اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
نهمین اثر امید حلالی نویسنده و روزنامه نگار خوزستانی منتشر شد
چهارمین مجموعه مقالات امید حلالی نویسنده و روزنامه نگار خوزستانی شامل 54 مقاله با نام «این دو حس بنیادین» روانه بازار کتاب شد.


شوشان : چهارمین مجموعه مقالات امید حلالی نویسنده و روزنامه نگار خوزستانی شامل 54 مقاله با نام «این دو حس بنیادین» روانه بازار کتاب شد. 

در این اثر که به نقد روابط اجتماعی ایران معاصر می پردازد امتزاج جدایی ناپذیر دو مولفه هویتی ملیت و مذهب در رهگذار مقالات کتاب و نقش هم افزا و همپوشان آنان مورد توجه و تاکید قرار گرفته است. نویسنده اثر در خط سیر اصلی این کتاب تلاش دارد به اثبات این موضوع بپردازد که هر جا این دو مولفه در کنار هم قرار بگیرند موجب تحول و رقم زدن حوادث دوران ساز می شوند و هر جا که بر اثر تغافل نیروهای داخلی و یا توطئه خارجی ما بین این دو مولفه جدایی حاصل شود نتیجه ان جز رکود و شکست و تنگنا برای ملت ایران نبوده است. سنت ها و قوانین ، بازار و صنعت، آموزش و پرورش، رسانه و افکار عمومی، نیز رویکردهای سه دولتی که با ایده های سازندگی، اصلاحات و مهرورز به اداره کشور پرداختند و مطالبه جامعه و واکنش آنان در برابر این دولت ها و در نهایت موضوع تشکل های مدنی و شوراها و شهرسازی در این امتزاج هویتی برگرفته از ملیت و مذهب مورد کنکاش قرار می گیرند.

توزیع این دو حس بنیادین از ابتدای هفته جاری در کتابفروشی های معتبر شهر اهواز انجام خواهد گرفت و مطالعه آن به علاقمندان توصیه می شود.

شایان ذکر است که پیش از این از امید حلالی سه مجموعه مقاله دیگر با نام های : « مناظره و باد مهرگان / ایران و ضرورت غرب شناسی برای جهان میانه شدن / بی تاریخی یا برخورد با تاخیر» منتشر شده بود و همچنین 5 مجموعه در حوزه شعر معاصر و تفسیر متون کلاسیک ادبیات فارسی.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار