شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان
حمید اباذری نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در جمع دانش آموزان آبادانی گفت: با مطالعه کتاب دایره‌ی واژگانی ما افزایش می‌یابد
 


شوشان: حمید اباذری نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در جمع دانش آموزان آبادانی گفت: با مطالعه کتاب دایره‌ی واژگانی ما افزایش می‌یابد و ما بهتر می‌توانیم با دیگران سخن بگوییم و حتی اگر ما با همکلاسی خود مشکل پیدا کردیم یا نمی‌دانیم چگونه با دیگران سر صحبت را باز کنیم، کتاب بهانه‌ی خوبی برای رفع این مشکلات و آغاز گفتگو و دوست شدن را برای ما فراهم می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، اباذری که هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی در راستای طرح کتاب یاران کانون شماره یک آبادان در جمع دانش آموزان دبستان شاهد دوم مهر این شهرستان سخن می‌گفت افزود: کتاب خواندن سبب می‌شود مهارت‌های اجتماعی ما افزایش پیدا کند و ما می‌توانیم با الگو گرفتن از شخصیت‌های داستان به حل مشکلات خود بپردازیم.

وی با اشاره به این‌که مطالعه باعث بالا رفتن هوش ما می‌شود تأکید کرد: قدرت تجزیه و تحلیل ما از مسائل با کتاب خواندن بالاتر می‌رود.

این نویسنده‌ی کودک و نوجوانان در ادامه در پاسخ به پرسش دانش آموزان پیرامون چگونه بنویسیم؟ چه کتاب‌هایی بخوانیم؟ از کجا شروع کنیم؟ و... توضیح داد: بهتر است بچه‌ها با دقت و تیزبینی به اطراف خود، با خاطره‌نویسی و نوشتن یادداشت روزانه کار نوشتن را شروع کنند.

وی در ادامه بر نقش انتخاب و خواندن کتاب‌های فاخر و مناسب سن کودکان و نوجوانان جهت تقویت نوشتن مهم دانست و تأکید کرد: در هنگام انتخاب کتاب باید به نویسنده، ناشر و گروه سنی آن حتماً توجه شود.

حمید اباذری متولد سال ۱۳۵۹ در اصفهان است. وی پیش از این بیشتر به‌واسطه نوشتن داستان‌هایی برای کودکان و نوجوانان همچون، خائن دوجانبه (سروش ۱۳۹۱)، هوشا در جست‌وجوی راز زیست گنبد (امیرکبیر ۱۳۹۲)، آرمان در جست‌وجوی دوست (چکه ۱۳۹۳) و اژدهای عینکی کله اره‌ای (انتشارات علمی فرهنگی 1395) به‌عنوان نویسنده‌ای برای این گروه سنی شناخته می‌شود.

 در آثار اباذری حال هوای جنوب و زندگی مردمان این خطه جایگاه بخصوصی دارد و داستان‌های او به زبان اول‌شخص و به شکلی ساده و روان روایت می‌شوند که موجب راحتی ارتباط خواننده با آن‌هاست.


برچسب ها: حمید اباذری
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار