شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
هوشنگ نوبخت

 
جالب و تا حدودی تاسف بار است که خوزستان، مهد پایتخت دفاع مقدس کشور که هشتاد درصد جغرافیایی جنگ و هشت سال دفاع مقدس را در خود جای داده بود فاقد یک باغ موزه باشد.

و جالب تر این است که تقریباء تمام استان ها طی سالیان پیش نسبت به راه اندازی و تکمیلی باغ موزه های دفاع مقدس خود اقدام نموده و پیشرفت بسیار خوبی نیز در این زمینه داشته اند و سراغ داریم که حتی برای تجهیزاین مرکز فرهنگی از خرمشهر و آبادان و دیگر نقاط خوزستان تجهیزات و آثار جنگ را تحمل کرده و به نمایش عمومی گذاشته اند تا نقش خودشان را در دوران طلایی دفاع مقدس به نسل های جدید انتقال دهند.

اما دریغ و افسوس که خوزستان تا کنون نتوانسته این اقدام مهم را عملی سازد.

همه اذعان دارند که کل جغرافیای خوزستان در حالت طبیعی یک باغ موزه ی بزرگ و شگفت انگیز از دوران دفاع مقدس است اما چرا هیچ همت و عزم راسخی از سوی مسئولین و البته مطالبه ی عمومی و مردمی شکل نگرفته که این مرکز فرهنگی و باغ موزه که می تواند منشاء خیر و برکت برای استان باشد تا کنون به سرانجام مشخصی نرسیده است.

چگونه میشود که در تهران و تبریز که نقش بسیار کم رنگ تری در دفاع مقدس نسبت به خوزستان داشته اند یک مسئول، یک شهردار یا ..... توانسته اند اراده کنند کل باغ موزه ی آن استان را تجهیز و راه اندازی نمایند اما در پایتخت دفاع مقدس ایران تا کنون این اتفاق خوب ضروری رخ نداده است.

آیا همه ی مسئولین حس نمی کنند که نسبت به وجب به وجب این خاک مدیون اند آیا اگر کسی از خانواده ی معظم شهداء و ایثارگران این تقاضا و مطالبه را سوال کند، کسی هست که سربلند و پاسخگو باشد.

از گلایه ها و شگوائیه ها بگذریم و به آینده بپردازیم. با همت اندک مسئولین دلسوز استان و بخصوص همت سردار علی پور مدیر کل بنیان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان قطعه زمینی به همین منظور در پارک شهروند اهواز اختصاص یافته و در پیچ و خم بودجه های اعتباری جا خوش کرده است.

آیا شهرداری اهواز توان آنرا ندارد که به اندازه ی یک بوستان و یا پارک های موجود سطح شهر به این مکان توجه نماید و نخلستان و فضای سبز آنجا را سروسامان دهد؟

آیا شرکت های بزرگ نفت-فولاد-پتروشیمی- گاز و... توان آنرا ندارند تا نقش و سهم خودشان در جنگ و دفاع مقدس را در این مکان تعریف کنند و با همت ی جهاد گونه قسمتی از ساخت این مرکز را بعهده بگیرد.

آیا ادارات برق و آب و مخابرات و ...  نمی توانند بخاطر حرمت خون شهیدان و پاسخگویی به خواسته ها به حق رزمندگان و ایثارگران خوزستان نسبت به انجام کارهای مربوط به خودشان در این زمینه همکاری لازم را بعمل آورند.

آیا وقتی بسیاری از مسئولین در خطبه ها-سمینارها-کنفرانس ها و جلسات از ضرورت ایجاد این مرکز فرهنگی سخن به میان می آورند و تاکید می کنند، نمی بایست یک عزم و همت و غیرت عمومی شکل بگیرد تا هر چه زودتر شاهد راه اندازی و افتتاح این مرکز فرهنگی دفاع مقدس باشیم.

آیا می دانید که بهترین طراح باغ موزه های کشور سناریوی این مرکز را طراحی نموده وتنها به عزم استانی مسئولین و همکاری و هماهنگی مردم نیاز است که شاهد راه اندازی این طرح ملی و بین الملی باشیم.

آیا می دانید که چناچه این باغ موزه ی ملی راه اندازی شود می تواند مامن و پایگاه مناسب و آبرومندی برای راهیان نور- کاروان ها – گردشگران داخلی و خارجی..... بسیاری موارد دیگر باشد.
تنها یک یا علی می خواهد و یک عزم و یک غیرت استانی تا از همین فردا با تماس با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اعلام آمادگی کنیم که از دست ما چه بر می آید تا دین مان را نسبت به خون شهدای وطن و فرزندانشان و نسل های آینده ادا کنیم؟


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار