شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱

رييس پليس راه خوزستان گفت:‌ اگر چه رانندگي در هواي باراني لذت‌بخش است ولي خطرات خاص خود را دارد و ‌رانندگان در هواي باراني بايد شرايط خاص جاده و سطح اصطحكاك لاستيك‌ها را در نظر گرفته و با توجه به اين وضعيت، سرعت مطمئنه را رعايت كنند.

سرهنگ قاسم قدرتي اظهار كرد: رانندگان پيش از سفر حتما بايد برف پاكن‌ها و گرم‌كن شيشه عقب خودرو را بررسي كنند. بخاري‌هاي اتومبيل بايد سالم و آماده كار باشد و از پر بودن مخزن آب شيشه‌شو مطمئن باشند. رانندگان با در نظر گرفتن همه اين نكات بايد وارد جاده شوند.

وي افزود: رانندگان در جاده از سرعت غيرمجاز به ويژه سر پيچ‌ها كه موجب سرخوردن خودرو مي‌شود، جدا خودداري كنند. همچنين توجه به جلو يكي از نكات اصلي در رانندگي است كه بايد رعايت شود.

قدرتي عنوان كرد:‌ معمولا پس از بارندگي‌ها پديده مه را در پي داريم كه محدوديت ديد را براي رانندگان به دنبال دارد، بنابراين لازم است رانندگان با توجه به شرايط و با رعايت سرعت مطمئنه رانندگي كنند تا سالم به مقصد برسند.

وي با تاكيد بر اين‌كه رانندگان هنگام رانندگي و سرنشينان خودرو در جاده‌ها حتما كمربند ايمني ببندند، خطاب به رانندگان افزود: اگر قصد رانندگي در جاده‌ها و مسيرهاي كوهستاني به ويژه قسمت‌هاي شمالي خوزستان كه داراي سربالايي و سرازيري است، داريد حتما زنجير چرخ با خود همراه داشته باشيد و با رعايت نكات ايمني وارد جاده‌ها شويد تا خطري تهديدتان نكند.

رييس پليس راه خوزستان با اشاره به دو مورد واژگوني‌ كه روز گذشته (شنبه) در جاده‌هاي استان رخ داد، گفت: اگر چه خوشبختانه اين حوادث تنها به جراحت سطحي منجر شد ولي رانندگان به ياد داشته باشند كه هواي باراني و لغزنده شدن جاده‌ها شرايط را براي واژگوني خودروها به طور جدي فراهم مي‌كند.

وي اظهار كرد: مسيرهاي مسجدسليمان به سمت انديكا و بازفت، جاده‌هاي ايذه ـ دهدز، باغملك و محدوده آن و همچنين جاده‌هاي كوهستاني مانند انديمشك ـ پل زال، از جمله جاده‌هايي هستند كه خطرات بالقوه‌اي دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار