اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
 رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به ترافیک سنگین در گذرگاه های مرزی خوزستان به ویژه مرز چذابه، از زائران اربعین حسینی خواست که با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه نکنند.

سرهنگ رضا دولتشاهی پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت:به دلیل همزمانی ورود و خروج زائران اربعین حسینی و به اوج رسیدن ترددها، ازدحام جمعیت و تراکم زیاد خودرو در مرزهای شلمچه و چذابه را شاهد هستیم.

وی با اشاره به محدودیت توقف خودروها در مرزهای شلمچه و چذابه افزود:ظرفیت پارکینگ مرز چذابه تکمیل شده و 80 درصد ظرفیت پارکینگ مرز شلمچه نیز اشغال شده است، به همین دلیل به زائران توصیه می شود با خودروی شخصی وارد مرز نشوند و با توقف خودروهای خود در شهرهای اطراف از جمله در بستان و سوسنگرد، با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به مرزها مراجعه کنند.

رئیس پلیس راه استان خوزستان ادامه داد:به دلیل حجم بالای خودرو در گذرگاه های منتهی به مرزها، در حال حاضر ترافیک سنگین خودرویی در مسیرهای منتهی به مرز چذابه ایجاد شده و مسیرهای منتهی به مرز شلمچه نیز، اگر چه ترافیک روان است اما خودروها به کندی حرکت می کنند.

به گفته وی، ترافیک مسیر خرمشهر به شلمچه نیز سنگین است.

سرهنگ دولتشاهی ادامه داد:از 20 آبان محدودیت ترافیکی در مسیرهای منتهی به مرزها ایجاد شده و تردد کامیون و تریلی در این مسیرها تا 5 آذر ممنوع است.

وی در خصوص شکایت برخی از زائران از توقفگاه های خودرو در مرزها گفت: پارکینگ هایی که در شلمچه و چذابه احداث شده بسیاری از مشکلات سال های قبل را حل کرده است اما وسعت بالای این پارکینگ های 50 هکتاری هنوز هم مسائلی بوجود می آورد به طور مثال هنوز زیرسازی 10 هکتار از مساحت پارکینگ چذابه کامل نشده و برخی از زائران خودروهای خود را در آن محدوده پارک می کنند، یا برخی زائران خودروهای خود را در مکان های نامناسب پارک کرده اند که ماموران پلیس راه ناچار به جابه جا کردن این خودروها می شوند.

به گزارش ایرنا طرح ترافیکی ویژه اربعین از 20 آبان به مدت 15 روز در خوزستان اجرا شده که بر اساس آن تردد کامیون و تریلر حامل کالا و سوخت در جاده های منتهی به پایانه های شلمچه و چذابه ممنوع است.

اتوبوس های مسافربری حامل زائران حسینی نیز تا پنج کیلومتری پایانه چذابه حق تردد دارند، و زائران از آنجا با اتوبوس های شرکت واحد که در منطقه مستقر شده به پایانه مرزی منتقل می شوند.

پایانه مرزی چذابه واقع در 110 کیلومتری شمال غرب اهواز، و پایانه مرزی شلمچه در 10کیلومتری خرمشهر از محل های اصلی تردد زائران حسینی به عتبات عالیات هستند.

برچسب ها: شلمچه ، چذابه ، ترافیک
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار