شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
دبیر جشنواره ایده‌های شهروندی «اگر من استاندار بودم...» در خوزستان با اشاره به ارائه 242 ایده به دبیرخانه این جشنواره و معرفی پنج ایده برگزیده از سوی هیأت‌داوران، گفت: ایده‌های برتر در زمینه‌های مدیریت خدمات شهری، منابع آبی، چالش‌های محیط‌زیست و فرهنگ عمومی ارائه شدند که بیانگر عمده دغدغه‌ها و مطالبات مردم استان است.
 
رضا فریدونی در اختتامیه جشنواره ایده‌های شهروندی «اگر من استاندار بودم...» که شامگاه گذشته، هفتم آذرماه در حاشیه نخستین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوزستان در سالن خرمشهر نمایشگاه بین‌المللی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: برای این جشنواره 41 محور از حوزه‌های خدمات شهری، فرهنگ عمومی، آسیب‌های اجتماعی، کودکان کار، مناطق آزاد، نقش سمن‌ها در توسعه پایدار خوزستان و به‌طورکلی معضلات و چالش‌های استان تعریف شد.
 
وی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: ایجاد بستر برای مشارکت داوطلبانه شهروندان در تصمیمات کلان استانی، افزایش تعلق‌خاطر به منابع هویت‌بخش استان و احساس مشارکت آحاد شهروندان در تعیین سرنوشت استان از اهم اهداف برگزاری این جشنواره است.
 
دبیر جشنواره ایده‌های شهروندی «اگر من استاندار بودم...» در خوزستان، افزود: تا وقتی احساس تعلق‌خاطر و مشارکت در تعیین سرنوشت استان، در تک تک شهروندان ایجاد نشود، میل به توسعه پایدار نیز وجود نخواهد نداشت و هرچه این احساس مشارکت گسترش یابد می‌توان ادعا کرد که حرکت به سمت توسعه و به‌طورکلی توسعه پایدار راحت‌تر خواهد بود.
 
فریدونی بیان کرد: تقویت نوآوری و خلاقیت در میان شهروندان و تبدیل ایده‌ها به پروژه‌های اجرایی طی یک فرآیند در جهت رفع چالش‌های استان از دیگر اهداف برگزاری جشنواره ایده‌های شهروندی است.
 
وی عنوان کرد: در جشنواره ایده‌های شهروندی 242 ایده در مرحله اول به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 146 ایده به مرحله داوری راه یافت. در نهایت پنج ایده توسط هیأت داوران برگزیده شد؛ همچنین 20 ایده از نگاه داوران به‌عنوان "قابل‌تقدیر" معرفی شد.
 
دبیر این جشنواره ادامه داد: بیشتر ایده‌های برگزیده در حوزه مدیریت خدمات شهری، منابع آبی، چالش‌های محیط‌زیست و فرهنگ عمومی بودند و این امر نمایانگر آن است که بزرگ‌ترین چالش‌ها و دغدغه‌های مردم خوزستان در این زمینه‌ها است؛ بنابراین از مسئولان انتظار می‌رود نسبت به رفع این دغدغه‌ها و مطالبات مردم توجه بیشتری نشان دهند.
 
در جشنواره ایده‌های شهروندی از صاحبان پنج ایده برتر به ترتیب نیما نعمتی، ابراهیم زهیری، سپیده شهنی‌زاده، امیر حیدری و فاطمه عبدالله‌زاده تجلیل شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار