شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان خبر داد:
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه تاکنون 175 ایده در سامانه جشنواره "ایتاپ" به ثبت رسیده است، از تمدید مهلت شرکت در این جشنواره تا پایان وقت امروز، یکم آذرماه خبر داد.
 
دکتر بابک مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به اینکه پیش از این مهلت ثبت ایده در جشنواره ایتاپ 30 آبان‌ماه اعلام شده بود، اظهار کرد: با توجه به استقبال خوب از جشنواره این مهلت تا پایان امروز دوشنبه یکم آذرماه، تمدید شده است؛ سامانه جشنواره ایتاپ نیز از این پس به‌صورت دائمی فعال خواهد بود و ایده‌های افراد را به‌طور آنلاین دریافت و ثبت می‌کند.
 
وی از برگزاری جشنواره‌های موضوعی "ایتاپ" هر 2 ماه یک‌بار به‌صورت تخصصی خبر داد و گفت: در این جشنواره‌ها از ایده‌دهندگان برتر تجلیل خواهد شد؛ همچنین تلاش بر این است که جشنواره‌های ایتاپ در هر موضوع تخصصی با همکاری دستگاه‌ها یا سازمان‌های اجرایی مرتبط به‌صورت مشترک با پارک علم و فناوری برگزار شود که در صورت امکان بتوان ایده‌های برتر را برای تجاری‌سازی حمایت کرد.
 
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به جشنواره ایتاپ، افزود: در مرحله اول این جشنواره ایده‌هایی که تا یکم آذرماه در سامانه ثبت شوند، پس از داوری در روز هفتم آذرماه هم‌زمان با برگزاری مراسم اختتامیه نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در سالن خرمشهر نمایشگاه بین‌المللی اهواز تجلیل خواهند شد.
 
مختاری با بیان اینکه تاکنون 175 ایده در سامانه این جشنواره به ثبت رسیده است، با توجه به زمان کم اعلام این فراخوان میزان استقبال را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه موضوع جشنواره آزاد بوده، در تمام زمینه‌ها ایده‌هایی ارائه شده است.
 
وی با اشاره به برنامه جشنواره برای تقدیر از حداقل 10 درصد شرکت‌کنندگان و تکراری بودن یا نزدیک بودن بعضی ایده‌ها، ادامه داد: با حذف ایده‌های تکراری، حدود 140 ایده غیرتکراری در جشنواره ایتاپ ارائه شده است که به احتمال زیاد از 14 نفر از ایده‌دهندگان با اهدای تندیس و هدایای خاص تجلیل خواهد شد. هم‌زمان با تقدیر از ایده‌های برتر جشنواره ایتاپ، ایده‌های برتر جشنواره "اگر من استاندار بودم" نیز که توسط هیأت داوران پارک علم و فناوری داوری و ارزیابی شده‌اند، معرفی و تقدیر خواهد شد.
 
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه دوره‌های قبلی جشنواره ایتاپ به‌صورت دانشجویی برگزار شده است اما این جشنواره به‌طور کاملاً آزاد و بدون محدویت سنی و مدرک تحصیلی برگزار می‌شود، تصریح کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به سامانه www.itapf.ir ایده خود را در فرم‌های مربوطه ثبت کنند که توضیحات لازم نیز در همین سامانه ارائه شده است.
 
مختاری در خصوص ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به ایده‌های برتر، خاطرنشان کرد: ایده‌هایی که قابلیت تجاری شدن داشته باشند، به‌صورت ویژه مورد حمایت قرار می‌گیرند، اما ممکن است یک ایده به‌عنوان ایده برتر معرفی شود اما در حال حاضر امکان تجاری شدن نداشته باشد و یا برعکس، ایده‌ای برتر نباشد اما قابلیت تجاری‌سازی را داشته باشد؛ بر این اساس ایده‌های دارای قابلیت تجاری‌سازی برای اخذ تسهیلات قرض‌‌الحسنه 70 میلیون تومانی معرفی خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف پارک علم و فناوری از برگزاری این جشنواره فرهنگ‌سازی ایده‌پردازی در سطح استان است، گفت: در وهله دوم نیز شناسایی ایده‌پردازان مطرح استان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی این افراد برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار در جهت تبدیل ایده آن‌ها به یک پدیده تجاری، برای برگزارکنندگان جشنواره حائز اهمیت است.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار