اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۹
رئیس جمعیت هلال احمر اهواز:
رئیس جمعیت هلال احمر اهواز گفت: اربعین حسینی در جهان اسلام به یک ارزش ملی تبدیل شده است که این نماد انقلابی بودن فرزندان حسین (علیه السلام) در طول تاریخ است.
شوشان: سیدفتح‌الله هاشم‌نژاد در حاشیه بازدید از خبرگزاری پانا مرکز خوزستان و گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: همایش جهانی اربعین حسینی در جهان اسلام به یک ارزش ملی تبدیل شده است که این نماد نشان دهنده ادامه دادن خط انقلابی بودن فرزندان حسین (علیه السلام) در طول تاریخ است.


رئیس جمعیت هلال احمر کلانشهر اهواز افزود: جمعیت هلال‌احمر خوزستان از 5 سال قبل، زمانی که مردم به سمت زیارت سیدالشهدا(ع) می‌رفتند کار امدادرسانی خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین در 2 سال اخیر به یک مسئله ملی تبدیل شد ادامه داد: کمیته‌های مختلفی در سطح کشور تشکیل شد که مسئولیت کمیته امداد و نجات ستاد اربعین کشور بر عهده جمعیت هلال‌احمر است.

رئیس هلال‌احمر اهواز درباره مجموعه اقدامات انجام شده، گفت: هلال احمر در 2 کمیته اسکان و تغذیه خدمات‌رسانی می‌کند و همچنین به عنوان معین کمیته بهداشت و درمان است. 

وظیفه اصلی که ستاد مرکزی برعهده ما قرار داده در زمینه درمان در کشور عراق در واقع کلیه امور درمانی، بیمارستانی و بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه 2500 نیرو از جمعیت هلال‌احمر کشور به کشور عراق اعزام شدند، عنوان کرد: 140 نفر از  این نیروها خوزستانی و سهم اهواز از این تعداد 40 نفر است که برای خدمات رسانی در کربلا، نجف و مسیر بین نجف تا کربلا مستقر شدند.

هاشم‌نژاد با اشاره به اینکه در مجموع در مرز شلمچه و چذابه 12 پایگاه مستقر است، که سهم هلال احمر اهواز استقرار 2 پایگاه در مسیر اهواز به سمت چذابه بوده است، گفت: در این  2 پایگاه مجموعا از 42 امدادگر، 10 پرسنل، 3 خودروی امداد و نجات و 2 موتور آمبولانس به کار گیری شده است.

وی با اشاره به دو قرارگاه که در مرز شلمچه و چذابه استقرار دارند، عنوان کرد: هلال احمر خوزستان یک بالگرد را نیز در مرز چذابه مستقر کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر اهواز با بیان اینکه کل استان به 4 منطقه مرز چذابه، مرز شلمچه، مسیر منتهی به چذابه و مسیر منتهی به شلمچه  تقسیم شده است، گفت: در منطقه منتهی به مرز چذابه 3 هزار و 287 مراجعه کننده داشته‌ایم و به 137 زائر اسکان دادیم.

وی با اشاره به ارائه خدمات در این 4 منطقه  تصریح کرد: به بیش از  9 هزار  و 879 زائر خدمات‌رسانی شده وتقریبا 1/3 خدمات در مسیر اهواز به چذابه ارائه شده است و همچنین 13 زائر را با توجه به اینکه نیاز به درمان تخصصی‌تر داشتند به بیمارستان منتقل شدند که بخشی از این تعداد مربوط به 2 مورد تصادفی بود که در مسیر منتهی به چذابه اتفاق افتاد.

هاشم‌نژاد با اشاره به بخش دواطلبان عنوان کرد: در راستای کار فرهنگی، داوطلبان موکبی را به مدت 2 روز در مرز چذابه برپاکردند که در این موکب 2 هزار بسته که حاوی گردو، خرما، بادام، کیک، آب‌میوه و ماسک بود را تقدیم زوار حسینی کردند.

وی در ادامه اقدامات جمعیت هلال احمر اهواز بیان کرد: حدود 7 هزار ماسک بین مواکب و زائران توزیع شد و نیز 500 پتو جهت اسکان زوار در مواکب و مساجد به صورت امانی داده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در راستای امور فرهنگی، 70 نفر از جوانانی که درحال خدمت‌رسانی بوده و موفق به حضور در زیارت اربعین در کربلا را نداشتند به دهلاویه رساندیم و از آنجا به صورت کاراوان پیاده روی جاماندگان به سمت مرز چذابه راه‌اندازی کردند و زیارت اربعین قرائت شد.

وی بیان کرد: تا روز 3 آذر در مرز ارائه خدمات می‌دهیم و در صورت نیاز و دستور ستاد اربعین مستقر می‌مانیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار