شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
عضو شورای فرهنگ عمومی هندیجان:
عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان هندیجان گفت: مردم هندیجان در ساعات اولیه روز اربعین حسینی به‌صورت پیاده به بارگاه امامزاده میر نعمان (ع) رفتند.

محمدمهدی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار شوشان در بندر هندیجان، اظهار داشت: در چند سال اخیر سنت حسنه مردم هندیجان در روز اربعین پیاده‌روی به‌سوی بارگاه امامزاده میر نعمان (ع) که در 23 کیلومتری هندیجان قرارداد می‌روند.

وی افزود: هم‌زمان با پیاده‌روی میلیونی مردمی در سراسر جهان برای حضور در کربلای معلی، قبله دل‌ها مردم هندیجان که توفیق حضور در کربلا را نداشتند اما بیکار ننشستن و اربعین حسینی ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان دادند.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان هندیجان بیان کرد: هم‌زمان با اربعین سرو و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در حدود ۶۰۰۰ نفر از مردم هندیجان به‌صورت پیاده‌روی خود را به یکی از فرزندان اهل‌بیت (ع) ‌رساندند.

وی گفت: در ساعات اولیه صبح روز اربعین مردم، هیئت‌های مذهبی، عزاداران در حسینیه، مساجد با آماده‌سازی تدارکات، هماهنگی به‌صورت پیاده‌روی به‌سوی امامزاده میر نعمان (ع) که در 23 کیلومتری هندیجان و در کنار رودخانه زهره واقع است حرکت کرده و در آنجا عزاداری کردند.

صادقی عنوان کرد: پیاده‌روی برای حضور در اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) بسیار مهم و مورد تأکید ائمه اطهار (ع) است و لذا شیعیان و دوست داران آن خاندان مکرم اهل‌بیت (ع) باید به‌صورت باشکوه این مهم را انجام دهند.

وی افزود: الحمدالله مردم ایران اسلامی و عاشق اهل‌بیت (ع) انصافاً به بهترین شکل این مهم را انجام داده‌اند به‌طوری‌که مسئولان و مردم جهان از این دلدادگی در شگفت مانده‌اند.

عضو شورای فرهنگی عمومی هندیجان بیان کرد: جای تأسف دارد که رسانه‌های غربی این راهپیمایی عظیم ۲۰ میلیونی را سانسور کرده و بزرگ‌ترین خبر جهان را نادیده گرفته‌اند، اما همین رسانه‌های غربی کوچک‌ترین حادثه را در قلمرو خود را به بزرگ‌ترین معضل جهان تبدیل می‌کنند.

وی گفت: در دستگاه حضرت سیدالشهدا (ع) نیازی به غربی‌ها، رسانه‌های فاسد آن‌ها نیست همین مردم و راهپیمایی آن‌ها بزرگ‌ترین رسانه، خبر عالم هستی است چراکه خداوند خبر امام حسین (ع) را در تمام تاریخ منتشر می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار