اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۹۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
دومین مناظره دبیر حزب مردمسالاری خوزستان با سفیر سابق ایران / قدیری ابیانه : شعار انتخاباتی روحانی پس از انتخابات تغییر کرد/ تورج فتاحی: دولت قبل سو مدیریت هایش را در پشت شعارهای هسته ای پنهان کرد / قدیری ابیانه : روحانی باید رد صلاحیت شود / تورج فتاحی: میرحسین موسوی با دست خالی کشور را اداره کرد
سلسله مناظره های دبیر حزب مردمسالاری خوزستان با سفیر اسبق ایران در استرالیا ، اینبار به جهاد دانشگاهی خوزستان کشیده شد
 


شوشان: سلسله مناظره های دبیر حزب مردمسالاری خوزستان با سفیر سابق ایران در استرالیا ، اینبار به جهاد دانشگاهی خوزستان کشیده شد  و موضوع " از چرخ سانتریفیوژها تا چرخ زندگی مردم " موجب شد تا مباحث مختلفی از سوی تورج فتاحی و قدیری ابیانه در رابطه با تحریم ها ، سیاست های دولت ، مذاکرات هسته ای ، حقوق های نجومی و .... مطرح شود. 

به گزارش شوشان ، در این مناظره که هفته گذشته با همکاری بسیج دانشجویی موسسه جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد ، قدیری ابیانه سفیر سابق ایران از یک طرف هجمه زیادی به اصلاح طلبان وارد کرد و مدعی شد که اصلاح طلبان خواستار تشدید تحریم ها در دولت احمدی نژاد بودند. از طرف دیگر وی در اظهاراتی خواستار رد صلاحیت روحانی از سوی شورای نگهبان شد. 

البته هجمه ها و انتقادات سفیر سابق ایران به دولت روحانی و اصلاح طلبان با پاسخ دیگر مناظره کننده روبرو شد. تورج فتاحی دبیر حزب مردمسالاری خوزستان معتقد است که تاریخ مصرف سناریوهای نخ نما شده و تکراری این آقایان در اتهام زنی به دولت و اصلاح طلبان تمام شده است و دولت روحانی بر اساس منطق و تدبیر ، کشور را از ورطه خطر عبور داد. به گفته فتاحی، دولتمردان در دولت نهم و دهم قصد داشتند سوء مدیریت هایشان را در پشت شعارهای هسته ای مخفی کنند. گذشت زمان دقیقا ثابت کرد که آن شعارها نتیجه ای جز ویرانی در اقتصاد و نهادهای اجتماعی و روابط بین الملل و ... نداشت.

قدیری ابیانه : شعار انتخاباتی روحانی پس از انتخابات تغییر کرد

در ابتدای این مناظره ، قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در استرالیا به شعارهای انتخاباتی دکتر روحانی اشاره کرد و گفت:  پیش از انتخابات دکتر روحانی معتقد بودند که چرخ سانتریفیوژها بچرخند به شرطی که چرخ کارخانه ها نیز بچرخند. اما روحانی پس از انتخابات و نشستن بر صندلی ریاست جمهوری ، این شعار را به این صورت مطرح کرد که چرخ سانتریفیوژها بچرخند به شرطی که چرخ زندگی ما نیز بچرخد. اشتباه روحانی از همین جا شروع شد.

آقای روحانی باید حرف شان را برعکس جلوه می داد

قدیری ابیانه خطاب به دکتر روحانی رییس جمهور گفت: آقای روحانی ! این حرف شما حرف بسیار خطرناکی است. مثل این است که کسی بگوید من به مافیا باج نمی دهم مگر اینکه فرزندم را بدزدند ! این حرف سبب می شود که مافیا یک ضرب می رود و فرزند ایشان را می دزدد ! کسی که می خواهد باج دهد نباید آن را اعلام کند. شما اگر معتقدید که چرخ سانتریفیوژها بچرخد به شرط اینکه چرخ کارخانه ها بچرخد باید در مقابل دشمنان مافیایی ، این را برعکس جلوه دهید. باید با صادای بلند اعلام می کردید که حتی اگر چرخ کارخانه ها هم نچرخد اما چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد.

روحانی زمانی که دبیر شورای امنیت بود اشتباه کرد !

سفیر اسبق ایران در استرالیا گفت: خانم کلینتون در خاطراتش نوشته است که " وقتی سخنان روحانی ر اشنیدم به اوباما رییس جمهور گفتم که الان وقت آن است که تحریم های ایران را تشدید کنیم" . روحانی این اشتباه را زمانی مرتکب شد که دبیر شورای امنیت ملی بود. وی در آن زمان گفت که خط قرمز ما تصویب قطعنامه در شورای امنیت بر ضد ایران است. روحانی به دشمن  فهماند که اگر بر ضد ما قطعنامه ای صادر شود ما کوتاه می آییم ! 

رییس جمهور باید مراقب گفتارش باشد

قدیری ابیانه در ادامه خطاب به رییس جمهور گفت: آقای روحانی ! شما با دشمنان قسم خورده ایران طرف  هستید و باید مراقب گفتارتان باشید. آقای روحانی تا دلتان بخواهد از این اشتباهات داشته است! ازجمله اینکه در آستانه مذاکرات هسته ای می گوید که آب خوردن ما هم به این توافق بستگی دارد. این سخن رییس جمهور باعث شد که آن ها علاوه بر اینکه در مقابل ما و حق ما کوتاه نیامدند بلکه محکم هم ایستادند. در همان مقطع زمانی در داخل کشور  عده ای از کارگردان ها هم پوستری امضاء نمودند که در آن نوشته شده بود هر توافقی بهتر از عدم توافق هست . پیام این پوستر به خارج کشور این بود که ما نیازمند توافق هستیم و این صدای افکار عمومی مردم و هنرمندان ایران است . طبیعی است که جمیع مسائل از این دست سبب شد که دشمن در مذاکرات به هیچ وجه کوتاه نیامد و شد آنچه که نباید می شد!

تورج فتاحی : باید برای مردم روشنگری شود

در ادامه مناظره ، تورج فتاحی دبیر حزب مردمسالاری خوزستان با اشاره به اینکه عنوان " از چرخ سانتریفیوژها تا چرخ زندگی مردم" یک عنوان پر مناقشه ای در طول سال های اخیر بوده ، گفت:  " از چرخ سانتریفیوژها تا چرخ زندگی مردم" ، محصول فضایی است که باید در مورد پیدایش آن و اینکه چگونه شکل گرفت ، برای مردم روشنگری کرد. 

تبلیغ تفکری مبنی بر چرخش چرخ سانتریفیوژها به هر قیمت 

تورج فتاحی افزود: آغاز غنی سازی درکشور با پایان دولت خاتمی مصادف شد. در دولت اصلاحات ، غنی سازی به صورت داوطلبانه برای برای مدتی متوقف شد و در دولت احمدی نژاد مجددا غنی سازی با درصد های مختلف شروع شد. در مقطع زمانی ، نوعی تفکر مبنی بر چرخش چرخ سانتریفیوژها به هر قیمتی تبلیغ شد که طی آن اینگونه جا افتاد که چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هر بلایی سر مردم بیاید اشکالی ندارد ! شعارهایی از این دست فراوان بود. این تفکر دقیقا به طور مشخص ، فقط خواهان چرخیدن چرخ سانترفیوژها بود . در این شعارها ، تورم ، معیشت مردم ، وضعیت اقتصادی مملکت و ... نادیده گرفته شده بود و گفته می شد هر اتفاق و بلایی سر مملکت بیاید چندان مهم نیست و مهم چرخش چرخ سانتریفیوژهاست ! 

پنهان کردن سو مدیریت ها در پشت شعارهای هسته ای

 تورج فتاحی با بیان اینکه سانتریفیوژها چرخ دنده ای از چرخه ی عظیم اقتصاد جامعه است و جزیی از منافع ملی ست گفت: چرخیدن سانتریفیوژها باید درخدمت منافع ملی ورفاه ملی باشد و اگر در تقابل با آن قرار دهیم سبب پدید آمدن تناقض می شود که یکی را برای دیگری باید فدا کرد و بگوییم این بچرخد و آن نچرخد. اینکه چرا در دولت احمدی نژاد چرخش چرخ سانتریفیوژها را در مقابل معیشعت مردم و اقتصاد مملکت  قرار دادند به این دلیل بود که دولتمردان دولت نهم و دهم قصد داشتند سوء مدیریت هایشان را در پشت شعارهای هسته ای مخفی کنند. گذشت زمان دقیقا ثابت کرد که آن شعارها نتیجه ای جز ویرانی در اقتصاد و نهادهای اجتماعی و روابط بین الملل و ... نداشت.

دبیر حزب مردمسالاری خوزستان با اشاره به سخن قدیری ابیانه مبنی بر تشدید تحریم ها به خاطر سخنرانی های دکتر روحانی ، گفت : این سخنان دکتر روحانی مربوط  به سال 92 است . در آن مقطع زمانی تحریم ها تصویب شده بود و شش قطعنامه ظالمانه به تصویب رسیده بود. 

گفته های شما با واقعیت های تاریخی همخوانی ندارد/ شاهکار جلیلی ایران را به نقطه خطر سوق داد

وی خطاب به سفیر سابق ایران گفت :  حتما در خاطرتان است که  تورم در سال۹۲ در چه نقطه ای بود؟   اوضاع روابط بین الملل ایران نیز که حتما در آن ایام به یاد دارید؟ پس ذکر این نکته که شعار دکتر روحانی سبب وسوسه آمریکا در تشدید تحریم ها شد چندان با واقعیت همخوانی ندارد. نکته دیگر اینکه ، همزمان با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد ، روحانی از دبیری شورای امنیت ملی کنار رفت و به جای او در مدت کوتاهی لاریجانی آمد و بعد از آن نیز  شاهکارهای آقای جلیلی ایران را به این نقطه تأسف بار سوق داد. پس میت وان نتیجه گرفت که گفته های شما مبنی بر تشدید تحریم ها به خاطر اظهارات روحانی ، با واقعیت های تاریخی همخوانی ندارد.

روحانی باید رد صلاحیت شود !

قدیری ابیانه در پاسخ به اظهارات دبیر حزب مردمسالاری خوزستان گفت: دکتر روحانی این را نگفتند که چرخ سانتریفیوژها بچرخد تا چرخ زندگی مردم بچرخد بلکه دقیقا اینگونه گفتند کهسانتریفیوژها بچرخد تا چرخ کارخانه ها بچرخد. دولت یازدهم سوء مدیریت های خود را بر گردن دولت احمدی نژاد می اندازد. طرفدار احمدی نژاد نیستم و معتقدم که اگر رهبری هم از آمدن منع اش نمی کرد٬ شورای نگهبان او را رد صلاحیت می کرد. هرچند معتقدم که اگر قرار است طبق معیارهای اسلامی عمل شود روحانی هم باید رد صلاحیت شود!

مذاکرات دولت یازدهم مدیون ابتکار احمدی نژاد بود 

سفیر سابق ایران در ادامه با استناد به سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم مبنی بر اینکه احمدی نژاد گفته بود سانتریفیوژها را نصب کنید تا در موقع مذاکره دست دولت پر باشد ، گفت : اقدام سنجیده احمدی نژاد موجب شد که دشمن وادار به مذاکره شود وگرنه اگر این کار صورت نگرفته بود تیم روحانی بر سر چه چیزی می خواست مذاکره کند؟

اصلاح طلبان به دنبال تشدید تحریم ها بودند

قدیری ابیانه خطاب به  دبیر حزب مردمسالاری خوزستان گفت: شما اصلاح طلبان مدام تکرار می کنید که وضعیت مملکت بد بود ، تحریم بود ، قطعنامه بود و .... اما من می گویم اصلاح طلبان هدف شان این بود که دشمن  ٬تحریم ها را در زمان احمدی نژاد تشدید کند ! یک نمونه از این رفتارها ، عملکرد مهدی هشامی در لندن است که به دنبال ارتباط با آمریکایی ها برای رسیدن به این هدف شوم بود ! برخی دیگر نیز که در خارج از کشور زندگی می کنند به دنبال این بودند که آمریکا به ایران حمله کند ! این کارها خیانت بار است. این افراد می خواستند وضع مردم به مرور بد و بدتر شود به همین دلیل سعی کردند  احمدی نژاد اصولگرایان را ناکارآمد نشان دهند که البته موفق هم شدند.

سازمان سیا به دنبال حمایت از روحانی بود !

وی گفت: تبلیغات رسانه های غربی علیه اصولگرایان و تخریب این نیروهای مخلص است و برعکس ، در جهت تقویت اصلاح طلبان و دکتر روحانی حرکت می کنند. به عنوان مثال ، رئیس سازمان "سیا" علنی خواستار ابقای روحانی و انتخاب مجدد وی شد.  فتنه ۸۸ باعث تشدید تحریمها شد زیرا دشمن را گستاخ کرد و به خیال خود با تشدید تحریم ها به دنبال فشار بر انقلاب بودند. 

قدیری ابیانه در ادامه با اشاره به حقوق های نجومی ، گفت:  حقوق های نجومی سال 93 چه ربطی به دولت احمدی نژاد دارد؟ دولت روحانی حقوق های نجومی را بر گردن دولت قبل انداخت. احمدی نژاد هم باعث تشدید تحریم ها نشد. اینکه احمدی نژاد می گفت قطعنامه ها کاغذپاره هستند از ابتدای انقلاب توسط امام و در زمان تجاوز صدام به کشور و قطعنامه های ظالمانه علیه ایران در آن مقطع زمانی مطرح شد. 

آثار مخرب قطعنامه ها در زندگی مردم مشخص است

در ادامه این مناظره ، دبیر حزب مردمسالاری خوزستان در رابطه با نقل قول رئیس سازمان انرژی اتمی در زمان احمدی نژاد ، گفت: اینکه احمدی نژاد بگوید تا می توانید سانتریفیوژ نصب کنید تا دست مان در موقع مذاکرات باز باشد ٬ چه معنی دارد ؟! دست مان باز باشد که شش قطعنامه ظالمانه که علیه ملت ایران تصویب شده را رفع کنیم ؟! اگر این قطعنامه ها نیز لغو شود با آثار این قطعنامه ها که در تمام جنبه های زندگی شخصی و اجتماعی مردم تأثیر منفی گذاشته چه کنید ؟! این ها را چگونه می توان جبران کرد ؟ پس از گذشت یک سال از برجام هنوز آثار مخرب  تحریم های اقتصادی و اجتماعی در زندگی مردم احساس می شود.  

بنابر ادعای شما باید گفت که پوتین هم جزو سران فتنه است !

تورج فتاحی ضمن انتقاد از سخنان قدیری ابیانه مبنی بر نقش اصلاح طلبان در تشدید تحریم ها ، گفت : این ادعا پوچ است. آقای قدیری ابیانه گفتند که افرادی مثل مهدی هاشمی سبب تشدید تحریم ها شدند اما توجه ایشان را به این نکته جلب می کنم که قطعنامه ها در شورای امنیت تصویب شده است. در این شورا روسیه به عنوان عضوی که حق وتو دارد حضور دارد. چرا روسیه قطعنامه ها را وتو نکرد؟!  بنا بر ادعای شما مهدی هاشمی سبب تشدید تحریم ها شده است . روسیه نیز با عدم وتوی قطعنامه ها ، سبب تصویب تحریم ها شده و ما نیز می توانیم بگوییم که پوتین رییس جمهور روسیه به خاطر این کارش جزو سران فتنه است.

سناریوی نخ نما شده در رسانه های خاص 

دبیر حزب مردمسالاری خوزستان در ادامه با اشاره به سخن دیگر سفیر سابق ایران در استرالیا مبنی بر تلاش اصلاح طلبان برای ترغیب آمریکا و حمله به ایران ، گفت : این سناریوی نخ نما شده و خیال پردازانه ای ست که دوستان تان هر روزه در رسانه های خاص منتشر می کنند و بهتر است شما دیگر تکرار نکنید. 

خروج ایران از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل

تورج فتاحی در ادامه با اشاره به دستاوردهای برجام ، گفت :  آنچه به عنوان دستاورد بزرگ برجام از آن یاد می شود٬ خروج ایران از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل است  که مهمترین بحث آن تهدید نظامی ایران بود. شما در جواب می گویید که آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد چرا که در همان ساعات اولیه حمله ، بیست هزار نفر از نیروهایش کشته می شوند و  ناوگان دریاییش نیز منهدم خواهد شد.  بنابر این سخن شما ، باید گفت که اگر اینگونه توان بالایی داریم که در همان ساعات اولیه آمریکا را سر جای خودش بنشانیم پس دیگر چرا نگران این باید باشیم که عده ای به آمریکا رفته اند تا آن کشور را برای حمله نظامی به ایران ترغیب کند؟!

رییس جمهور از ده ها فیلتر عبور می کند 

 دبیر حزب مردمسالاری خوزستان بار دیگر در انتقاد از سخنان قدیری ابیانه گفت: شما می گویید که رییس سازمان سیا خواهان ادامه ریاست جمهوری روحانی است. این هم از آن نکات بسیار شنیدنی است و بیشتر شبیه لطیفه است ! درکشور ما رئیس جمهور به عنوان عالی ترین مقام اجرایی و نفر دوم کشور از ده ها فیلتر عبور می کند ؛ فیلترهایی که آقای هاشمی از آن رد نشد . پس با این همه فیلتر ، چتر نظارتی و وجود شورای نگهبان و ... سخن شما و اتهام شما جای تامل دارد! 

سند من صدای ضبط شده مهدی هاشمی است

سفیر سابق ایران در استرالیا در پاسخ به سخنان توربج فتاحی گفت: در رابطه با مهدی هاشمی استناد من صدای ضبط شده ایشان است که در اینترنت موجود است. شما میتوانید با مراجعه به اینترنت این صدا را گوش دهید.  همچنین توصیه می کنم مصاحبه مهاجرانی را با بی بی سی یک بار دیگر ببینید تا به تلاش عده ای برای ترغیب آمریکا برای حمله به ایران پی ببرید. 

میرحسین موسوی هم از فیلترها عبور کرده بود

قدیری ابیانه در رابطه با سخنان دبیر حزب مردم سالاری خوزستان و اینکه " چرا باید نگران جنگ و حمله آمریکا باشیم ، "در ادامه افزود:  عقل حکم می کند که همیشه باید آماده باشیم. هر چند جنگ چیز خوبی نیست و ما نمی خواهیم جنگی رخ دهد. اگر جنگی هم شود دشمن را سرجایش می نشانیم. وی افزود: در مورد شورای نگهبان و عبور رییس جمهور از ده ها فیلتر هم باید گفت که مگر میر حسین موسوی از این فیلترها عبور نکرده بود؟ ولی در نهایت خیانت کرد.

چرا تحریم ها لغو نشد؟

سفیر سابق ایران در استرالیا با اشاره به برجام و مذاکرات هسته ای گفت: بنا بر سخنان رییس جمهور ، روز برجام روز پایان تحریم هاست. ولی آیا تحریم ها پایان پذیرفت؟ بنابراین آیا نباید پرسید  در این مذاکرات چه کردید؟ نباید پرسید که چرا تحریم ها لغو نشد ؟ جالب این است که وقتی این سئوال را هم می پرسیم رییس جمهور جواب توهین آمیز می دهند که یک عده کودک آمده اند دم باغ که ما سیب وگلابی میخواهیم ! درخت سیب وگلابی که ما تازه کاشته ایم و هنوز میوه نداده است.

تا کی میخواهید فریب آمریکا را بخورید

قدیری ابیانه خطاب به رییس جمهور گفت: آقای روحانی شما تا کی میخواهید فریب آمریکا را بخورید و به آمریکا اطمینان کنید؟ اینقدر شعار ندهید که دستاورد بزرگ ما این بود که سایه جنگ را از سر مملکت دور کردیم . از زمان شروع مذاکرات تعداد تهدیدات آمریکا بیشتر شده است. دشمن را نشناختن هنر نیست . بدانید دشمن را دوست فرض کردن موجب وارد آمدن ضربات جبران ناپذیری به کشور می شود.

امکان زیست به صورت انزوا همچون کره شمالی غیر قابل تصور است

دبیر حزب مردمسالاری خوزستان در پاسخ به سخنان قدیری ابیانه گفت: بحث دشمن و دشمن شناسی در دنیای امروز ٬ به تعاملات بین کشورها بستگی دارد. با تعاملات منطقی با بسیاری از کشورها به جای رابطه خصمانه ٬رابطه دوستی براساس منافع مشترک می توان برقرارکرد. در دنیای امروز امکان زیست به صورت انزوا همچون کره شمالی غیر قابل تصور است. تعامل ما براساس رابطه دوستی با همه کشورها بجز رژیم صهیونیستی اسرائیل است.

میرحسین موسوی با دست خالی کشور را اداره کرد

تورج فتاحی در ادامه افزود: ادعای شما مبنی بر اینکه این افرادی که اکنون منافع ملی را در مسئله برجام حراج کردند اگر در زمان جنگ بودند هم همین اتفاق می افتاد ، ادعای اشتباهی است. در دوران جنگ تحمیلی میرحسین موسوی که نخست وزیر این مملکت بود با دست خالی همه آن اقداماتی که آقایان با دست پر یکصدم آن را نتوانستند انجام دهند٬ با افتخار انجام داد . در آن دوره ٬ موسوی به خوبی و با سربلندی کشور را اداره کرد. بنابراین بهتر است خاطرات را شفاف مرور نمایید  تا جواب اتهامات خود را شفاف بیابید.

برجام دستاوردهای زیادی داشت

دبیر حزب مردمسالاری خوزستان در نفس سخنان برجامی قدیری ابیانه ، گفت : اینکه شما می گویید برجام دستاوردی نداشته ، درست نیست . آمار وا رقام رسمی کشور این دستاوردها را مخصوصا در زمینه صادرات نفت قبل و بعد از برجام بخوبی نشان می دهد. دستاورد دیگری برجام که عده ای خیلی سهل انگارانه به آن نگاه می کنند ، خروج ایران از فصل هفت شورای امنیت است .  بر طبق آن ، ایران به عنوان تهدید برای صلح جهانی قلمداد می شد. دستاورد دیگر برجام ، مراودات بانکی است. در دوران تحریم چنین امری ممکن نبود.  و اگر بانکی هم میخواست این تحریمها را دور بزند با جریمه های کمرشکنی مواجه می شد.

اگر تحریم ها ادامه می یافت ایران شبیه ونزوئلا می شد

  تورج فتاحی در ادامه گفت: این سخن به هیچ وجه درست نیست که آمریکا  و سایر کشورها از تحریم ایران خسته شده بودند و آن ها خودشان می خواستند که تحریم ها لغو شود. این تلقی نادرستی است. آمریکا با قدرت در فکر ادامه تحریم ها بود و البته با تدبیر و درایت دولت روحانی لغو شد. اگر این تحریم ها همچنان ادامه می یافت ایران شبیه  ونزوئلا و تهران همچون کارکاس می شد. البته در این که آمریکا بدعهدی کرده من هم موافقم اما اگر دستاوردهای برجام را نادیده بگیریم بی انصافی است.

می خواهند برای برجام دستاوردهای پوشالی بسازند

در ادامه این مناظره ، سفیر سابق ایران گفت: چه کسی گفته است که ایران ، ونزوئلا می شد؟! این حرف ها را کسانی می زنند تا برای برجام دستاوردهای پوشالی بسازند. من نمی گویم مذاکره نکنیم بلکه می گویم بی جهت دستاورد تراشی برای برجام نکنیم . انرژی هسته ای نفع زیادی برای کشور و ملت داشت که آقایان به باد دادند.

طلحه و زبیر هم خدمات فراوانی داشتند!

قدیری ابیانه با اشاره به نخت وزیری میرحسین موسوی در زمان جنگ گفت: موسوی در زمان جنگ خدمت کرد ولی بعد خیانت کرد . طلحه و زبیر هم خدمات فراوانی داشتند ولی بعد با خیانت تمام خدمت های خود را باطل کردند. شمر هم زمانی در لشکر امام علی (ع) خدمت کرد ولی در نهایت سر امام حسین(ع) را در برید.

سوالات دانشجویان از مناظره کنندگان 

در ادامه ، دانشجویان حاضر در مناظره ،  از مناظره کنندگان سوالاتی پرسیدند. دانشجویی با انتقاد از دولت روحانی ، از دبیر حزب مردم سالاری خوزستان پرسید که چرا بعد از لغو تحریم ها ٬ عزت به پاسپورت ایرانی برنگشت و چرا در سفر به خارج از مرزهای کشور ٬ اینهمه مردم ایران دچار بی مهری هایی از طرف کشورهای میزبان می شوند؟  چرا روحانی به مسئله حقوق های نجومی رسیدگی کافی نکردند؟

حقوق های نجومی در دولت قبل شکل گرفت

دبیر حزب مردم سالاری خوزستان در پاسخ به سوالات این دانشجو ، گفت: در مورد عزت ایرانی ٬ نه تنها دولت روحانی  ٬ بلکه هر دولتی موظف است آن را احیاء کند . در چرایی سقوط عزت ایرانی ، مبحث جداگانه ای می طلبد و باید در این رابطه بحث کارشناسی شود.  نوع رفتار ما ، تعیین کننده عزت ملی ما در دنیا است که باید حتما برای رسیدن به این مهم٬ اقدامات اساسی و زیر بنایی انجام شود. درمورد حقوق های نجومی که نیز پاسخ شما را بر اساس گزارش عادل آذر که به مجلس ارائه داد ، می دهم.  مجموع حقوق هایی که از آنان به عنوان حقوق های نجومی یاد می شود در مجموع مبلغ ۲۰ میلیارد تومان است که پنج میلیارد آن به بیت المال برگشته و بیست میلیارد باقی مانده هم به مرور وصل می شود . بانی و باعث این حقوق های نجومی نیز دولت قبل است

تورج فتاحی گفت: لازم است در مقابل حقوق های نجومی که این روزها دست آویز عده ای برای کوبیدن دولت شده است املاک نجومی نیز مطرح شود٬که متأسفانه هیچ نوع اراده مستمری در برخورد با متخلفین این املاک نجومی {شهرداری تهران} شاهد نیستیم. عاملین اصلی این عمل نادرست از چترهای حمایتی فراوانی که درشهرداری تهران و… دارند استفاده می کنند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
comment
0
0
comment بسم الله الرحمن الرحيم

"لا یحب الله الجهر بالسوءمن القول الا من ظلم و کان الله سمیعاعلیما"
"خداوند ،بانگ برداشتن به بدزباني را دوست ندارد ،مگر از كسي كه بر او ستم رفته باشد ، وخدا شنواي داناست . ". سوره نسا ايه ١٤٨

محضر مبارك مردم شريف ابادان
با سلام وادب واحترام
همان گونه كه مستحضر هستيد شهرستان ابادان علي رغم تلاشهاي بسيار،همچنان از اسيب ها و معضلات ناشي از جنگ تحميلي ، رنج مي برد . مزيد بر اين مسئله ، متاسفانه آن چه گريبان مردم محروم و زجر كشيده ي ابادان را رها نمي كند مديريت هاي ناكار امد وبعضا سياسي كاري هاي مديراني است که حتی نیم نگاهی به چشمان به غم نشسته و دهان هاي خسته مردم محروم ابادان ندارند. به گونه اي كه تا كنون گرد محروميت نه تنها از چهره ي منطقه زدوده نشده بلكه روز به روز شاهد گسترده تر شدن فقر ومحروميت هستيم . از انجا كه اموزش و پرورش در نظام مقدس جمهوري اسلامي ، ركن ركين تعليم وتربيت است و نقشي تعيين كننده در پيشبرد اهداف عاليه ي نظام دارد همواره مي بايست از سياست بازي و سياست زدگي به دور باشد . متاسفانه شاهد هستيم امواج الوده ي سياست بازي ها ، بدنه ي اموزش وپرورش شهرستان ابادان را دستخوش تلاطم هاي فراوان نموده است . كار به انجا رسيده كه تنها معيار گزينش افراد در عزل ونصب ها ميزان وابستگي و دلبستگی به نماینده است . كارامدي و توانمندي و خصوصيات نيك اخلاقي و اداري ديگر جايي در انتخاب وانتصاب افراد ندارد .ان چه موجب نگراني مضاعف گرديده سكوت توام با تاييد مراكزي است كه عملا وظيفه ي پاسداري از حريم مقدس اموزش و پرورش را دارند. نكته ي تاسف بار اين است كه در دولتي شاهد اين وقايع هستيم كه شعار اصلي ان عدالت و اميد است.درداورتر ان كه مسئولين استان چشمان خويش را بر واقعيت ها بسته اند وخود را دست وپاي بسته در اختيار كساني قرار داده اند كه ذره اي با سيستم اموزش وپرورش اشنايي ندارند . حال كه انتصاب افراد فارغ از شايستگي هاي سازماني وصرفا به واسطه ي ميزان تقرب به نمايندگان ودفاتر انان شده است لازم مي دانيم ضمن محكوم نمودن چنين رفتاري ، ياداوري كنيم كه بناي فرسوده ي اموزش وپرورش شهرستان ابادان با اين گونه رفتار بيش ازپيش رو به ويراني نهاده وباعث ازميان رفتن انگيزه ي نيروهاي خدوم وزحمت كش فرهنگي شهرستان ابادان شده است. انتظار مي رود مدير كل محترم اموزش وپرورش استان در انتخاب مديران شهرستاني خود ، از نظرات وپيشنهادهاي فرهنگيان معزز استفاده نمايد تا بدين ترتيب رايحه ي عدالت ورزي وشايسته سالاري واحترام به نظرات كاركنان در مجموعه ي اموزش وپرورش ابادان وزيدن گيرد.
حزب اعتدال و توسعه شهرستان آبادان
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
comment
0
0
comment اینها تا جنگ راه نیندازند و هزاران جوان دیگر را به کشتن ندهند نمی نشینند . البته باز جنگیدن بهتر از بیکاری است . راستی شاید می خواهند اشتغالزایی کنند ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار