شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱

ريیس بیمارستان گلستان اهواز از کسب گواهینامه‌های بین‌المللی ایزو مدیریت کیفیت، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و مدیریت استفاده بهینه از منابع و مدیریت ضایعات توسط اين بیمارستان به عنوان اولین مرکز آموزشی درمانی در استان خوزستان خبر داد.

دكتر حبیب حی‌بر اظهار كرد: پذیرش بیماران کشورهای اطراف به ويژه کشور عراق در این بیمارستان در اخذ گواهینامه‌های بین‌المللی حايز اهمیت بوده است.

وي افزود: استانداردهای بین‌المللی با دستور العمل‌های اعتباربخشی و حاکمیت بالینی که توسط وزارت بهداشت دنبال می‌شود، هم‌پوشانی دارند.

حی‌بر عنوان كرد:ISO 9001 مدیریت کیفیت درمانی و آموزشی را تحت پوشش قرار می‌دهد، ISO 14001 و ISO 18001 سلامت در اجرای کلیه فرآیندهای مدیریتی و ایمنی  و بهداشت را شامل می‌شود و H.S.E در ارتباط با فرآیندهای بهداشتی درمانی تعریف شده است.

وی گفت: سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) شامل سه استاندارد بین‌المللی ISO 9001: 2008 ،ISO 14001: 2004 و OHSAS 18001: 2007 است.

ريیس بیمارستان گلستان اهواز بيان كرد: ISO 9001: 2008 سیستم مدیریت کیفیت شامل نظام‌مند كردن فعالیت‌ها، شناسایی و مستند نمودن روش‌های انجام کارها و فعالیت‌های بیمارستان است. بهبود مستمر فعالیت‌ها و فرآیندها با به کارگیری رویکردهای تعیین شده در اين استاندارد بسیار اهمیت دارد.

حي‌بر ادامه داد: ISO 14001: 2004 سیستم مدیریت زیست محیطی منجر به حفاظت بیشتر از محیط زیست و استفاده بهینه از منابع طبیعی و مدیریت ضایعات مي‌شود که این موضوع در خصوص جلوگیری از آسیب‌رسانی بیمارستان‌ها و رعایت فرآیندهاي بهداشتی بسیار اهمیت دارد.

وی عنوان كرد: OHSAS 18001: 2004 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای برای کاهش ریسک حوادث و رویدادها، ایجاد محیط کاری ایمن‌تر و سالم‌تر، افزایش آگاهی و دانش در زمينه مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، ساختاری مناسب جهت مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی است و در بيمارستان از اهمیت خاصی برخوردار است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار