رئیس پیش بینی هواشناسی استان خوزستان از وقوع طوفان در مناطق شمالی استان و بارش باران، وزش باد و رعد و برق در استان خوزستان خبر داد. "> طوفان در راه است !
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۴

رئیس پیش بینی هواشناسی استان خوزستان از وقوع طوفان در مناطق شمالی استان و بارش باران، وزش باد و رعد و برق در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش شوشان به نقل از مهر، بهرام جنتی اظهار کرد: زبانه کم‌ فشار بشکل قابل‌ توجهی تقویت شده و در حال نفوذ و استقرار بر روی استان است.

وی با بیان اینکه این زبانه حداقل تا 2 الی 3 روز آینده نیز به استقرار خود ادامه خواهد داد، افزود: براین اساس خط ناپایدار لایه میانی جو نیز همزمان تقویت شده و هماهنگ با سامانه یاد شده تاثیر خود را آغاز خواهد کرد.

جنتی تصریح کرد: به این ترتیب انتظار بارش‌ های قابل ‌توجه تدریجا از اواخر وقت امروز تا اوایل چهارشنبه به همراه رعد و برق و وزش باد قابل‌ ملاحظه در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه سیستم‌ های بارشزای مدیترانه ‌ای و سودانی در این هفته بارش ‌های سنگینی برای استان در پی دارند، افزود: میزان بارندگی ‌ها در شمال و شمال ‌شرق استان بیشتر و همراه با وزش باد قابل ملاحظه و طوفان خواهد بود.

رئیس اداره پیش بینی هوا شناسی استان خوزستان در پیش بینی 24 ساعته و آینده نگری اظهار کرد: مناطق شمالی استان و ارتفاعات نیمه شمالی ابری از اواخر وقت همراه با رگبار پراکنده و از اواسط وقت فردا همراه با بارندگی پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه مناطق مرکزی و غربی نیمه ابری تا ابری از اواخر وقت با رگبار پراکنده و از اواسط وقت فردا همراه با بارندگی خواهد بود، گفت: مناطق ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب شرقی نیمه ابری تا تمام ابری با احتمال رگبار و از اواسط وقت فردا همراه با بارندگی و مناطق ساحلی و جنوبی نیمه ابری تا ابری بتدریج با رگبار و از اواسط وقت فردا همراه با بارندگی خواهند بود.

جنتی در مورد وضعیت هوا گفت: هوا ابری بعضا با گرد و غبار یا مه بتدریج همراه با رگبار و رعد و برق است و جهت باد جنوب شرقی تا شرقی، سرعت باد 15 تا35 کیلومتر در ساعت، ماکزیمم سرعت باد 45 کیلومتر در ساعت، ارتفاع موج 60 تا 90 گاهی 130 سانتیمتر و وضعیت دید 6 تا 3 کیلومتر گاهی 2 کیلومتر پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته آغاجاری و هندیجان با 23 و دهدز با 5 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط گزارش شده‌اند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار