شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۰۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
 مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان با اشاره به تعیین تکلیف محدوده شهرستان های اهواز و کارون گفت: خدمات رسانی به کوی مهدیس به شهرداری اهواز واگذار شد.

پیمان کاظمی نژاد اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت و طرح جامع اهواز، کوی مهدیس جزو اهواز بوده اما سه سال است که خدمات رسانی به این منطقه توسط شهرداری کوت عبدالله انجام می شود که در جلسه امروز خدمات رسانی به این منطقه به شهرداری اهواز واگذار شد.

وی با بیان اینکه استانداری خوزستان در تعیین مرز مصوبه دولت را اجرایی کرده است گفت: بر اساس این مصوبه پل ششم اهواز به عنوان مرز شهرستان های اهواز و کارون تعیین شده بود.

کاظمی نژاد درباره اعتراض برخی مسئولان شهر کوت عبدالله مبنی بر واگذاری منابع درآمدی این شهر از جمله کوی مهدیس و مجتمع بنکداران به اهواز، اظهار کرد: مبنای تصمیم گیری در این زمینه قانون بوده و نه منابع درآمدی شهرها.

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان در ادامه با اشاره به مشکلاتی که اهالی مهدیس به دلیل نبود زیرساخت های مناسب با آن مواجه هستند افزود: ساکنان این منطقه به صورت قانونی ساخت و ساز کرده و عوارض خود را پرداخت کرده اند، بنابراین حق دارند از تاسیسات زیربنایی و خدمات مناسب از جمله آسفالت، آب و فاضلاب بهره مند باشند.

وی اضافه کرد: 16 آبان امسال به همراه استاندار خوزستان از کوی مهدیس بازدید انجام و مقررشد به منظور خدمات رسانی بهتر به این منطقه، امور این محله به شهرداری اهواز واگذار شود.

به گفته وی بر اساس مصوبات، کارگروهی به ریاست امور شهری استانداری برای نظارت بر روند خدمات رسانی و جلوگیری از موازی کاری دستگاه های خدمات رسان همچون شهرداری و آبفا و مخابرات تشکیل شده است.

کاظمی نژاد با اشاره به آغاز عملیات نخاله برداری در کوی مهدیس گفت: آسفالت معابر اصلی کوی مهدیس در اولویت کاری شهرداری اهواز قرار گرفته است که در صورت اتمام عملیات حفاری آبفا، به زودی عملیاتی می شود و شرکت مخابرات نیز اعلام کرده که نیازی به حفاری معابر برای تلفن ندارد.

وی همچنین اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر غیبت علیدادی فرماندار کارون در جلسه تصمیم گیری درباره این شهر را تایید کرد و گفت: با وجود اطلاع رسانی درباره این جلسه، فرماندار کارون به مرز چذابه سفر کرده بود و یکی از کارشناسان فرمانداری برای شرکت در نشست مراجعه کرده بود و به دلیل اینکه این نشست برای مدیران ترتیب داده شده بود از حضور وی ممانعت به عمل آمد و جعفری معاون فرماندار بلافاصله برای شرکت در نشست حاضر شد.

بر اساس این گزارش، شهرستان کارون با مرکزیت 'کوت عبدالله' در جنوب اهواز قرار دارد.

کارون بخشی از مناطق حاشیه اهواز بوده که به همراه چند روستای اطرافش، در یک اقدام شتابزده در سفر یک روزه دولت دهم به خوزستان در سال 91 ، با منفک شدن از اهواز، تاسیس شد. این شهرستان از ابتدای تاسیس با مشکلات بسیاری روبه رو بوده است.

در ابتدا پل ششم به عنوان مرز دو شهرستان تعیین شد اما بعد به درخواست استانداری قرار بود مرز این دو شهرستان تغییر کند و خیابان جنت به عنوان مرز تعیین شود که در این صورت بخشی از کوی مهدیس و مجتمع بنکداران در حوزه شهرستان کارون قرار می گرفت. تعیین نشدن مرز اهواز و کارون در این سال ها مورد اختلاف بوده و همه به ویژه مسئولان شهرداری ها و شوراهای شهر منتظر ابلاغ اصلاحیه از سوی وزارت کشور بودند که این امر تا کنون انجام نشده است. 

این اختلافات از 2 ماه پیش سرآغاز درگیری هایی بین شهرداری های اهواز و کوت عبدالله شد و ماموران هر دو شهرداری تلاش می کردند المان ها و تابلوهای مربوط به دیگری را از میان بردارند و تابلوهای مربوط به خود را نصب کنند. 

با مطرح شدن دوباره مرز این دو شهرستان، نگرانی هایی به ویژه از طرف اهالی کوت عبدالله در فضای مجازی منتشر شده است. 

در پی واگذاری خدمات شهری کوی مهدیس تعدادی از کارگران و کارمندان این منطقه نسبت به امنیت شغلی خود اظهار نگرانی کرده اند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: اهواز ، کارون ، مهدیس
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
comment
0
0
comment كوت عبدالله از ديرباز مشكلات بسياري داشته است متاسفانه تا قبل از ملحق شدن به شهرداري اهواز تحت عنوان بخشداري ميشد قبل از كانديدارتوي هاشمي زاده بعنوان نماينده مجلس به اهواز پيوست و شد شهرداري منطقه ٥ كه اين فعل و انفعال ارا خيلي زيادي براي هاشمي زاده بهمراه داشت واما در ادامه با انتساب شهرداران و نيروهاي غيركارامد نتوانست رشد چنداني بكند و از سال ٩١ واقدام شتابزده و هيجاني و سياسي به شهر تبدليل و اوضاع بدتر از قبل شد و اما اكنون با جدا شدن مهديس و درامدهاي فولاد و مجتمع هاي رنگارنگ كه توسط اقاي خاص و پر نفوذ احداث شده و يا درحال احداث ميباشد از مختصر درامدي هم كه داشت بي بهره خواهد شد. اقدام اقاي شريعتي بسيار بي موقع و [...]بوده و احتمالا كساني به عمد گزارشات ناقص و جهت دار به ايشان دادند بهتر است ايشان گروه مستقل وسالمي را مامور به تهيه گزارش بيطرفانه نمايند و خصوصا توجه شود با توجه به ميزان بسيار زياد زمينهاي باقي مانده متعلق به.... كه داراي طرحهاو كاربريهاي مختلف بوده و الحاق به اهواز سود سرشارو ارزش افزوده هنگفتي براي مالك بهمراه حواهد داشت عنايت ويژه شود . اگر چه بدلايل متعدد كه اكنون قابل بيان نيست شخصا اعتقادي به شهر شدن كوتعبدالله نداشته وندارم ى الحاق ان به اهواز بدلايل متعدد به سود شهروندان كوت عبدالله است فقط به اين نكته بسنده ميكنم كه در حاليكه حاشيه هاي شهر اهواز كه حداكثر در دو دهه اخير شكل گرفته اند (عين دو، شهرك انديشه ، سليم اباد ،علي اباد و ....)با تكافو خود را به اهواز چسبانده يا ديگران انها را مي چسبانند ،اما به چه دليل كوت عبدالله با اين همه قدمت و سابقه مدنيت و مجاورت با مركز استان بايد جدا افتاده و در محروميت خود بيش از پيش فرو رود
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار