اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
‌استفاده از يك بالابر غيراستاندارد در شيراز، باعث مرگ محمدمهدي پنج ساله شد.
 ‌استفاده از يك بالابر غيراستاندارد در شيراز، باعث مرگ محمدمهدي پنج ساله شد.

‌به گزارش ايسنا‌، به نقل از روابط عمومي آتش‌نشاني شيراز، در حادثه‌اي كه عصر پنجشنبه 27 آبان در بلوار گلستان شيراز رخ داد، يك كودك پنج‌ساله جان باخت.

فرمانده علميات گروه آتش‌نشاني اعزامي از ايستگاه 9 شيراز، گفت: يك بالابر غيراستاندارد كه بدون در و با هدف جابه‌جايي سالمندان در يك ساختمان تعبيه شده بود، عامل مرگ كودك پنجساله شد.

كريم اميري با بيان اينكه اين بالابر در يك منزل مسكوني 2 طبقه نصب شده است، گفت: محمدمهدي پس از سوار شدن كليد حركت را مي‌زند اما به دلايلي سر و قسمتي از بدنش بيرون بالابر بوده و با توجه به حركت سريع دستگاه، در مسير گير مي‌كند.

وي كه توصيف بسيار سخت را براي اين عمليات به‌كار مي‌برد، گفت: تيم امدادي در كمترين زمان ممكن بدن كودك را با تجهيزات هيدروليك آزاد كرد و امداد رساني به مصدوم را تا زمان رسيدن اورژانس انجام داد، اما متاسفانه كودك سانحه ديده فوت كرد.

اميري با بيان اينكه خانواده اين كودك با حضور در محل ايستگاه، درخواست كمك كرده بودند، گفت: دير رسيدن تيم امدادي آتش‌نشاني به‌دليل مراجعه حضوري خانواده بود. اگر اين خانواده با سامانه 125 تماس گرفته بودند عمليات با سرعت بيشتري انجام مي‌شد.

وي نصب غیر استاندارد و ناایمن بودن بالابر را علت اصلی این حادثه دانست و افزود: اگر استفاده از وسایل و تجهیزات استاندارد و رعایت اصول ایمنی، به عنوان یک فرهنگ نه یک اجبار در شهروندان نهادينه مي‌شد، امروز شاهد بسياري از حوادث ناگوار نبوديم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار