اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان:
رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان گفت: مراسم ارتحال ملکوتی پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) باید به‌صورت باشکوه و شأن ایشان برگزار شود.

محمدمهدی صادقی: حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد ساری اصل در گفت‌وگو با خبرنگار شوشان در بندر هندیجان، اظهار داشت: مردم بعد از اربعین حسینی از مراسم شهادت امام حسن (ص) و ارتحال نبی مکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) کمی غفلت می‌کنند این در حالی است که ما باید همه مراسمات اهل‌بیت را به‌صورت باشکوه برگزار کنیم.

وی افزود: معاندین و دشمنان دین به ما ایراد می‌گیرند که شما مراسم اربعین حسینی را با حرارت احیاء می‌کنید امام مراسم رحلت پیامبر (ص) را به‌صورت باشکوه بر پا نمی‌دارید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان بیان کرد: ایراد غفلت از عزاداری با حرارت در سالگرد ارتحال نبی مکرم اسلام (ص) از سوی دشمنان ما واردشده است و به‌درستی وارده لذا لازم است مؤمنین، شیعیان، مریدان و دوست داران اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در این ایام شرکت کنند.

وی گفت: شیعیان با حضور خود در همه مراسمات معنوی خاص اهل‌بیت (ع) و رسول اکرم (ص) شبه‌ها و ایرادات معاندین را پاسخ دندان‌شکنی بدهند تا دنیا بدانند شیعه زنده و پویا است.

ساری اصل عنوان کرد: مردم ولایت مدار هندیجان به همراه هیئت‌های مذهبی روز دوشنبه ۸ آذرماه ساعت ۹ صبح مصادف با ۲۸ صفر سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) از تمام محله‌های هندیجان به‌سوی مسجد جامع حرکت خواهند کرد و عزاداری باشکوهی اجرا می‌کنند.

وی افزود: حضور در مراسم رحلت نبی اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رئوف علی ابن موسی (ع) کمتر از اربعین حسینی نیست و هرکدام از ائمه علیهم اسلام جایگاه و قرب الهی خود را دارند و ما باید به آن‌ها متمسک شویم.

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: ما در جلسه شورای فرهنگ عمومی این مورد را مطرح و مصوب کردیم که همه هیئت‌ها و حسینیه‌ها به‌صورت باشکوه در مسجد جامع تجمع کرده و عزاداری و نوحه‌سرایی کنند تا مشتی محکم دردهان وهابیت سلفی یهودی زده شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار