اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
دبیر حزب اعتدال و توسعه هرمزگان:
دبیر حزب اعتدال و توسعه استان هرمزگان گفت: اگر مسؤولان به ویژه سازمان محیط زیست چاره‌ای نیندیشند بسیاری از استان‌های کشور دچار مشکل ریزگردها خواهند شد.
منصور رضایی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس ضمن تبریک به‌مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج به فرموده مقام معظم رهبری برای جوانان شورآفرین، برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم‌آفرین است.

وی افزود: امروز آحاد مردم ایران اسلامی بر این باورند تنها راه نجات کشور احیای فرهنگ بسیج و تفکر بسیجی است چراکه بسیج الهام‌بخش و نسخه نجات همه ملت‌های آزادیخواه و تحت ستم در مقابل قدرت‌های ستمگر و استکباری است.

دبیر حزب اعتدال و توسعه استان هرمزگان با اشاره به بروز ریزگردهای اخیر در بندرعباس بیان کرد: انصافا مردم استان هرمزگان هفته گذشته را به سختی سپری کردند و بندرعباس در یک شرایط کاملا اضطراری به سر می‌برد که امیدواریم دولتمردان تمهیدی را در این زمینه اتخاذ نمایند.

رضایی اضافه کرد: کمترین توقع مردم هرمزگان از مسؤولان این است که منبع اصلی ریزگردها را مشخص و با برنامه‌ریزی و راهکاری اساسی در زمینه رفع آن چاره‌جویی شود.

وی ادامه داد: همه وزارتخانه‌های دولت موظف به پیگیری و رفع این معضل هستند چراکه ریزگردها تبعات جبران‌ناپذیری بر روی کشاورزی، حوزه بهداشت و درمان، دریانوردی، منابع آبی و محیط زیست خواهد داشت و این موضوع اقتصاد کشور را زمین‌گیر و سلامت مردم را تحت تاثیر قرار داده و هزینه‌های گزافی را روی دست دولت خواهد گذاشت.

به گفته این رزمنده دفاع مقدس، برای اینکه دولت متحمل هزینه‌های اضافی و تبعات ناخوشایندی در آینده نشود شایسته است به جای واگذاری این معضل زیست‌محیطی به سازمان محیط زیست، همه دست‌اندرکاران در دولت آستین همت را بالا بزنند.

دبیر حزب اعتدال و توسعه استان هرمزگان تصریح کرد: به گفته خانم ابتکار، بخشی از این ریزگردها مربوط به کشور عراق و عربستان است اما باید گفت؛ بخش عمده آن به بیابان‌های موجود در کشور بویژه استان هرمزگان برمی‌گردد که نیاز به همت همه‌جانبه در زمینه بیابان‌زدایی است.

به گفته رضایی، نقش مردم در استفاده صحیح از منابع آبی و توسعه و حفظ محیط زیست برای کمک به دولت در رفع مشکل ریزگردها بسیار مؤثر است و این کار همت ملی را می‌طلبد.

وی عنوان کرد: اگر چاره‌ای از سوی مسؤولان بویژه سازمان محیط زیست اندیشیده نشود بسیاری از استان‌های کشور به دلیل عدم استفاده صحیح از منابع آبی و محیط زیست مانند قطع جنگل‌ها و از بین بردن فضای سبز دچار معضل ریزگردها خواهند شد.

دبیر حزب اعتدال و توسعه استان هرمزگان بیان داشت: توقع ما هرمزگانی‌ها از خانم ابتکار به‌عنوان متولی محیط زیست به جای حرف و راهکارهای مقطعی این است که با برنامه‌ریزی حساب شده عملیاتی با کمک دیگر نهادها به دنبال حل مشکل و اعلام آن به مردم با دورنمای مشخص باشد.

رضایی افزود: اگر چنانچه سازمان محیط زیست برنامه‌ای حساب شده در زمینه رفع مشکلات زیست‌محیطی داشته باشد و با اعلام به موقع آن به مردم ضمن جلب اعتماد آنها، مردم نیز به رفع این مشکل کمک و همکاری بیشتری خواهند کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار