شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۲۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد: 7.5 کیلومتر راه برای بازگشت زائران در کمتر از 72 ساعت در چذابه احداث شد
با احداث این راه که حدود 11 متر عرض دارد محور جدید چذابه - بستان -عبدالخان ایجاد و قطعا ترافیک مسیر بسیار روان خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: نیروهای این اداره کل در یک اقدام جهادی در کمتر از 72ساعت یک راه دسترسی و میانبر برای بازگشت زائران اربعینی در چذابه احداث کردند.

منوچهر رحمانی در گفت و گو با شوشان اظهار کرد: پیرو بازدید روز جمعه استاندار خوزستان از وضعیت پایانه مرزی و نیز پارکینگ 50 هکتاری مرز چذابه و مشاهده مشکلاتی از قبیل کمبود ورودی ها و خروجی های پارکینگ تصمیم گرفته شد یک راه دسترسی از پشت این پارکینگ برای خروجی خودروها ایجاد شود.

وی اظهار کرد: علی رغم نداشتن زمان به دلیل نزدیکی با ایام اربعین و زمان بازگشت زائران از کربلای معلی تمامی امکانات استان برای احداث این راه بسیج شده و از پشت این پارکینگ یک راه دسترسی به طول 7.5 کیلومتر ایجاد شد.

وی اظهار کرد: 230 نفر از نیروهای عادی و متخصص این سازمان با استفاده از 100 وسیله نقلیه سنگین از قبیل لودر و بلدوزر توانستند خدمتی کوچک اما ارزنده به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) ارائه نمایند.

وی گفت: با توجه به استقبال کم نظیر عاشقان امام حسین(ع) از مرز چذابه برای رفتن به کربلای معلی علاوه بر اینکه پارکینگ 50 هکتاری این پایانه تکمیل گردید بلکه پارکینگهای ذخیره و حتی کناره های جاده اصلی منتهی به مرز هم مملو از خودروهای زائران شد.

وی گفت: بر همین اساس و طی نشستی با استاندار تاکید شد برای تسهیل در بازگشت زائران و نیز جلوگیری از قفل شدن ورودی و خروجی این پارکینگ و نیز روان کردن ترافیک این جاده احداث شود.

وی اضافه کرد: با ایجاد این راه هم از ضلع جنوبی و هم از ضلع شمالی امکان ورود و خروج خودروها به پارکینگ 50 هکتاری چذابه فراهم شد و زائران به راحتی می توانند از این دو جاده برای بازگشت به شهرهای خود بدون فوت وقت اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: با احداث این راه که حدود 11 متر عرض دارد محور جدید چذابه - بستان -عبدالخان ایجاد و قطعا ترافیک مسیر بسیار روان خواهد شد. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) را افتخاری برای کارکنان این اداره کل دانست و گفت از آغاز زمان پیاده روی اربعین تا کنون نیروهای این اداره کل با تمام توان برای خدمت کردن به زائران بسیج شده اند.

مرز چذابه از مرزهای اصلی خوزستان و عراق در 110 کیلومتری غرب اهواز واقع شده است.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
comment
0
0
comment برگشت دهدز باز هم به عقب
______________________
'اداره ی راه دهدز بعد از ده سال استقلال دوباره نمایندگی شد
***********************
فرشاد داودی / در سال 85 اداره ی راه و شهرسازی دهدز که با توجه به موقعیت جغرافیایی و سوق الجیشی این منطقه از اهمییت ویژه ای برخوردار بود از اداره ی راه و شهرسازی ایذه تفکیک و به اداره ای مستقل تبدیل شد این اداره در سالهای اخیر خدمات زیادی را هم به مردم منطقه و شهرستان و هم به مردم استان ارائه نمود و عملکرد مدیران این مجموعه در سالهای اخیر بی سابقه بوده است .
شنیده ها حاکی از آن است که چند روزی ست با منفک شدن این اداره به دو اداره ی راهداری و شهرسازی ، راهداری دهدز نیز عقبگردی ده ساله داشته و مجددا به نمایندگی تنزل و زیر نظر مدیریت ایذه فعالییت میکند .
حال چند سئوال مطرح است که بانیان این اقدام در مرکز استان باید پاسخ دهند.
1_ ایا منطقه ی دهدز با پنجاه و پنج کیلومتر راه اصلی و چهارصدو پنجاه کیلومتر راه روستایی و حدود یکصدوشصت کیلومتر جاده ی برفگیر که همه ی این راه ها نیز صعب العبور می باشند میتواند با یک نیم اداره ی بله قربان گو که هیچ اختیاری از خودش ندارد به حیات خدماتی خود ادامه دهد و مردم را راضی نگه دارد؟
2_ آیا این مدیران اهواز نشین سری به منطقه ی کوهستانی دهدز زدند و آیا می دانند فاصله ی این منطقه با مرکز شهرستان و مرکز استان چقدر است؟
3_آیا این مدیران میدانند که کوهستانی ترین و بی کیفییت ترین جاده های استان و حتی در کشور در این بخش قرار دارند و همین امر نیز باعث شد تا به آن جاده ی مرگ بگویند؟
4_ ایا مدیران میدانند دهدز پیرترین بخش ایران است که همین بی مهری ها باعث این همه درجازدگی و عقب گرد تا به امروز بوده است؟
و موارد متعدد دیگر که انتظار میرود جناب مدیر کل محترم در استان ضمن بازنگری در این مورد بخش دهدز را به لحاظ اهمییتی که جاده های ان به لحاظ ترانزیتی و ترافیکی دارند و همچنین به عنوان پیشانی استان خوزستان در مسیر پرتردد خوزستان اصفهان ، در اولویت برنامه های خود قرار دهد تا انشالله بتوان ضمن کیفی تر کردن راه های منطقه و افزایش خدمات راهداری نسبت به کاهش خسارات و تلفاتی که هر روزه مسافران و خودروها را تهدید میکند اقدام نمود.
ضمن اینکه مردم منطقه ی دهدز در از دولت محترم و نماینده خود در مجلس نیز انتظار حمایت و هدایت در مسیر رو به جلو را دارند نه برگشت به گذشته آنهم گذشته ای دور.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار