اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۵
معاون استاندار خوزستان: اختصاص قطعه ویژه ای در گلزار شهدای خوزستان برای شهدای حله / دیدار تعدادی از مسئولین استان خوزستان با برخی خانواده های شهدای احتمالی
با توجه به اینکه سازمان پزشکی قانونی...
 معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: هویت دقیق شهدای خوزستانی فاجعه حله عراق تا روز سه شنبه هفته جاری مشخص و اعلام خواهد شد.

علی حسین حسین زاده یکشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: کارشناسان اداره کل پزشکی قانونی استان خوزستان روز شنبه با تلاشی بسیار خوب و در خور تحسین از خانواده های 80 خوزستانی که بعد از فاجعه حله ارتباطشان در عراق با ایران قطع شده آزمایش دی ان ای گرفتند.

وی افزود: طبق اسناد ، مدارک و شواهد موجود تا کنون شهادت 50 زائر خوزستانی در این فاجعه ضد انسانی در حله عراق محرز شده است که این آمار با تطبیق آزمایشهای دی ان ای احتمالا افزایش خواهد یافت.

معاون سیاسی اجتماهی استانداری خوزستان اظهار کرد: با پایان یافتن کار آزمایش دی ان ای خانواده های زائران خوزستانی در ساعت 20 شنبه شب بلا فاصله نمونه ها به وسیله هواپیما به تهران ارسال و ساعت 2:30 بامداد تحویل پزشکی قانونی تهران شدند.

وی گفت: با توجه به اینکه سازمان پزشکی قانونی تهران نیز از اغلب شهدای فاجعه حله روز گذشته آزمایش دی ان ای گرفته است کار تطبیق این آزمایشات از امروز آغاز و احتمالا تا سه شنبه به طور کامل پایان می یابد.

اختصاص قطعه ویژه ای در گلزار شهدای خوزستان برای شهدای حله

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد:با هماهنگی های انجام شده با بنیاد شهید و سازمان آرامستانهای شهرداری اهواز قطعه ویژه ای برای شهدای خوزستانی فاجعه حله در نظر گرفته شد.

وی افزود: به محض مشخص شدن هویت شهدا ، پیکرهای مطهر آنان از طریق هواپیمایی به اهواز انتقال خواهند یافت و طی مراسم باشکوهی تشییع و در این قطعه خاکسپاری خواهند شد.
حسین زاده افزود: همچنین مراسم یاد بود ویژه ای برای تمامی شهدای فاجعه حله روز چهارشنبه در سالروز شهادت امام رضا(ع) در حسینیه ثارالله اهواز با حضور مسئولین و همه اقشار مردم برگزار خواهد شد.

دیدار تعدادی از مسئولین استان خوزستان با برخی خانواده های شهدای احتمالی 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: امروز تعدادی از مسئولین استان خوزستان با خانواده 6 شهید احتمالی فاجعه حله دیدار کردند.

وی گفت: در این دیدارها با دلجوئی از خانواده های آنان و قرائت فاتحه مراتب اعلام آمادگی استاندار و دیگر مسئولان استان برای برگزاری یک مراسم باشکوه برای این شهدای عزیز را اعلام نمودیم.

وی با محکوم کردن این فاجعه بزرگ اظهار کرد: داعش که دشمن بزرگ اسلام و تشیع است با عصبانیت از مراسم باشکوه اربعین حسینی امسال خشم خود را اعلام کرد.

وی گفت: محبان امام حسین (ع) با این شهادتها عزمشان برای بیعت با اهل بیت عصمت و طهارت و ابا عبدالله الحسین(ع) روزه به روز بیشتر می شود.

ساعت14:30 روز پنجشنبه هفته گذشته عوامل داعش در منطقه حله عراق در یک عملیات انتحاری سه اتوبوس حامل زائران ایرانی در حال عبور از منطقه حله عراق را منفجر که حدود 80 نفر در این فاجعه به شهادت رسیدند.

گفته می شود تمامی این شهدا ایرانی و اغلب آنان که زن می باشند اهل خوزستان هستند.

برچسب ها: شهدای خوزستانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار