اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
باد و باران در خوزستان در روزهای شنبه و یکشنبه
حجم بارندگی در شمال خلیج فارس همراه با وزش باد قابل ملاحظه با احتمال کاهش محسوس دما در پایان هفته جاری است.
شوشان: اداره کل مدیریت بحران خوزستان نسبت به وقوع بارندگی همراه با رعد و برق در برخی مناطق خوزستان در روزهای شنبه و یکشنبه آینده هشدار داد.

 به نقل از اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان، بر اساس اعلام سازمان مدیریت بحران کشور و اداره کل هواشناسی خوزستان، سیستم باران زا در سطح خوزستان در پایان هفته جاری فعال شده که موجب ابرناکی و سپس وقوع بارندگی همراه با رعد و برق در سطح خوزستان به ویژه در نوار ساحلی خلیج فارس، جنوب شرق و ارتفاعات شرقی این استان در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده خواهد شد.

طبق این گزارش،، حجم بارندگی در شمال خلیج فارس همراه با وزش باد قابل ملاحظه با احتمال کاهش محسوس دما در پایان هفته جاری است.

در همین راستا اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها باید نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم، پیش بینی و برنامه ریزی و اقدام در زمینه تردد و اسکان و امداد رسانی احتمالی به زائران اربعین، کنترل و بازدید و بررسی سامانه های دفع فاضلاب و آب های سطحی و شبکه های برق رسانی، نظارت بر وضعیت سیل بندها و پل ها و راه ها در مناطق شهری و روستایی، پیش، هنگام و پس از بارندگی، بکارگیری تجهیزات و امکانات راهداری و هماهنگی با ادارات راه و شهرسازی اقدام کنند.

بنابراین گزارش به منظور آمادگی مقابله با حوادث غیرمترقبه ناشی از بارندگی در شهرستان های با حجم بارش بیشتر، اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه زائران اربعین، بیماران تنفسی، کودکان، سالمندان، مسافران، صیادان، صاحبان قایق های موتوری، کشاورزان، دامداران، عشایر، ساکنان مناطق در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع تندباد و صاعقه برای نکات ایمنی و بهداشتی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

پیش بینی هواشناسی خوزستان همچنین روند کاهش محسوس دما را تا آخر هفته آینده نشان می دهد. بر اساس این گزارش، در شبانه روز گذشته امیدیه با 26.7 درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه و ایذه با 4.6 درجه سانتیگراد خنک ترین نقطه خوزستان بودند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار