شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
معاون مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز :
تا امروز مورد مشکوک و یا ابتلا به وبا در زائران کربلا مشاهده نشده و تعدادی از افراد با علائم شبه آنفلوآنزا غربالگری شدند...
شوشان: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه تاکنون بیشتر مراجعین به درمانگاه صحرایی مستقر در مرز چذابه مراجعین تروما، بیماران قلبی، تنفسی و دارای علائم سرماخوردگی بوده اند، تصریح کرد: تا تاریخ 28 آبان ماه مراجعه 28 هزار و 188 زائر اربعین حسینی به درمانگاههای صحرائی مستقر در مرز چذابه1395 تعداد 28 هزار و 188 زائر اباعبدالله الحسین(ع) به درمانگاه های صحرائی مستقر در مرز چذابه مراجعه کرده اند که از این تعداد 27 هزار و 911 نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و 277 نفر از طریق اورژانس های مستقر در درمانگاه به بیمارستان منتقل شدند که خوشبختانه بیش از 90% افراد اعزام شده ترخیص شده اند.

نبوره با اشاره به حجم بالای تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان صحرائی و ارائه خدماتی از قبیل ویزیت، تزریقات خواهران و برادران، توزیع دارو، انجام خدمات آزمایشگاهی و خدمات دندانپزشکی در مرز چذابه، افزود: به همین منظور 3 پزشک به صورت همزمان، 3 نفر پرستار زن، 3 نفر پرستار مرد، یک نفر ماما، 2 نفر تکنسین دارویی، 2 نفر دندان پزشک، 2 نفر تکنسین دندانپزشکی  و 1 نفر متصدی آزمایشگاه به صورت 24 ساعته به زائرین حسینی ارائه خدمت کنند.

وی اظهار کرد: تا کنون به بیش از 185 نفر از زائرین اربعین حسینی خدمات دندانپزشکی ارائه شده است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه 22 دستگاه آمبولانس از مرز چذابه تا اهواز مستقر هستند، افزود: به طور متوسط از چذابه تا سوسنگرد هر 5 کیلومتر یک دستگاه آمبولانس مستقر است.

نبوره بیان داشت: گروه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز به منظور پیشگیری از وقوع بیماری، آموزش های لازم را به زائرانی که از مرز خارج می شوند ارائه می دهد و جزوه آموزشی بین آنها توزیع می کند و در برگشت نیز زائران مورد غربالگری قرار می گیرند.

وی افزود: در صورتی که علائم شبه آنفلوآنزا، تنفسی، مسمومیت و یا اسهال بین زائران مشاهده شود با معاینه پزشک، موارد مشکوک برای ادامه درمان به بیمارستان ها معرفی می شوند.

نبوره ادامه داد: تا امروز مورد مشکوک و یا ابتلا به وبا در زائران کربلا مشاهده نشده و تعدادی از افراد با علائم شبه آنفلوآنزا غربالگری شدند و هیچ مشکلی نداشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دکتر محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از نحوه ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائرین حسینی، رضایت خود را از ارائه خدمات توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مرز چذابه اعلام نمود.















نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار