اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
خوزستان در سوگ شهدای حله / وزیر اطلاعات: حربه ایجاد وحشت داعش برای شیعیان جواب نمی دهد / حجت الاسلام تقوی: مردم خوزستان با صحنه های شهادت مانوس هستند/ آیت الله جزایری: اجتماع امروز مردم اهواز پاسخ کوبنده ای به اربابان داعش است
در این مراسم حجت الاسلام تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و نماینده رهبر انقلاب، وزیر کشور، وزیر اطلاعات، آیت الله موسوی جزایری نماینده ...


مراسم تشییع پیکر 37 تن از شهدای انفجار تروریستی شهر حله عراق، در اهواز آغاز شد. از ساعت 9 صبح امروز چهارشنبه 10 آذر ماه مراسم تشییع پیکر 37 تن از شهدای خوزستانی حله عراق از روبروی حسینیه ثارالله اهواز آغاز شد.

در این مراسم حجت الاسلام تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و نماینده رهبر انقلاب، وزیر کشور، وزیر اطلاعات، آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار خوزستان نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی، و تعداد زیادی ازمردم اهواز حضور دارند.

پیکر این شهدا پس از تشییع، در گلزار شهدای اهواز حمیدیه، و کارون خاکسپاری خواهد شد.

عکس/ وزیر کشور و وزیر اطلاعات در اهواز  


وزیر اطلاعات: حربه ایجاد وحشت داعش برای شیعیان جواب نمی دهد

وزیر اطلاعات گفت: البته حربه ایجاد وحشت برای شیعه جواب نمی دهد چون شعار آنها در طول تاریخ «هیهات من الذله» بوده است. سید محمد علوی در مراسم تشییع پیکر شهدای حله در اهواز اظهار کرد: امروز شهدایی را تشییع می کنیم مه به ضیافت فرزند رسول اکرم (ص) رفته بودند ولی دشمنان اسلام این عشق به اهل بیت را تحمل نکردند.

وی افزود: شهادت در راه اسلام همیشه با شیعه بوده و شیعیان به این شهادت افتخار کرده اند و امروز نیز جمع مردم اهواز برای تشییع این شهیدان نشان می دهد که ما به شهادت در راه اسلام افتخار می کنیم.

وزیر اطلاعات بیان کرد: همه مردم ایران می دانند شریف ترین نوع مرگ، مرگ در راه خداوند یا همان شهادت است. فرهنگ شیعه هم مرگ و شهادت را می پذیرد ولی ذلت و خواری برای آنها قابل تحمل نیست.

علوی عنوان کرد: واقعا مایه تاسف است که امروز گروهی در حال کشتار مسلمانان است که ساخت و پرداخته دست آل سعود است و آنها با کمک صهیونیست این گروه را تشکیل دادند و امروز به جان ملت های مسلمان افتاده است. وی بیان کرد: البته حربه ایجاد وحشت برای ما جواب نمی دهد چون شعار ما در طول تاریخ «هیهات من الذله» بوده است.



رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: شهدای فاجعه حله از ویژگی های خاص امام حسین(ع) برخوردارند

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: ما از ابتدای انقلاب اعلام کردیم که شعار ما نهضت حسینی است؛ دشمنان بدانند که حسینیان هرگز با یزیدیان سازش نمی کنند؛ ما از این راه و محوریت این راه یعنی ولی فقیه دست بر نمی داریم.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی که به نمایندگی از مقام معظم رهبری در مراسم تشییع شهدای فاجعه حله در اهواز حضور یافت، در این مراسم اظهار کرد: تسلیت مقام معظم رهبری را به مردم خوزستان و به ویژه خانوده های شهدا ابلاغ و اعلام می کنم و سلام ایشان را نیز به مردم خوزستان ابلاغ می کنم؛ هیاتی به دستور ایشان برای تسلیت گویی خدمت مردم خوزستان رسیده است.

وی افزود: مساله شهید و شهادت برای مردم ما مساله آشنایی است، به ویژه برای مردم مقاوم و شهیدپرور خوزستان زیرا در هر نخل نجیب این سرزمین شهیدی ایستاده است و در جای جای این سرزمین، قطره های خون شهدا سبز شده است.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: هر کسی وارد خوزستان شود، در حقیقت به حرم شهدا پاگذاشته و باید غسل کند و کفش های خود را در آورد. این وادی مقدس، آغشته به عطر شهیدان است و خاک آن به خون شهدا آمیخته است.

تقوی گفت: مردم مقاوم و سرافراز خوزستان بارها صحنه های شهادت و جهاد و مجاهدت را لمس کرده اند و امروز نیز این شهدا، یادآور شهدای انقلاب و دفاع مقدس هستند. همه شهدا عزیز هستند و همه ما مدیون شهدا هستیم اما شهدای فاجعه حله و زائران امام حسین(ع) از ویژگی های خاص امام حسین(ع) برخوردار هستند؛ این شهدا صداقت خود را در این صحنه به نمایش گذاشته اند.

وی عنوان کرد: ما راه خود را انتخاب کرده ایم و به استکبار جهانی آمریکا و رژیم تکفیری آل سعود اعلام می کنیم که راه ما راه حسین بن علی(ع) است و راه امام حسین(ع) راه شهادت  و جهاد است. آگاهانه این راه را انتخاب کرده و در این مسیر قدم بر می داریم زیرا منشور انقلاب ما همان منشور عاشورا است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ادامه داد: ما از ابتدای انقلاب اعلام کردیم که شعار ما نهضت حسینی است؛ دشمنان بدانند که حسینیان هرگز با یزیدیان سازش نمی کنند و حسین(ع) را وسط میدان تنها نمی گذارند، حتی اگر محاصره شوند و آب را روی آنان ببندند و محاصره اقتصادی را بر آنان تنگ تر کنند، دست از این راه بر نمی دارند؛ ما از این راه و محوریت این راه یعنی ولی فقیه دست بر نمی داریم. تقوی اظهار کرد: ما هر گز میدان را ترک نمی کنیم و تا مرگ می مانیم اما سازش نمی پذیریم؛ امروزه اندیشه حسینی دنیا را در نوردیده است.


نماینده ولی فقیه در خوزستان بر پیکر شهدای حله نماز اقامه کرد

نماینده ولی فقیه در خوزستان بر پیکر شهدای انفجار تروریستی حله نماز اقامه کرد. آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در مراسم تشییع 37 شهید خوزستانی انفجار تروریستی شهر حله عراق، که امروز(10 آذر) در اهواز در حال برگزاری است، نماز اقامه کرد.

شهدای حمیدیه امروز خاکسپاری می شوند

فرماندار حمیدیه گفت: مراسم تشییع و خاکسپاری 10 نفر از شهدای فاجعه حله امروز در حمیدیه برگزار می شود. رضا سعیدی نیا اظهار کرد: بعد از برگزاری مراسم تشییع شهدا در حسینیه ثارالله اهواز شهدای حمیدیه که شامل 10 نفر هستند به این شهرستان انتقال می شوند. وی افزود: مراسم تشییع این شهدا در ساعت 11 در مصلای حمیدیه برگزار می شود.
 
آیت الله جزایری: اجتماع امروز مردم اهواز پاسخ کوبنده ای به اربابان داعش است
 
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: اجتماع امروز مردم اهواز در تشییع شهدای حله پاسخ کوبنده ای به داعش و اربابان آن است.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری صبح امروز در مراسم تشییع شهدای حله در اهواز اظهار کرد: در غم از دست دادن عده ای از زائران حسینی هستیم که بیشتر آنها معلم قرآن، فاضله و مربی اخلاق بودند و بی جرم و بی گناه و فقط به جرم شیعه علی بودن شهید شدند.

وی با بیان اینکه آنها زائران قبر مطهر فرزند امام علی (ع) بودند که آنها را قطعه قطعه کردند، بیان کرد: تا آخرین قطره خون و نفس ثابت قدم و پابرجا ایستاده ایم. امام جمعه اهواز با اشاره به حضور باشکوه مردم در این مراسم تشییع تصریح کرد: این اجتماعی بزرگ و بی نظیر شما مردم، امروز پاسخ کوبنده ای به داعشی ها است که چیزی نیستند و مثل حیوانات هستند و آنها را مخاطبان خود نمی دانیم.

آیت الله موسوی جزایری بیان کرد: هیلاری کلینتون رسما اعتراف کرد این گروه های تروریستی را در زمان وزارت امورخارجه خودش در دولت آمریکا بنیان گذاری کردند. آل سعود ملعون و صهیونیست نیز آتش فتنه ای را در دنیا روشن کردند که انشاالله این جمعیتی بزرگی که امروز (قبل تر سراغ ندارم این جمعیت وسیع تا وسط خیابان طالقانی و تا آخر خیابان سی متری مردم حضور دارند) انتقام خود را از آل سعود خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: از رحمت های پدرانه و پدر بزرگوار مقام معظم رهبری که عنایت ویژه ای هم به مردم خوزستان دارند تقدیر و تشکر می کنم. در این مصیبت ما را تنها نگذاشتند و دستور فرمودند هیئتی از طرف ایشان برای تسلیت گویی به مردم خوزستان و به ویژه خانواده شهدا در استان حضور پیدا کنند.




























فیلم تشییع شهدای حله در اهواز

 


وزیر اطلاعات به زبان عربی با بازماندگان شهدای اربعین حله همدردی کرد

وزیر اطلاعات با حضور در مراسم تشییع شهدای اربعین با سخنرانی به زبان عربی با بازماندگان این حادثه همدردی کرد. حجت الاسلام علوی شعار لبیک یا حسین و هیهات مناالذله را ریشه دار در فرهنگ مردم ما دانست و گفت: دشمنان بدانند با هر حادثه‌ای که برای ما رقم بخورد با تمام وجود خود فریاد هیهات مناالذله را سر خواهیم داد.

امروز ۳۷ شهید حادثه حله در اهواز تشییع شدند

فرماندار اهواز از تشییع پیکر ۳۷ شهید حادثه حله در اهواز با حضور مردم خبر داد. اسماعیل ارزانی بیرگانی در حاشیه تشییع شهدا اظهار کرد: در ادامه شناسایی شهدای حادثه تروریستی حله، ۹ نفر جدید به نام های فرزانه مفرج کوچکی، صدیقه رزاق پناه، محمد موری منفوری منش، فریبا سوگوند، شرحان صالحی، لیلا حزباوی، ابراهیم قائدی و یک فرد عراقی به نام عماد راضی که راننده بود را شناسایی کردند.

وی افزود: این هشت نفر ایرانی به ۳۷ نفر قبلی اضافه شدند و تعداد شهدایی که پیکر آنها شناسایی شده به ۴۵ نفر رسیده است. خانواده های زائران در مرحله اول ۶۶ نفر و در مرحله بعد نیز ۶ نفر نمونه دادند که سرجمع ۷۲ نفر می شوند.

ارزانی بیرگانی عنوان کرد: در ابتدا ۸۸ خانواده به فرمانداری مراجعه کردند که نزدیک به ۱۶ نفر ارتباطشان با زائرانشان قطع شده بود و به عنوان مفقودی در فرمانداری ثبت کردند ولی این ۱۶ نفر برگشتند.

فرماندار اهواز اظهار کرد: ۵۲ پیکر به کشور برگشت که تاکنون ۴۵ ایرانی، یک افغانی و یک عراقی شناسایی شده است. جستجو برای پیدا شدن ۷۲ نفر ادامه دارد و هرچند برخی از پیکرها کامل نیست و فقط اجزایی از بدن مثل دست یا پا برای پزشکی قانونی کشور آمده است.

وی تصریح کرد: امروز ۳۷ شهید تشییع شد که ۲۴ نفر در گلزار شهدا و مابقی به درخواست خانواده ها در قبرستان سید هادی حمیدیه و یا شهرهای دیگر تشییع می شوند.
 
  معاون دادستان اهواز: تلاش می کنیم مشکل بیمه شهدای حله را حل کنیم

 معاون دادستان اهواز گفت: زائران شهیده شده در حله تحت پوشش حج و زیارت نبودند ولی تلاش می کنیم مشکل بیمه آنها حل شود.علی اصغر صادقی گندمانی در حاشیه مراسم تشییع شهدای حله در اهواز اظهار کرد: از دادسرای جنایی تهران نیابت فرستادند که فقط اجساد را تحویل اولیای دم بدهیم و این کار را انجام دادیم و بعد از اخذ رسید از خانواده ها این نیابت را برگداندیم.

شهدای حله در حمیدیه تشییع شدند

مراسم تشییع 10 نفر از شهدای حله در شهرستان حمیدیه با حضور جمع کثیری از مردم این شهرستان برگزار شد. علی ساری و جواد کاظم نسب الباجی نمایندگان اهواز، حمیدیه، باوی و کارون درمجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی در این مراسم شرکت کردند. پیکرهای مطهر این شهدا برای تدفین به آرامستان سیدهادی حمیدیه انتقال و در این قبرستان به خاک سپرده شدند. ازدحام هزاران نفر از مردم حمیدیه برای شرکت در این مراسم باعث شد مراسم تدفین به کندی انجام شود.

 خاکسپاری شهدای حله در اهواز 

















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار