؟

* تا این لحظه طبق گزارشات هیچگونه برخورد فیزیکی و شدت و انعکاسی که در این خبرها آمده  صحت ندارد.

-پدر ایشان هم که هیچ نوع مستنداتی نداشتند. قرار بوده برای شما امروز بیاورند ؟

* نه هیچ مستندی دال بر این که این اتفاق افتاده ارائه نشده و شاید صحبتی که بنده به ایشان کردم فقط درخواست پرونده ای بوده که ایشان کرده که این نمی تواند دال بر اخراج باشد. 

- ممنونم از این که محبت کردید در این مصاحبه شرکت کردید ممنونم


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار