شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
گزارشی از نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری خوزستان / سرپرست معاونت اقتصادی استانداری: جذب سرمایه گذار خارجی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی خوزستان / استاندار: باید با رویی گشاده سرمایه گذاران را پذیرفت/ بهزاد قره یاضی : اقتصاد دانش بنیان از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است + تصاویر
نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری خوزستان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی گشایش یافت.
شوشان: نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری خوزستان عصر روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خوزستان در اهواز گشایش یافت.

فقر اجتماعی باعث فساد و انحرافات گوناگون می شود

 استاندار خوزستان گفت با تاکید بر ضرورت تولید ثروت و ایجاد بستر ان در استان گفت: فقر اجتماعی باعث فساد و انحرافات گوناگون می شود.

غلامرضا شریعتی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان گفت : برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری از سال گذشته با حضور در نمایشگاه کیش آغاز شد.

وی افزود: توان و تحمل افراد جامعه متفاوت است و وظیفه دولتمردان و حاکمان است تا با فراهم کردن بستر تولید و ثروت در جامعه از گسترش فقر ممانعت به عمل آورند.

استاندار خوزستان ادامه داد:آموزش و پرورش، تربیت در خانواده، حاکم شدن فضای علم محوری و دانش بنیادی در جامعه، تکریم عالمان و احترام دانش پژوهان در جامعه به عنوان لوازم اولیه رشد جامعه می باشد و جزو مسائل اصلی و اساسی یک جامعه است . شریعتی اضافه کرد: اگر بناست به درآمد نفت وابسته نباشیم و اقتصاد ما درونزا باشد باید اساس اقتصاد بر دانامحوری باشد.

وی گفت: بالا رفتن علم و تحقیق و به دست آوردن دیتاهای کاربردی و در نهایت عرضه آن به جامعه از جمله عوامل موفقیت های یک جامعه است. وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری باید بر اساس نظام آموزشی و چارچوب ذهنی و فکری و بر اساس تکریم علم و روح تحقیق در دانش آموزان باشد زیرا تنها با حافظه پروری و حفظ کردن یک سری مسائل و ارائه آن اقتصاد مقاومتی شکل نخواهد گرفت.

استاندار خوزستان بیان کرد: ایران کشوری با ظرفیت های زیاد، پتانسیل های بالا و منابع خدادادی بی شمار است اما اگر این پتانسیلها به فعلیت در نیایند و تکنولوژی در آن به کار گرفته نشود توسعه اقتصادی هم شکل نخواهد گرفت.

وی بیان کرد: دولت وظیفه دارد شرایط لازم را فراهم کند تا سرمایه گذار امنیت مورد نیاز را داشته باشد زیرا امنیت باعث اشتغالزایی، کاهش آسیب های اجتماعی و جذب سرمایه گذاری خواهد شد.

شریعتی افزود : استان خوزستان با ظرفیت های زیاد، فرصت های سرمایه گذاری بالائی دارد و تمام تلاش خود را برای تأمین امنیت سرمایه گذاری، تکریم سرمایه گذاران و همچنین ایجاد پنجره واحد در کمترین زمان ممکن به کار می گیرم. وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 60 هیات خارجی از استان خوزستان بازدید و فرصت های سرمایه گذاری استان را از نزدیک بررسی کرده اند و منجر به عقد قرارداد در پروژه های مختلفی شده اند.

استاندار خوزستان گفت : سرمایه گذاری در نیروگاه بادی و خورشیدی در منطقه آزاد اروند، تولید کاغذ از طریق شرکت توسعه نیشکر و ستاد اجرایی فرمان امام که بعد از اجرایی شدن آن شاهد آتش زدن باگاس ها و مانده های نیشکر نیستیم، آلومینیوم و پتروشیمی مسجدسلیمان، سرمایه گذاری در فولاد شهید جهان آرا، سرمایه گذاری در غرب کارون در حوزه نفتی که تاکنون قریب به 6 میلیارد دلار انجام شده و اقدامات بعدی برای سرمایه گذاری 18 میلیارد دلاری از جمله کارهائی است که تا کنون انجام شده است.

شریعتی تصریح کرد: اقداماتی که در منطقه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر و فاز دوم آن در حال انجام است، احداث پالایشگاه جدید آبادان با حجم سرمایه گذاری سه میلیارد دلار، احداث پالایشگاه دوم گاز بیدبلند که دیروز در صندوق بین المللی 2.1 میلیارد دلار آن اختصاص داده شد نوید بخش توسعه اقتصادی استان در آینده نزدیک است.

وی ادامه داد : پالایشگاه دزفول و صنایع فولاد این شهر که با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام و 1.2 میلیون تولید خواهد داشت نشان از ظرفیت بالای خوزستان برای سرمایه گذاری است.

استاندار خوزستان گفت: باید با رویی گشاده سرمایه گذاران را پذیرفته، موانع کار را برداشته و شورای گفت وگو را فعال تر کنیم و تصمیماتی در حضور بخش خصوصی برای رونق اقتصاد استان اتخاذ نمائیم.

شریعتی افزود : اگر سرمایه گذار به خوزستان نیاید به خاطر نبود فرصت های سرمایه گذاری نیست بلکه به دلیل این است که شرایط لازم را برای آمدن سرمایه گذار فراهم نکردیم و وظیفه داریم این شرایط را ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: باید نیروی انسانی ماهر متناسب به سرمایه گذاری های انجام شده در این استان تربیت و آموزش دهیم.

اقتصاد دانش بنیان از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است

رئیس امور تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: در اقتصاد مقاومتی چند رکن اصلی و اساسی وجود دارد که تأکید بر اقتصاد دانش بنیان و درونزا بودن آن است.

بهزاد قره یاضی عصر روز پنجشنبه در آیین گشایش نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری خوزستان در ارتباط با مزایای این استان اظهار کرد: مزیت نیروی انسانی و دانش بنیانی در خوزستان فرصت های سرمایه گذاری را بوجود می آورد.

وی ادامه داد: بی نظیرترین سیستم امنیتی و پایداری سیاسی را در کشور داریم و در خوزستان به طور ویژه هرگز دچار ناآرامی سیاسی نشده ایم. وی افزود: فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان با وجود مدیریت فرهیخته، دانشگاه های متعدد و افراد فرهیخته بسیار است.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از سرمایه گذاری مشترک با پارک علم و فناوری، دانشگاه ها و مراکز رشد استقبال خوبی خواهد کرد و فراتر از حمایت استانی در مرکز مدیریت و برنامه ریزی کشور این سرمایه گذاری ها را مورد حمایت قرار می دهیم.

 نوع تعامل دولت و بخش خصوصی در خوزستان ارزنده است

 نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: نوع تعامل دولت و بخش خصوصی در استان خوزستان ارزنده است. حسین سلاح ورزی در آیین گشایش نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری خوزستان در اهواز افزود: اعضای بخش خصوصی خوزستان همواره در سطح ملی نقش ارزنده ای داشتند که باید با افتخار در این استان حضور پیدا کرد.

وی گفت: مزیت هایی که در خوزستان وجود دارد هر کدام به تنهایی یک عامل، مشوق و جاذبه جدی برای جذب سرمایه گذاری در خوزستان است.

وی ادامه داد: همه ما ایرانی ها مدیون مردم خوزستان هستیم و معتقدیم آنچه ثبات اقتصادی را در کشور فراهم می کند مدیون رشادت ها و پایمردی های خوزستان است و سهم و نقش این استان در اقتصاد ملی موضوعی نیست که قابل کتمان باشد.

سلاح ورزی بیان کرد: محتوای برگزاری این همایش و نمایشگاه با یک نوآوری، خلاقیت و ارزش هایی همراه است و اینکه در این همایش و نمایشگاه توجه ویژه ای به اهداف دولت و کشور در برنامه ششم شده و آن هم اقتصاد دانش بنیان است که در اقتصاد ارزش های خوبی خلق می کند.

وی ادامه داد: دوم ارائه طرح ها و پروژه های نیمه تمام مربوط به قانون 27 الحاق است که پیش از این همت جدی برای تبدیل طرح قابل استفاده از آنها فراهم نشده بود. 

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: همه اینها باعث می شود که اجرای موفق این همایش را به عنوان یک الگو به استان های دیگر تعمیم داد و از تجربه اجرایی شدن آن در کل کشور استفاده کرد. وی با بیان اینکه نتایج و تصمیمات خوبی در ارتباط با موانع بر سر راه سرمایه گذاری در خوزستان اتخاذ شده اظهارکرد:در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در ارتباط با ماده 27 قانون ابلاغ با پیشنهاد معاون اول رئیس جمهوری کمیته ای برای بازنگری دستورالعمل واگذاری طرح ها تشکیل شده که پیشنهادات افراد را می پذیریم.

سلاح ورزی بیان کرد: بر اساس ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه نیز کمیته ای با حضور نمایندگان سه قوه و به ریاست معاونت حقوقی رئیس جمهوری هر 15 روز یک بار در محل اتاق برای شناسایی و رفع موانع، قوانین و دستورالعمل و موارد مخل کسب و کار تشکیل جلسه داده و تصمیم گیری لازم را می کند و اگر در خوزستان به مواردی که نیاز به اصلاح دارند برای تسهیل سرمایه گذاری در این استان در جلسات فوق تصمیم گیری می کنیم.

 جذب سرمایه گذار خارجی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی خوزستان

 سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان گفت: استان خوزستان به رغم داشتن پتانسیلهای بالای اقتصادی نتوانسته است به جایگاه اصلی خود دست یابد به همین دلیل جذب سرمایه گذار خارجی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی آن ضروری به نظر می رسد.

سید علی بحرینی مقدم در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان اظهار کرد :وجود کارخانه های سیمان، پتروشیمی، فولاد، صنایع نفتی، وجود شهرک های صنعتی با 700 واحد جایگاه اقتصادی استان را در کشور و منطقه به جایگاهی ویژه تبدیل کرده است.

وی افزود: همچنین وجود 6 سد بزرگ در استان فرصتهای مهم اقتصادی استان برای جذب سرمایه گذار است که باید برای آن برنامه ریزی نمائیم. سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد:موقعیت ویژه جغرافیایی خوزستان در تعامل با منطقه و جهان و دسترسی به آب های آزاد و مرز زمینی با کشور عراق، وجود زیرساخت های لازم از جمله فرودگاه های بین المللی، راه های مناسب و خطوط ریلی، منطقه آزاد تجاری اروند در شهرستان آبادان و خرمشهر و برخورداری از نیمی از مساحت های تالاب های بین المللی به وسعت 400 هکتار و حدود 70 درصد نفت صادراتی ایران از جمله استعدادهای ویژه اقتصادی این استان است که باید با بهره گیری از آن استان را به جایگاه اصلی آن رساند.

وی اضافه کرد: استفاده حداکثری از این فرصتها و دستیابی به توسعه پایدار برابر با سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 بر ارتقاء توان تولید اقتصادی کشور خواهد افزود و قطعا برای مردم استان نیز رفاه نسبی به همراه خواهد داشت.

بحرینی مقدم یادآور شد: توزیع نامتوازن اعتبارات و امکانات با توجه به تنوع زیست بوم طبیعی، جغرافیایی، فرهنگی اجتماعی و قومی ضرورت و فوریت برنامه ریزی برای پویایی درون استان را آشکارتر می کند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان گفت: گسترش و استفاده بهینه از سرمایه گذاری یکی از رموز موفقیت استان در دستیابی به رشد پایدار و بالای اقتصادی است.  وی گفت: بر همین اساس افزایش سرمایه گذاری هر چند شرط کافی در دستیابی به رشد توسعه اقتصادی نیست اما شرط لازم آن به شمار می رود.

وی اضافه کرد: از این رو افزایش سرمایه گذاری و همچنین تخصیص بهینه سرمایه ها به فعالیت هایی که حداکثر کار آمدی بهره وری را داشته باشد یک ضرورت اجتناب پذیراست.

وی بیان کرد: اهتمام به منظور اشاعه فرهنگ سرمایه گذاری و ایجاد باورعمومی، تلاش در راستای استفاده بهینه و کامل از ظرفیت های استان، توسعه زیر ساخت ها به منظور جذب سرمایه گذاری، یکپارچه سازی فرآیندهای جذب سرمایه گذاری در استان و حذف فعالیت های تکراری و موازی در کلیه دستگاه ها از جمله برنامه های این معاونت است.

بحرینی مقدم بیان کرد: ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در راستای کاهش زمان پاسخگویی، امکان ارائه خدمات غیر حضوری و تحت وب، شفافیت در امور و افزایش قدرت تصمیم گیری مراجعان، تقویت نگرش فرآیندی و حذف واسطه ها و توزیع عادلانه اطلاعات از دیگر برنامه های این معاونت است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان همچنین عنوان کرد: توجه ویژه به بازار سرمایه و تقویت آن به عنوان متولی اصلی جذب و هدایت سرمایه از طریق افزایش آگاهی مردم و سرمایه گذاران خرد، انجام مطالعات و آماده سازی طرح های توجیهی فنی و اقتصادی پروژه های منتخب توسط مشاوران ذیصلاح، تلاش به منظور ایجاد چرخه کامل تولیدات در بسیاری از صنایع مادر و جلوگیری از خام فروشی و توجه ویژه به امر صادرات و توسعه زیر ساخت های مورد نیاز صادرات از دیگر برنامه های این معاونت است.

وی اضافه کرد: در جهت برندسازی و افزایش توان رقابتی شرکت های داخلی، توجه ویژه به موضوع خرید داخلی برای استفاده از همه ظرفیت های تولید استان، حفظ وضعیت موجود و استفاده حداکثری از منابع و تسهیلات به منظور نوسازی صنایع، استفاده از توان علمی دانشگاه ها و اعضای هیئت علمی و شرکت های دانش بنیان و نخبگان اقتصادی و صنعتی، تلاش برای ایجاد فضای اعتماد و اطمینان برای فعالان اقتصادی، ایجاد تنوع در فرصت های سرمایه گذاری نیز در دستور کار این معاونت است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: ایجاد یک عزم و باور عمومی، اجتناب از بخشی نگری و حمایت همه جانبه دستگاه های دولتی و خصوصی یقینا راه میانبر به رفاه اقتصادی و معیشتی مردم خونگرم خوزستان است و در این راستا هرگونه بی توجهی و کم توجهی نه تنها آسیبی جدی به اقتصاد استان و به تبع آن کشور را به دنبال دارد بلکه سبب فرصت سوزی هم می شود.

  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان
  • گزارش تصویری / آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار