شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
مسوول برگزاری مسابقات کشوری فوتبال در خوزستان:
مسوول برگزاری مسابقات کشوری در هیات فوتبال خوزستان گفت:‌ تغییر مکان بازی تیم‌های شهرداری ماهشهر و گسترش فولاد را به مسوولان ماهشهری اعلام کرده بودیم و آن‌ها هم گوش شنوا داشتند و آگاهانه تصمیم گرفتند که برای انجام بازی به امیدیه نروند.
 
عبدالنبی شولی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در خصوص عدم حضور تیم شهرداری ماهشهر در امیدیه برای رقابت با گسترش فولاد در جام حذفی، اظهار کرد: ‌خود ماهشهری‌ها نخواستند که به امیدیه بیایند، در حالی که ما در محل مسابقه، یعنی امیدیه حاضر شدیم. برای چنین مسابقاتی زمین مسابقه را ما تعیین نمی‌کنیم و سازمان لیگ تعیین می‌کند و سازمان لیگ هم تشخیص داد که زمین ماهشهر از استانداردهای لازم برای برگزاری این بازی برخوردار نیست و به همین دلیل زمین امیدیه را که نزدیک‌ترین محل به ماهشهر بود برای این دیدار انتخاب کرد. 
 
وی در پاسخ به این سوال که سرپرست تیم ماهشهر مدعی بود که تغییر مکان بازی، از ماهشهر به امیدیه به صورت کتبی به این باشگاه ابلاغ نشده است، گفت:‌ اگر به آن‌ها اعلام نشده بود پس چرا سرپرست این تیم در جلسه قبل از بازی حاضر شد و برای چه هماهنگ کرد که ناظر بازی از اهواز به ماهشهر برود؟ خود من با او هماهنگ و به آن‌ها نیز ابلاغ کردم که بازی در امیدیه برگزار می‌شود. هیات فوتبال خوزستان هم این موضوع را به آقای حیاتی، رییس هیات ماهشهر ابلاغ کرده بود. 
 
مسوول برگزاری مسابقات کشوری در هیات فوتبال خوزستان بیان کرد:‌ من از دو هفته قبل هم با رییس هیات ماهشهر تماس گرفتم و به آن گفتم با توجه به این‌که زمین ماهشهر مساعد نیست و انجام بازی در آن امکان‌پذیر نمی‌باشد، یک زمین دیگر را به ما معرفی کنید و می‌توانید اهواز، آبادان یا امیدیه را انتخاب کنید و یا هر جایی که خودتان تشخیص می‌دهید تا در نهایت نیز ما این زمین را به سازمان لیگ معرفی کنیم ولی آن‌ها 10 روز ما را دواندند و جواب ما را ندادند، در حالی که من چندین بار با آقای حیاتی تماس داشتم ولی متاسفانه زمین را به ما اعلام نکردند؛ در این شرایط ما باید چکار می‌کردیم؟ 
 
وی افزود: سازمان لیگ هم براساس مصوبات و قانونی که وجود دارد، فرصتی را جهت رفع نواقص و ترمیم مشکلات یک ورزشگاه می‌دهد و اگر نواقص رفع نشدند، میزبان باید زمین غیری را اعلام کند که ماهشهری‌ها این کار را انجام ندادند. 
 
شولی خاطرنشان‌کرد: ماهشهری‌ها کاملا در جریان انجام بازی در زمین امیدیه بودند و من به سرپرست تیم نیز این موضوع را اعلام کرده بودم، ضمن این‌که ناظر بازی هم به آن‌ها اعلام کرد که بازی در امیدیه برگزار می‌شود و مسابقه در ماهشهر نیست. ما این موضوع را نه یک بار، بلکه چندین بار به آن‌ها اعلام کرده بودیم. 
 
وی بیان کرد: شب قبل از هر بازی هم جلسه‌ای با حضور سرپرستان هر دو تیم، نمایندگان هیات فوتبال استان و سازمان لیگ، مسوولان نیروی انتظامی و حراست اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار می‌شود که در این جلسه نیز همگی حضور داشتند و به تیم شهرداری ماهشهر هم اعلام شد که بازی در امیدیه است ولی آن‌ها اعلام کردند با توجه به این‌که تشخیص می‌دهیم زمین خودمان برای انجام بازی بهتر از زمین امیدیه است، شهردار ماهشهر و فرماندار شهرستان قبول نکرده‌اند که بازی به بیرون از ماهشهر انتقال داده شود.
 
مسوول برگزاری مسابقات کشوری در هیات فوتبال خوزستان گفت:‌ به هر حال آن‌ها به ما گفتند که تماشاگر داریم و می‌خواهیم بازی در زمین خودمان انجام شود. آن‌ها آگاهانه تصمیم گرفتند که برای بازی به امیدیه نیایند. در هر صورت ماهشهری‌ها کاملا از تغییر مکان بازی و انجام بازی در امیدیه مطلع بودند و خود من نیز به آن‌ها این موضوع را ابلاغ کرده بودم. 
 
وی افزود:‌ ما این موضوع را به آن‌ها گفتیم ولی مسوولان این تیم زیر بار نرفتند و گفتند باید با شهردار ماهشهر تماس بگیریم که او نیز در کربلا بود. خود من هم روز قبل از بازی به آقای باقری‌نیا، سرمربی تیم اعلام کردم که بازی در ماهشهر انجام شدنی نیست و عزمتان بر این باشد که فردا در امیدیه بازی کنید که او نیز به من گفت من سرمربی تیم هستم و مدیران باشگاه به من اعلام کردند که حق بازی در جای دیگری را ندارید. به هر حال من نمی‌دانم دیگر باید برای آن‌ها چکار می‌کردیم.
 
شولی درباره این صحبت سرپرست تیم شهرداری ماهشهر که گفته بود "چطور ممکن است، جلسه قبل از بازی در ماهشهر باشد ولی بعد بازی در امیدیه برگزار شود"، ‌اظهار کرد: ‌جلسات قبل از بازی در جایی برگزار می‌شود که ناظر فدراسیون و داوران استقرار داشته باشند و با توجه به این‌که این افراد در ماهشهر مستقر بودند، جلسه قبل از بازی نیز در این شهرستان برگزار شد و این دلیل نمی‌شود چون جلسه را در این شهرستان گرفته‌ایم، قرار است بازی در آن‌جا برگزار شود. ما تغییر مکان را به آن‌ها اعلام کرده بودیم و آن‌ها هم گوش شنوا داشتند. من حتی به آن‌ها گفتم اعتراض خود را انجام دهید. آقای طالقانی، رییس هیات فوتبال خوزستان نیز بسیار تلاش کرد که بازی در ماهشهر برگزار شود ولی مورد موافقت سازمان لیگ قرار نگرفت. تلاش ما تا آخرین لحظات نیز ادامه داشت. 
 
وی بیان کرد: ‌من خودم به صورت شفاهی چندین بار این موضوع را به تیم ماهشهری گفتم و حتی روز قبل از بازی هم نامه‌ای از سوی بهاروند، سرپرست سازمان لیگ مبنی بر این‌که بازی در ماهشهر برگزار نشود، به هیات فوتبال استان ارسال شد. ماهشهری‌ها به دنبال بهانه هستند، وگرنه تمام مسوولان و خودشان حضور داشتند که به آن‌ها اعلام کردیم که بازی در امیدیه برگزار می‌شود و صد درصد هم می‌دانستند. 
 
مسوول برگزاری مسابقات کشوری در هیات فوتبال خوزستان گفت:‌ صبح قبل از بازی نیز نماینده فدراسیون به آن‌ها اعلام کرد که بازی در امیدیه برگزار می‌شود و خود من هم مکررا این موضوع را به آن‌ها اعلام کردم ولی آن‌ها می‌گفتند، اگر بخواهیم چنین کاری را انجام دهیم و از ماهشهر بیرون برویم، آشوب به پا می‌شود و تماشاگران ما چنین موضوعی را قبول نمی‌کنند و شاید حواشی‌ای بدتر از دیدار استقلال‌خوزستان و پرسپولیس به وجود بیاید. به هر حال آن‌ها کاملا به انجام بازی در زمین امیدیه واقف بودند. 
 
وی در پایان درباره نتیجه این بازی، خاطرنشان‌کرد: نتیجه 3 بر صفر به سود گسترش فولاد اعلام شده است. اگر هم شهرداری ماهشهر اعتراض دارد، این روال خاصی دارد که خودشان و سازمان لیگ می‌دانند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار