اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۳۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
احمدي‌نژاد به حرم امام و بعد به خوزستان رفت/ ادعاي ممانعت از سخنراني احمدي‌نژاد در خوزستان
هواي استقبال از احمدي‌نژاد سرد است؛ تفاوتي هم نمي‌كندكه در حرم بنيانگذار انقلاب اسلامي باشد، يا شوش...
شوشان/ روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور سابق، با توجه به نزديكي ايام اربعين با حضور در حرم امام با آرمان‌هاي امام راحل تجديد ميثاق كرد. محمود احمدي‌نژاد را حميد بقايي و تعداد ديگري از همراهانش مشايعت مي‌كردند و در بدو ورود به حرم مطهر امام راحل مورد استقبال حجت‌الاسلام والمسلمين علي جوادي راد قرار گرفت. آستان نوشت؛ احمدي‌نژاد ضمن زيارت ضريح مقدس امام بر مزار همسر امام، آيت‌ا... توسلي، دكتر حسن حبيبي، دکترصادق طباطبايي، خانم مرضيه حديدچي و تعداد ديگري از ياران امام فاتحه خواند. همچنين احمدي‌نژاد نماز ظهر و عصر را در حرم مطهر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمين جوادي راد قرائت كرد. اما سفر او به خوزستان از سوي حاميانش بازتاب زيادي داشت.

چرا استقبال سرد بود؟

نكته قابل تامل سردي حضور او و عدم استقبال بود. حتي كانال‌هاي تلگرامي حامي احمدي‌نژاد و حتي اقوامش كه تا چندي پيش انرژي خود را وقف تبليغ عملكردهاي احمدي‌نژاد كرده بودند، اشاره‌اي به حضور او در حرم بنيانگذار انقلاب اسلامي نداشتند. حميد رسايي، محمدعلي رامين، خورشيدي و غيره كه فرصتي را براي انتشار اخبار رئيس‌جمهور سابق از دست نمي‌دادند، اين‌بار سكوت پيشه كردند كه رويكرد آنها را در چند جهت مي‌توان تحليل كرد. نخست بايد به اظهاراتي بازگشت كه چند روز پيش به نقل از احمدي‌نژاد منتشر شد كه بر آن اساس او اظهار كرده بود فعاليتي براي گرم كردن انتخابات ۹۶ نخواهد كرد. آنچه به نقل از او منتشر شد، بوي گلايه و نوعي قهر سياسي می‌داد.

 بنابراين در چنين فضايي اطرافيان او كه تمايلي به خداحافظي با دنياي سياست نداشتند، به نوعي راه خود را از احمدي‌نژاد جدا كردند و براي آنها دیگر تصميمات و اقدامات احمدي‌نژاد اهميتي ندارد. گمانه ديگري كه مي‌توان مطرح كرد، برنامه جديدي است كه از سوي احمدي‌نژاد و اتاق فكر او اتخاذ شده است. اين احتمال وجود دارد كه احمدي‌نژاد به فعالان سياسي و رسانه‌هاي حامي خود فرمان توقف انتشار اخبار مربوط به خود را داده است كه دو نتيجه حاصل شود. نخست اينكه مظلوم‌بودن احمدي‌نژاد را با عدم انتشار اخبار فعاليت‌هاي او به جامعه القا كنند كه با توجه به رفتارهاي گذشته تيم احمدي‌نژاد اين برنامه پاسخ مورد انتظار براي طراحان آن نخواهد داشت. نتيجه دوم هم حركت در سكوت براي دستيابي به هدفی ديگر است كه اين هدف مي‌تواند معرفي كانديداي جدا از اصولگرايان در سال ۹۶ يا حتي ارائه ليست براي شوراي شهر باشد.

ادعاي ممانعت از سخنراني احمدي‌نژاد در خوزستان

دبير شوراي تبيين آرمان‌هاي انقلاب و بازخواني خط امام در خوزستان خبر داده بود كه احمدي‌نژاد به خوزستان سفر مي‌كند. پس از سفر احمدي‌نژاد به خوزستان نزديكان و سايت‌هاي نزديك به او تلاش كردند تا به نوعي سردي حضور او در حرم امام را جبران كنند؛ چنان كه علي اكبر جوانفكر در اينستاگرام خود نوشت:«سفر دوروزه دكتر احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور سابق به استان خوزستان مبتني بر اهداف سياسي يا تبليغاتي نيست.  برخلاف تبليغات مسموم و منفي برخي رسانه‌ها عليه سفر دكتر احمدي‌نژاد به استان خوزستان، شايسته تاكيد است كه بر اساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده در اين سفر، قرار است ايشان در برنامه‌هايي كه به مناسبت اربعين حسيني تدارك ديده شده است، حضور يابد.»

 آنها تاكيد دارند كه سفر احمدي‌نژاد سياسي نيست؛ چرا كه علاوه بر جوانفكر، ميثم عبداللهي دبير شوراي تبيين آرمان‌هاي انقلاب و بازخواني خط امام در استان خوزستان هم با تاكيد بر اينكه سفر احمدي‌نژاد به خوزستان به هيچ‌وجه سياسي و تبليغاتي نيست، گفت: «از اصحاب رسانه استان مي‌خواهيم با حُسن ظن به اين‌گونه برنامه‌ها نگاه كرده و از برداشت‌هاي سياسي و انعكاس گمانه‌زني‌ها خودداري كنند تا با تعامل و هم‌افزايي آنها فضاي گفتماني و تبييني درباره مباني انقلاب در كشور گسترش يابد.»

 تصاويري از ديدار احمدی‌نژاد با بزرگان برخي نقاط خوزستان هم منتشر شد تا نشان داده شود او داراي محبوبيت است!

نكته جالب، ديدار او با مردم شهر رضي‌آباد خوزستان بود كه در تصوير منتشرشده چندنفر دور او حلقه زده بودند و براي اين ديدار از تيتر « گفت‌وگوي صميمانه خادم ملت با مردم روستاي سيد راضي (شوش)» استفاده شده بود. يك خبر هم در يكي از كانال‌هاي تلگرامي منتشر شد كه درآن آمده است: «لباس‌شخصي‌ها از سخنراني احمدي‌نژاد در جمع مردم شوش جلوگيري كردند! در حالي كه محمود احمدي‌نژاد با استقبال گسترده مردمي در ميدان يازهرا مواجه شد، جهت تقدير از مردم اين شهرستان و تسليت عزاداري اربعين در پشت تريبون جايگاه قرار گرفت كه با ممانعت برخي لباس‌شخصي‌ها از گفت‌وگوي كوتاه وي با مردم جلوگيري به عمل آمد.»

در نهايت...

هواي استقبال از احمدي‌نژاد سرد است؛ تفاوتي هم نمي‌كندكه در حرم بنيانگذار انقلاب اسلامي باشد، يا شوش! آن‌طور كه به نظر مي‌رسد او بايد به تدريج پرونده سياست‌ورزي خود را ببندد و پرونده ديگري بگشايد كه در آن نياز به استقبال و راي مردم نباشد. در این میان، ديروز نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به نامه‌اش به رئيس ديوان محاسبات كشور درباره احكام صادرشده عليه احمدي‌نژاد گفت: براساس آخرين پيگيري‌ها، رئيس ديوان محاسبات به دادستان ديوان دستور داده تا پاسخ نامه را به‌طور تفصيلي ارائه دهد. محمود صادقي با بيان اين مطلب اظهار كرد: اوايل هفته از معاون حقوقي ديوان محاسبات كه در مجلس حضور دارد، پيگيري‌ها را انجام داده‌ام. وي افزود: عادل آذر رئيس ديوان محاسبات به دادستان ديوان - فياض شجاعي- نامه را ارجاع و دستور داده تا به صورت تفصيلي پاسخ نامه را دهند.
 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
مهرزاد مهرورز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
comment
0
0
comment کاش کمی کمتر دروغ میگفتید
فقط کمی کمتر
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
comment
0
0
comment [...] نوشتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار