شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
 به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، اجتماع بزرگ اربعین در محل قدمگاه خضر نبی آبادان شکل گرفت.

همه ساله خیل عظیم مردم شهرستان آبادان در قالب دسته جات عزاداری در حالی که بیرقهای عزا را بر روی دوش خود حمل می کنند، پای پیاده مسیر ۱۲ کیلومتری تا قدمگاه خضر را طی می کنند و در آنجا همراه با سایر دسته جات عزاداری به سینه زنی، زنجیرزنی و عزاداری به یاد سرور و سالار شهیدان می پردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان در حاشیه این آئین در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌مناسبت اربعین حسینی، تجمع ۳۰ هزار نفری مردم آبادان در محل قدمگاه خضر نبی(ع) انجام می شود.

حجت‌الاسلام سید فخرالدین رضوی‌پور افزود: هیئتهای عزاداری از بدو شروع حرکتشان به سمت قدمگاه خضر نبی به عزاداری می‌پردازند.

وی اضافه کرد: در این اجتماع بزرگ علاوه بر مرثیه سرایی، نوحه خوانی و سینه زنی اقدام به پخت غذای نذری و توزیع در میان سوگواران می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان تصریح کرد: راهپیمایی اربعین سبب عظمت شیعه است، این آئین به لحاظ بزرگداشت شعائر الهی و اینکه قضیه عاشورا و کربلا، رمز قوت و جاودانگی تشیع در طول تاریخ بوده باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رضوی‌پور یادآور شد: موضوع اربعین، کربلا و عاشورا به عنوان رمزی برای تجمع شیعیان و بستن عهد و پیمان با حسین بن علی(ع) است.

وی گفت: مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت(ع) آبادان هر ساله با برپایی عزاداری‌های باشکوه در نقاط مختلف شهری، عشق و ارادت خود به سرور و سالار شهیدان و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را نشان می‌دهند.


برچسب ها: خضر نبی ، آبادان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار