شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰

  استاندار خوزستان با انتقاد از ارتباط ضعیف بخش کشاورزی با دانشگاه، گفت:شایسته استان خوزستان نیست که جهادکشاورزی با دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی ارتباط ضعیف دارد.

به گزارش ایرنا ، غلامرضا شریعتی سه شنبه در بازدید از دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین اهواز با تسلیت شهادت زائران اربعین حسینی در حمله تروریستی حله عراق، گفت:دانشگاه منابع طبیعی رامین از لحاظ سخت افزاری در موقعیت خوبی قرار دارد اما آنچه مهم است زیرساخت‌های لازم در تولید علم برای بهبود اقتصاد و کشاورزی استان است.

وی از خوزستان به عنوان قطب کشاورزی کشور یاد کرد و گفت:این استان 1.5 میلیون هکتار اراضی زیر سطح کشت دارد و دارای 16 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی است که امیدواریم پس از اجرای طرح 550 هکتاری مقام معظم رهبری به هدف تولید 21 میلیون تن محصول که پیش بینی و طراحی شده است، برسیم .

استاندار خوزستان با بیان گسترش مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاه ها طی سال های گذشته، ادامه داد:توسعه دانشگاه منابع طبیعی نیز باید کیفی و همراه با پیشرفت علوم باشد، نه اینکه تنها در حد هزینه های اداری باشد. 

رئیش شورای اداری خوزستان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت هماهنگی بین دانشگاه های استان، گفت:عملکرد حوزه آموزش عالی و نیاز استان در رشته های دانشگاهی باید ساماندهی شود همچنین ارتباط نداشتن دانشگاه‎ها ممکن است موجب توسعه رشته ها و تربیت دانش آموختگانی شود که مورد نیاز امروز و فردای جامعه نیست.

شریعتی با تاکید بر لزوم تناسب ساختار مدیریت با منابع و درآمدها، افزود:دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی رامین نیز باید با هماهنگی با صنعت و سازمان آب و برق نقش محوری در توسعه کشاورزی ایفا کند.

وی با بیان این که ممکن است در رشته هایی که نیاز استان است هیچ دانشجویی تربیت نشود گفت: به عنوان مثال استان خوزستان به پرستار و بهیار نیاز دارد اما با کمبود پرستار مواجه هستیم برای همین درخواست 1400 پرستار کردیم که فقط 300 پرستار به استان داده شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار