شوشان / مصطفی نظاری "> استخدام زنان از قذافی تا منصور خان !
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸

شوشان / مصطفی نظاری

دیکتاتور معدوم لیبی معروف به سرهنگ قذافی جدا از حاشیه های مختلف یک ویژگی منحصر بفرد و عجیب داشت و آن به کارگیری زنان و دختران به عنوان محافظان شخصی خود بود. دیکتاتور لیبی را همواره بیش از صد زن همراهی می کردند که بیشتر آنان محافظان شخصی وی بودند و بعد از مرگش نیز اسرار این زنان فاش شد. گفته می شود چهار زنی که همیشه پشت سر قذافی می ایستادند مانند دیگر محافظان وی، یونیفرم نظامی بر تن می کردند، اما حقیقت این بود که آنان پرستارانی بودند تا در صورت بروز هرگونه مشکل جسمی برای دیکتاتور لیبی، به داد او برسند و مشکل وی را برطرف کنند. از شروطی که قذافی برای این زنان و صد محافظ خود قرار داد این بود که هیچ کدام از آنان تا هنگامی که او را همراهی می کنند، حق ازدواج نداشتند.

گفته می شود، دیکتاتور لیبی به اندازه ای به این زنان علاقه داشت که در یکی از سفرهای بین المللی خود به کشور پرتغال ـ که قرار بود پس از آن برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به ایالات متحده آمریکا برود ـ وقتی به دلایل اداری ویزای یکی از این پرستاران صادر نشده بود، ساعاتی بعد، قذافی هواپیمای شخصی خود را از پرتغال به لیبی فرستاد تا آن پرستار را پیش خود بیاورد.

همان علاقه ای که قذافی به استخدام زنان برای برای رسیدن به اهداف خود داشت در امیر منصور آریا نیز مشهود است و در واقع استخدام زنان یکی از شگردهای مه‌آفرید بود برای دستیابی به مقاصد خود. نکته جالب اینجاست که  ۵۰ درصد پرسنل مه‌آفرید زن بودند. ابتدا به دلیل اینکه زنان کمتر به مدیرانشان خیانت می‌کنند و دلیل دوم اینکه بیشتر دستورها را انجام می‌دهند و کمتر حرف می زنند. به تعبیر یکی از دوستان مدیریت خسروی مانند قذافی معدوم بود و زنان سهم بیشتری داشتند. در جریان دادگاه اختلاس میلیاردی چهار زن به اتهام اخلال در نظام اقتصادی، استفاده از اسناد مجعول، مشارکت در پولشویی عواید حاصل از جرم و ... محاکمه شدند. یکی از این خانم ها در جریان دادگاه با گریه چنین گفت : خواهشا ما را مشمول عفو و رحمت قرار دهید. ما واقعاً نمی‌دانستیم و از ما سوءاستفاده شد.

منبع : هفته نامه راوی


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار