شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در مرز چذابه / حضور فعال فرهنگیان و دانش آموزان در موکب شهدای آموزش و پرورش خوزستان / تقی زاده: دانش آموزان باید معرفت عمیقی از نهضت امام حسین(ع) کسب کنند + تصاویر
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت:عاشورا متعلق به تمامی مذاهب و‌ فرهنگ هاست و تمامی ملت ها می توانند...



شوشان: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت:عاشورا متعلق به تمامی مذاهب و‌ فرهنگ هاست و تمامی ملت ها می توانند در رفع چالش ها از  این فرهنگ غنی استفاده کنند‌.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، محمد تقی زاده در حاشیه راهپیمایی کاروان یک هزار نفری فرهنگیان خوزستان در مرز چذابه اظهار کرد: سرچشمه انقلاب عاشورا قرآن کریم و نهج البلاغه است و این انقلاب متعلق به یک سرزمین و ملت خاص نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان  با اظهار اینکه انقلاب اسلامی ما نیز ریشه در انقلاب عاشورا و انقلاب نبی اکرم (ص) دارد، اضافه کرد: ملت های مختلف می توانند از آثار این حرکت عظیم تاریخی برای رهایی ملت خود از چالش ها و آسیب های اجتماعی بهره مند شوند.

وی با اشاره به حضور سفیر چین به همراه همسرش در موکب های حسینی برای خدمت رسانی به زائران ، گفت:  مذاهب و فرهنگ های مختلف در سراسر کشور از دو مرز چذابه و شلمچه گذر می کنند و این همان جَذَبه ی انقلاب عاشورا و امام حسین (ع) است که افکار و اندیشه های  مردم را برای رسیدن به  هدفی مشترک  به این سو می کشاند.

تقی زاده با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید معرفت عمیقی از نهضت امام حسین(ع)  کسب کنند، گفت: درک و آگاهی دانش آموزان نسبت به حرکت تاریخی و انقلابی عاشورا سبب ادامه یافتن راه امام حسین (ع) می شود. ما باید تمامی تلاش خود را به کار بگیریم تا فرزندان این سرزمین رسالت و اهداف حرکت تاریخی عاشورا را به خوبی بفهمند و بتوانند به درستی مواریث تاریخی ،دینی و ملی را به نسل های بعد منتقل کنند .

مقام ارشد آموزش و پرورش خوزستان که به همراه کاروان یک هزار نفری فرهنگیان و دانش آموزان خوزستان در موکب شهدای آموزش و پرورش حضور یافته بود، حال و هوای چذابه را  بسیار معنوی دانست و بیان کرد: موکب شهدای آموزش و پرورش خوزستان که  با همراهی بسیج فرهنگیان از دو هفته پیش راه اندازی شده است، تا کنون شاهد حضور فعال دانش آموزان و کارکنان آموزش و پرورش استان برای خدمت رسانی به زائران حسینی بوده است.

تقی زاده راهپیمایی یک هزار نفری کاروان فرهنگیان خوزستان در مرز چذابه را یک حرکت معنوی و خود جوشی عنوان کرد و گفت: این حرکت بدون صدور دستورالعمل و بخشنامه انجام شد. همکاران احساس کردند که باید حرکت عاشورایی که در مرزها صورت می گیرد، تقویت شود. از این رو با این حضور پررنگ در این مراسم به همراه خانواده و فرزندان خود،بر لزوم انجام چنین حرکت هایی  که ریشه در فرهنگ ، مذهب و دین ما دارند، تاکید کردند.













نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار