همایش شرکای ماندگار بانک مهر اقتصاد در اهواز برگزار شد // بانکداری اسلامی نماد شکوفایی اقتصاد ملی است // بانک‌داری اسلامی در کشور نهادینه شود // نهادینه کردن فرهنگ بانکداری اسلامی ضروری است و ... "> همایش شرکای مهر ماندگار در اهواز برگزار شد

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۴

همایش شرکای ماندگار بانک مهر اقتصاد در اهواز برگزار شد // بانکداری اسلامی نماد شکوفایی اقتصاد ملی است // بانک‌داری اسلامی در کشور نهادینه شود // نهادینه کردن فرهنگ بانکداری اسلامی ضروری است و ...

شوشان / حسن سیلاوی: همایش شرکای ماندگار بانک اقتصاد مهر استان خوزستان در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شوشان، همایش شرکای ماندگار بانک اقتصاد مهر استان خوزستان صبح یکشنبه با حضور سرمایه گذاران و مشتریان این بانک در اهواز برگزار شد.

ارتقاء جایگاه مشتریان، شناسایی و درک دقیق از انتظارات مشتریان ، تلاش برای جلب رضایت آنها و ایجاد زمینه برای معرفی خدمات بانک مهمترین اهداف برگزاری این همایش عنوان شده است.

بانک اقتصاد مهر با بیش از 800 شعبه در سراسر کشور در استان خوزستان دارای 41 شعبه و در اهواز دارای 16 شعبه است.

سالانه بیش از 800 هزار فقره تسهیلات به رقم 20 هزار میلیارد تومان به مشتریان این بانک پرداخت می شود.

همایش شرکای ماندگار بانک مهر اقتصاد استان خوزستان برای نخستین بار در اهواز با حضور مسئولان استانی و کشوری در اهواز برگزار شده است که در این همایش بر ضرورت بانکداری اسلامی و بانکداری بدون ربا تاکید شد.

بنیان بانک مهر اقتصاد از شجره طیبه بسیج است
نماینده مردم شهرستان اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: ریشه و بنیان بانک مهر اقتصاد از شجره طیبه بسیج نشات گرفته است.

سید شکر خدا موسوی یکشنبه در همایش شرکای ماندگار بانک مهر اقتصاد اظهار کرد: صاحبان و سرمایه گذاران اصلی بانک سرمایه گذارن و مشتریانی هستند که به این بانک اعتماد کرده اند.

وی با بیان اینکه ریشه و بنیان بانک مهر اقتصاد از شجره طیبه بسیج نشات گرفته است، افزود: افرادی که در این بانک مشغول خدمت هستند همان فرمانده هان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستد که براساس تکلیف وارد عرصه اقتصادی شده اند.

موسوی با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری های گسترده در خوزستان به منظور رفع محرومیت ها اظهار کرد: بانک مهر اقتصاد در این راستا با اجرای پروژه های متعدد گامهای تاثیرگذاری برداشته است.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب بانک مهر اقتصاد در مدت فعالیت خود افزود: این بانک در یک مدت زمان کوتاه توانسته کارنامه قابل قبولی از فعالیتهای بانکی خود ارائه کند.

بانکداری اسلامی نماد شکوفایی اقتصاد ملی است

نماینده ولی فقیه در بانک مهر اقتصاد کشور گفت: بانکداری اسلامی نماد شکوفایی اقتصاد ملی است و برای رسیدن به عدالت اجتماعی باید به این شیوه بانکداری روی آورد.

به گزارش خبرگزاری شوشان، حجت الاسلام حسین مهدوی در همایش شرکای ماندگار بانک مهر اقتصاد در اهواز با اشاره به فرمایشات امام علی(ع) به ضرورت بانکداری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: شیوع ربا در هر جامعه ای منجر به پیش روی این جامعه به اضمحلال و نابودی خواهد بود.

وی با بیان اینکه شاخصه بانک مهر اقتصاد بانکداری اسلامی بدون ربا است، افزود: بانکداری اسلامی معنای بسیار وسیعی دارد که به آسانی به دست نمی آید زیرا در راستای این نوع بانکداری تمام ظواهر و باطن باید به معنای واقعی اسلامی باشد.

مهدوی با تاکید بر اینکه بانکداری امروزی بانکداری بدون ربا است، افزود: بانکداری اسلامی نماد شکوفایی اقتصاد ملی بوده و تامین عدالت اجتماعی نخستین هدف آن در نظام اقتصادی است، که بر مبنای اصل شریک بودن مشتری در سود و زیان شکل گرفته و بیشتر بر بخشهای حقیقی اقتصاد و سرمایه گذاری در آنها تاکید دارد.

وی با اشاره به نقش بانک ها در تحقق اهداف کلان اقتصادی گفت: بانک ها با جمع آوری و جذب سپرده های مردم، آنها را به سمت طرحهای تولیدی و فضای کسب و کارها هدایت می کنند و بدین ترتیب در افزایش تولید، ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کار و در نهایت رشد اقتصادی کشور نقشی مهم و اساسی بر عهده دارند از این رو امروزه کمتر واحد تولیدی بزرگ در کشور را می توان یافت که از حمایت بانکها برخوردار نباشد.

نماینده ولی فقیه در بانک مهر اقتصاد تاکید کرد: تا زمانی که بانکها سود را بر سرمایه ببندند، ربا ریشه کن نخواهد شد، بنابراین نباید سود را به سرمایه بست بلکه باید سهم سود را از سود حاصله که یا به وسیله مشارکت یا مضاربه، مبادله، مضارعه، مساقات یا معاملات عقود مبادله ای باشد به دست آورد.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی معوقات عمکلرد و فعالیت بانک است، تصریح کرد: اگر مشارکت شرعی اتفاق افتد،درصد معوقات بانک ها به صفر می رسد.

مهدوی با اشاره به تصویب قانون بانکداری بدون ربا در سال 62 اظهار کرد: با وجود سپری شدن چند دهه، اما هنوز این نوع بانکداری به معنای واقعی در کشور شکل نگرفته که حتی معایب و نقایص خود را نشان دهد.

وی به پرداخت 204 میلیارد تومان سود قطعی به مشتریان از بانک مهر اقتصاد اشاره کرد و گفت: زدودن ربا و مشتری مداری بر مبنای انسانیت دو ویژگی مهم بانک مهر اقتصاد است.

مدیر شعب بانک مهر اقتصاد خوزستان: // بانک‌داری اسلامی در کشور نهادینه شود

مدیر شعب بانک مهر اقتصاد خوزستان گفت: ترویج و نهادینه کردن بانک‌داری اسلامی یک نیاز و ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

حمیدرضا جهازی در نخستین همایش «شرکای ماندگار» بانک مهر اقتصاد در اهواز اظهار کرد: همه تلاش و کوشش‌ها در برگزاری این همایش اعلام این نکته است که بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی به این باور برسند که سرمایه اصلی آنها مشتریان و مردم جامعه هستند.

وی ترویج بانکداری اسلامی و تلاش برای استفاده بهینه از منابع مالی مردم در جهت ایجاد اشتغال و حرفه‌های کوچک و خانگی را سرلوحه فعالیت‌های بانک مهر اقتصاد عنوان کرد و افزود: بانک مهر اقتصاد نزدیک به یک دهه است اجرای بانکداری اسلامی را آغاز کرد و اقدامات خوبی را نیز در این خصوص تاکنون انجام داده است.

مدیر شعب بانک مهر اقتصاد خوزستان افزود: این بانک در سال‌های اخیر به صورت جدی‌تر وارد این عرصه شد و اتفاقات بسیار بزرگی مانند تشکیل کارگروه‌های نظارت شرعی و بازنگری تمامی قراردادها و تایید آن توسط کمیته شرعی در این حوزه رخ داد.

وی ادامه داد: اعتماد آفرینی از طریق اعمال حاکمیت شرکتی، توسعه بازار داخلی و خارجی، توسعه خدمات به جامعه هدف، چابک سازی، توسعه زیرساخت‌های سازمانی و تقویت بانکداری الکترونیک از دیگر اهداف استراتژیک بانک‌ها به شمار می‌رود.

جهازی با بیان اینکه این موسسه 800 شعبه در سراسر کشور و 40 شعبه در استان خوزستان دارد، تصریح کرد: سالانه بیش از 800 هزار فقره تسهیلات به رقم 20 هزار میلیارد تومان به مشتریان از طریق این بانک پرداخت می‌شود.

نهادینه کردن فرهنگ بانکداری اسلامی ضروری است

رئیس حوزه مدیریت عامل بانک مهر اقتصاد بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ بانکداری اسلامی در کشور تاکید کرد.

حسن امینی در همایش شرکای ماندگار بانک مهر اقتصاد استان خوزستان اظهار کرد: بانک مهر اقتصاد در سال 1372 به عنوان موسسه قرض الحسنه بسیجیان شکل گرفت و در سال 1384 به عنوان مؤسسه مالی و اعتباری مهر تا سال 1391 فعالیت کرده و هم اکنون تحت عنوان بانک مهر اقتصاد با هدف توسعه برنامه های بانکداری اسلامی فعالیت می کند.

وی ارائه خدمات نوین بانکی و مطرح شدن در خاورمیانه، گستردگی محصولات متنوع و نوین بانکداری اسلامی را چشم انداز سال 95 بانک مهر اقتصاد عنوان کرد و افزود: تلاش برای رشد و بالندگی ایران اسلامی رسالت اصلی این بانک است.

امینی تعداد شعبه های ارائه دهنده خدمت به مشتریان بانک مهر اقتصاد در کشور را بیش از 800 شعبه اعلام کرد و گفت: بیش از 9 میلیون مشتری از خدمات این بانک بهره مند هستند که در کنار این شعبه ها 750 عابر بانک و شش هزار و 200 پایانه فروش نیز فعال است.

وی به سرمایه فعلی این بانک با رقم یک هزار و 500 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: سهم منابع بانک مهر از بازار پولی کشور 232هزار میلیارد ریال است.

رئیس حوزه مدیریت عامل بانک مهر اقتصاد با تاکید بر ضرورت بانکداری اسلامی گفت: نهادی کردن فرهنگ بانکداری اسلامی در کشور ضروری است.

وی همچنین به دستاوردهای بانکداری اسلامی در بانک مهر اقتصاد اشاره کرد و افزود: پرداخت مابه التفاوت سود علی الحساب و سود قطعی، انطباق عملیات بانکی با موازین شرع، بازنگری تمامی قرار دادها، تقویت بنیه علمی کارکنان و برگزاری کلاسهای آموزش احکام فقهی بانکداری بدون ربا، نهادینه کردن فرهنگ بانکداری اسلامی در سطح مشتریان و جامعه، تشکیل مراکز مشاوره فقهی و ایجاد نظام انگیزشی و بازدارنده از مواردی است که تا کنون در راستای استقرار بانکداری اسلامی در این بانک صورت گرفته است.

امینی در بخش دیگر سخنان خود راه اندازی باشگاه مشتریان مهر را یکی از بهترین اقدامات بانک برای ارج نهادن به مشتریان بانک اعلام کرد و افزود: حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید مهمترین اولویت این موسسه است.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام در راستای تکریم بیشتر مشتریان و تحقق شعار مشتری شریک ماست انجام شده، تصریح کرد: باشگاه مشتریان کلیدی، سامانه جامعی است که برای مشتریان عضو در حوزه تسهیلات، سپرده گذاری و انواع خدمات بانکی ارزش افزوده خاص ایجاد می کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار