قائم مقام شهرداری کلانشهر اهواز گفت: برای جذب مشارکتی حداکثری شهروندان در ارائه بهتر خدمات، اجرای طرح ناحیه محوری در اهواز کلید خورد. "> اجرای طرح ناحیه محوری در اهواز کلید خورد
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۷

قائم مقام شهرداری کلانشهر اهواز گفت: برای جذب مشارکتی حداکثری شهروندان در ارائه بهتر خدمات، اجرای طرح ناحیه محوری در اهواز کلید خورد.

به گزارش شوشان به نقل از مهر، اقبال محمدیان اظهار کرد: شهرداری اهواز در راستای تحقق آرمانهای مدیریت شهری، ارائه هر چه سریعتر و بهتر خدمات شهری، ارائه هر چه سریعتر و بهتر خدمات شهری، جذب مشارکت حداکثری شهروندان در مدیریت اجتماعی و شهری و به تبع آن دستیابی به توسعه پایدار شهر اهواز طرح ناحیه محوری را در دستور کار خود قرار داده و به مرحله اجرا برد.

وی تصریح کرد: تا پایان سالجاری در اولین گام از اجرای طرح ناحیه محوری هشت مرکز ناحیه شهری در هشت منطقه شهرداری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

محمدیان، بودجه اختصاص یافته به آن مراکز را در مجموع 80 میلیارد ریال عنوان کرده و افزود: بودجه اختصاص یافته برای هر ناحیه 10 میلیارد ریال است که در جهت اجرای پروژه های عمرانی در نواحی طرحها و برنامه های اولیه و بنیادین نواحی مذکور است.

قائم مقام شهرداری اهواز تصریح کرد: یکی از مهمترین رویکردهایی که به تازگی در دستور کار مدیران شهرداری قرار گرفته فعال کردن نقش نواحی در اداره امور شهر است زیرا با تفویض اختیارات شهرداران به مسئولان نواحی، آنان خود را در اداره واحد کوچک تری از شهر سهیم خواهند دانست و این مهم نتایج خوبی رادر اداره هر چه بعتر امور در بر خواهد داشت.

وی همچنین در خصوص نحوه اجرای طرح ناحیه محوری و مزایای آن اظهار کرد: مهمترین برنامه های طرح ناحیه محوری تحول محلات در تمام زمینه های ترافیکی، عمرانی، شهرسازی، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی و به تبع آن تحول بنیادی در مدیریت شهر است.

محمدیان افزود: در حال حاضر در سطح شهر اهواز حدودا 32 ناحیه خدمات شهری و 32 ناحیه فضای سبز داریم که تلاش خواهیم کرد آنها را در یک مکان در هم ادغام کرده و به طور کلی هر منطقه را به طور میانگین به چهار ناحیه تقسیم کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: از دیگر برنامه های ما در تحقق ناحیه محوری در اهواز ایجاد چهار تا پنج سرای محل در هر یک از نواحی است که روسای آنها نیز با رای مستقیم مردم همان محل انتخاب می شوند. اینگونه هم مردم و هم مسئولان سرای محله و مراکز ناحیه محور بیش از پیش خود را در سرنوشت محله خویش مسئول دانسته و تعلق خاطر و پیوند بیشتری میان مردم با محله و نیز میان مردم و مسئولان ایجاد خواهد شد. بدیهی است دستیابی به چنین مهمی خود سرآغاز تغییر در نوع کارایی وخدمات رسانی شهرداریها به شهروندان است و در واقع شاهد تغییر رویکرد شهرداری ها از رویکرد صرفا خدماتی به رویکردی اجتماعی، فرهنگی و خدماتی در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری خواهیم بود.

محمدیان عنوان کرد: با حضور مردم در مساجد، پایگاه های بسیج، مدارس، ملاقات با نخبگان و فرهیختگان محلی، خانواده های معظم شهدا، ارتباط با شورایاران و بازدیدهای میدانی محقق می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار