امروز 8 پرونده تحت عنوان موسیقی 24 مقوم ارایه شده از سوی اینجانب مطرح شد و با دفاع صورت گرفته و اجرای نمونه، هیت داوری رای به ثبت پرونده ها دادند. "> ثبت معنوی موسیقی 24 مقوم شوشتر
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲

امروز 8 پرونده تحت عنوان موسیقی 24 مقوم ارایه شده از سوی اینجانب مطرح شد و با دفاع صورت گرفته و اجرای نمونه، هیت داوری رای به ثبت پرونده ها دادند.

شوشان : در هفتمين اجلاس شوراي سياستگذاري ثبت آثار کشور به ميزباني استان سمنان، پرونده موسیقی 24 مقوم شوشتر ثبت ملی شد.

مهشید نقاشپور در این خصوص گفت: امروز 8 پرونده تحت عنوان موسیقی 24 مقوم ارایه شده از سوی اینجانب مطرح شد و با دفاع صورت گرفته و اجرای نمونه، هیت داوری رای به ثبت پرونده ها دادند. پیش از این کتاب موسیقی شوشتر بعد از 5 سال تحقیق توسط مهشید نقاش پور وارد بازار نشر شد.

به گزارش شوشان، مهشیدنقاش پور پژوهشگر موسیقی،شاعر و مترجم گفت: شوشتر يك شهر باستاني است و اصالتي كه در موسيقي و فرهنگ بومي سرزمين ما وجود دارد در موسيقي شوشتر هم موج مي‌زند، اين مساله در كنار اینکه شوشتر زادگاه من بوده و من به زبان مادري‌ام آشنايي دارم باعث شد كه پژوهش موسيقي شوشتر را انتخاب كنم،موسيقي بومي، مادر موسيقي دستگاهي است و بسياري از گوشه‌هايي كه در موسيقي مناطق وجود دارد در موسيقي دستگاهي نيست، گاه در پژوهش‌هاي موسيقي مناطق، نايافته‌هايي به دست مي‌آيد كه خدمت به موسيقي هم هست.

به عقيده وي موسيقي محلي در 7 دستگاه مي‌گنجد و چيزي جدا از آن نيست، منتهي گوشه مقام‌هاي موسيقي محلي فراتر از دستگاه‌های موجود است، نقاش‌پور تار، ني‌جفته، سرناي كوچك، دهل، دايره و ضرب را از جمله سازمان‌هاي منطقه شوشتر مي‌داند.

نقاش پور با اشاره به اینکه موسيقي "كار "از بخش‌هايي است كه در كتاب به آن پرداختم، گفت:موسيقي درماني يكي ديگر از بخش‌هاي مهم و قابل توجه منطقه شوشتر است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار