شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
  استاندار خوزستان گفت:اگرچه افراد و جریان هایی برای انشقاق و اختلاف اقوام استان تلاش می کنند، افراد دلسوز فراوان هستند و در مجموع، افتراق و جدایی بین اقوام استان خوزستان وجود ندارد.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی در نشست 'تبیین حقوق شهروندی' با حضور دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی، اظهار کرد:موضوعاتی که در زمینه قومیت ها مطرح شده و موجب انشقاق می‌شود را قبول ندارم و به نظرم سخنانی مانند جدایی طلبی، شدت دادن به این موضوع است. 

وی گفت:تعداد افرادی که تفکرات تند ناسونالیستی دارند، اندک است و این تفکرات درباره استان خوزستان ظلم در حق شهروندان است. 

استاندار خوزستان با بیان اینکه همه اقوام خوزستان صمیمانه و برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، افزود:حضور مسالمت آمیز اقوام در کنار یکدیگر از برکات و فرصت‌های استان است.

وی تاکید کرد:قطعا در همه اقشار افرادی هستند که خارج از عرف و معمول عمل می‌کنند برای همین وظیفه ما دعوت آنها به اعتدال و میانه روی است.

***آگاهی بخشی را از مردم دریغ نکنیم
شریعتی با بیان اینکه نخستین حقوق مردم، دانستن است ، ادامه داد:نباید آگاهی بخشی را از مردم دریغ کنیم چرا که اگر این مهم را دریغ کنیم، باقی مسایل خود به خود از آنها دریغ می‌شود.

استاندار خوزستان در ادامه سخنانش، دانستن و اطلاع داشتن هر فرد از محیطی که در آن زندگی می‌کنند را از اصلی‌ترین حقوق اولیه شهروندی برشمرد و گفت:حقوق شهروندی تنها در حوزه مسایل سیاسی نیست بلکه مسایل سیاسی جزیی از آن است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه حقوق شهروندی از حقوق اولیه‌ای است که باید گفته و طلب شود، گفت:حق حیات جزو حقوق همه انسان‌ها است و لوازمی دارد که باید آن لوازم برای زندگی سالم فراهم شود.

وی افزود: حق آب شرب سالم از نیازهای اساسی است که استان خوزستان از این موهبت برخوردار نیست همچنین دفع فاضلاب به صورت سالم و بهداشتی به شکلی که موجب به خطر افتادن سلامتی مردم نشود از حقوق شهروندی است اما استان خوزستان از این مهم بی بهره است.

شریعتی با تاکید بر اینکه مردم باید مراحل حقوق شهروندی را پله پله طی کنند و حق خود را مطالبه کنند، گفت:با جملات پر طمطراق و پر سر و صدا چیزی عاید مردم نمی‌شود باید موضوعاتی بیان شود که همه از آن تمکین کنند.

***خانه سمن‌ها به زودی دایر می‌شود

استاندار خوزستان در بخش پایانی سخنانش گفت:خانه سمن‌های استان به زودی دایر می‌ شود تا محلی برای وفاق و هم‌افزایی تشکل‌ها باشد.

شریعتی تاکید کرد:ابلاغی به شهرداری‌ها برای همکاری با سمن‌ها صادر می‌شود و تاکید شده که در نشست شهرداران نماینده تشکل‌های مردم نهاد حضور داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار