شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
گزیده اخبار راهپیمایی اربعین از آغاز تا کنون/ جاده ای به رنگ عشق و عرفان/رئیس جمهور در مرز شلمچه/اهتزار طولانی ترین پرچم عزاداری جهان در کربلا/اهل سنت در کنار شیعیان
بدون شک مسافران کربلا بخشی از خاطرات ماندگار این سرزمین را رقم می زنند...

شوشان: بدون شک مسافران کربلا بخشی از خاطرات ماندگار این سرزمین را رقم می زنند. مسافرانی که با پای پیاده عازم کربلا هستند، در دل هوای کربلا دارند و در جان عشق حسین(ع). همه ساله اربعین فرصتی را فراهم می آورد تا استان خوزستان بیش از پیش مورد توجه همگان قرار بگیرد. در این روزها مسئولین یکی از پس از دیگری، برای بازدید از دو مرز چذابه و شلمچه که مبادی های ورودی به کشور عراق هستند، از پایتخت به خوزستان سفر می کنند. اظهار نظرها و اخباری که تا کنون در این خصوص منتشر شده است، در پی می آید: 
فرمانده ناجا کشور دو هفته پیش و در حاشیه  بازدید از مرز شلمچه: زائرین یک هفته زودتر از اربعین به عراق سفر کنند.
مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور: یک هزار دستگاه اتوبوس از ۲۰ آبان ماه برای حمل و نقل زائران در سه مرز مهران، شلمچه و مهران مستقر می شود.
نماینده وزیر نیرو در ستاد عتبات عالیات کشور : این باعث افتخار ماست که آب و برق زائران را از مرزهای داخلی تا نجف و کربلا به صورت پایدار تامین کنیم.
فرمانده انتظامی خوزستان: در دو مرز شلمچه و چذابه بیش از ۹۰ گیت ورود و خروج زائران را راه اندازی شده است که در حال حاضر ۵۰ گیت فعال است.
معاون لجستیک سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور: سه قرارگاه مرزی در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه با همکاری عوامل امدادی هلال احمر از سایر استان ها راه اندازی می شود.
مدیر گروه سلامت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان: بیش از پنج هزار تراکت آموزشی و بهداشتی بین زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه توزیع شده است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی: زائران اربعین حسینی در خاک عراق از خودروهای شناسنامه دار برای تردد استفاده کنند.
قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین: اسکان ۸۰۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی از ایران در کشور عراق پیش بینی شده است.
سرپرست مدیریت شهری سازمان منطقه آزاد اروند: از روز چهارشنبه 19 آبان ماه تمامی فعالیت‌های عمرانی در مسیر خرمشهر به شلمچه متوقف‌ شد.
الموسوی سفیر عراق در ایران: شلمچه یکی از مهمترین مرزهای مشترک میان عراق و ایران است که از ساختار بسیار خوب و مطلوبی در جهت تردد زائران برخوردار است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از مرز شلمچه: از مردم برای اینکه به طور خودجوش، همت بسیار خوبی کردند و در مسیر عبور زائران تا مرز شلمچه همه امکانات را برای زائران فراهم کردند و چنین فضای بسیار خوب، آرام، صمیمی و روحانی را به وجود آوردند، تشکر کنم.
طولانی ترین پرچم عزاداری جهان به مناسبت اربعین حسینی، در حرم حضرت عباس در کربلا به اهتزاز درآمد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در حاشیه بازدید از مرز چذابه : وضعیت نسبت به سال گذشته از نظر کمی و کیفی خیلی بهتر است. گیت های متعددی را تعبیه کردند و با وجود خدمات بهداشتی، گذرنامه و کنترل، رسیدگی به مشکلات زائران در سطح مطلوبی قرار دارد.
فرمانده انتظامی خوزستان :حدود ۵۰۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی تا روز شنبه 22 آبان ماه از دو مرز چذابه و شلمچه عبور کردند.
رئیس جمهور به همراه  وزرای نیرو ،نفت و کشور پایانه مرزی شلمچه  را با حجم سرمایه گذاری ۲۷۶ میلیارد ریال به بهره برداری رساند.
استاندار خوزستان: اینکه مرزهای خوزستان محلی برای تردد زائران حسینی است حاصل عنایت خدا به مردم این خطه از کشورمان است.
معاون لجستیک سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور : سه ماموریت انتقال مصدوم و درمان سرپایی ۲۶۰ نفر در مرز شلمچه انجام شد.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان: تا کنون ۱۰ هزار و ۱۴۱ عدد ماسک و یک هزار و ۵۰۰ دستکش یکبار مصرف میان زوار اربعین حسینی توزیع شده است.
وزیر کشور  یکشنبه 23 آبان ماه: پیش بینی می کنیم امسال دو میلیون زائر از مرزهای کشور برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از مرزها خارج شوند.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان: امسال  توزیع نفت ، گاز و بنزین درمرز شلمچه نسبت به سال گذشته افزایشی ۱۰ درصدی داشت.
فرماندار دشت آزادگان دوشنبه 24 آبان: از زائرانی که قصد حضور در مرز چذابه را دارند انتظار می رود با خودروهای عمومی به مرز مراجعه کنند.
فرمانده انتظامی دشت آزادگان: زائران خارجی به هیچ وقت امکان خروج از مرز چذابه را ندارند و تنها باید از مسیر شلمچه به عراق بروند
استاندار خوزستان: تردد زائران در دو مرز شلمچه و چذابه در این استان روان است و مشکلی تاکنون پیش نیامده است. تا کنون حدود ۶۵۰ هزار نفر از مرزهای خوزستان عبور کردند و به کربلا رفتند. اگر زائران ورودی را حساب کنیم بالغ بر ۷۳۰ هزار نفر از مرزهای خوزستان وارد و خارج شده اند.
مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه: تاکنون ۱۸۰ هزار ویزا در دفاتر کنسولگری عراق در استان خوزستان صادر شد.
رئیس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی: حماسه اربعین حسینی یک کار فرهنگی به شمار می رود و فعالیت های فرهنگی به خوبی در این خصوص انجام شده است.
برخی مردم اهل سنت عراق نیز در کنار برادران و خواهران شیعه خود در مراسم بزرگ اربعین حسینی مشارکت دارند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان: تاکنون ۷۰۰ خودروی رها شده در کنار جاده های مرزی چذابه توسط یدک کش به پارکینگ منتقل شدند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرز چذابه: رسانه های خارجی چشم خود را بر روی حماسه عظیم اربعین حسینی که شیعیان خالق آن هستند، بسته اند.
رئیس سازمان حج و زیارت کشور دوشنبه 24 آبان ماه: تا عصر امروز یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر حسینی به عراق اعزام شده اند
سفیر ایران در عراق: ایران به دنبال لغو روادید با عراق است. زائران زودتر برگردند.
امام جمعه موقت اهواز: بزرگترین پیام حماسه اربعین این است که به همه دنیا نشان می دهد که خون حضرت سیدالشهدا هنوز در حال جوشش است
استاندار خوزستان: مشکلی در مرزهای خوزستان وجود ندارد و توان پوشش دهی تا دو برابر ظرفیت را دارند. دو مرز شلمچه و چذابه برای هر شرایطی آماده شده اند. 
قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین : امکان اسکان ۶۸۰ هزار نفر در کربلای معلی، نجف اشرف و سامرا فراهم شده است.
با حضور جمعی از مسئولان، بیمارستان صحرایی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در محل شلمچه استقرار یافت.
مدیر پایانه مرزی چذابه: روز سه شنبه 25آبان ماه ازدحام در این مرز بالا بود و ۴۴ هزار زائر از مرز چذابه به عراق رفتند. تاکنون بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر از مرز چذابه راهی کربلا شدند .
مدیرعامل جمعیت هلال احمر: وظیفه اصلی ما انجام وظایف مربوط، پاسخگویی مناسب، هدایت مجموعه به ارائه دقیق خدمات، تعامل با دیگر واحدها و دستگاه‌ها است که در این روزهای باقی مانده از مأموریت، نیز باید به نحو شایسته صورت پذیرد. 
معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان: حضور دیگر استان‌ها و برپایی مواکب آنها در مرزهای خوزستان غیرضروری است چرا که ما توانایی اسکان و پذیرایی از همه زائران را داریم.
رئیس راهوار خوزستان: زائران اربعین حسینی در جاده عبوری به هیچ عنوان در جاده متوقف نکنند چرا که احتمال تصادف از پشت و ایجاد ترافیک سنگین در جاده ها وجود دارد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: : همه ما ، دستگاه ها و عوامل اجرایی با تمام وجود در خدمت زائران اربعین حسینی هستیم.


منبع: مهر، ایسنا، ایرنا




برچسب ها: اربعین ، زائر ، مسافر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار