اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۳۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
نخستین بارش پائیزی در خوزستان / دانشگاه علوم پزشکی اهواز : شهروندان مراقب باشند/ صدور دستور رایگان نمودن خدمات درمانی به مراجعین دچار تنگی نفس
ایدنی گفت: طبق دستور استاندار خوزستان هزینه ها در اورژانس بیمارستانها برای بیماران تنفسی ناشی از بارش باران رایگان می شود.

بارش نخستین بارش باران پائیزی در اهواز آغاز شد ولی شهروندان باید مراقب های ویژه ای برای جلوگیری از مشکلات تنفسی در مواجه با این بارش داشته باشند.

 در چند سال اخیر همواره نخستین بارش های پائیزی شهروندان اهوازی و برخی شهرهای صنعتی خوزستان را با مشکل تنگی نفس مواجه کرده است و امسال نیز بیم این می رود که نخستین بارش، شهروندان را با مشکل مواجه کند.

امسال البته تمهیدات فراوانی اندیشیده است که شهروندان با مشکل کمتری مواجه شوند.

هواشناسی خوزستان نیز اعلام کرد: بررسی آخرین خروجی مدلهای هواشناسی نشان دهنده فعال شدن سامانه باران‌زایی است که فعالیت خود را از اوائل چهارشنبه به شکل افزایش ابر آغاز کرده و سپس با تقویت سامانه یاد شده بارشهای گسترده و سنگینی را همراه با رعد و برق و بعضا وزش باد شدید طی روزهای پنجشنبه و جمعه در استان سبب خواهد شد.  

بر اساس اعلام هواشناسی خوستان، حجم و شدت بارندگی در مناطق مرتفع و کوهستانی استان بیشتر از سایر نقاط برآورد می‌شود. خلیج فارس نیزدر این ایام مواج پیش بینی می‌شود. ضمنا در روز پنجشنبه با توجه به وزش بادهای قابل‌ملاحظه احتمال برخاستن گردو خاک برای نواحی مرکزی تا حوالی ظهر دور از انتظار نیست. با توجه به آبگرفتگی معابر، احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه ها به روستاییان و عشایر توصیه می‌شود از نزدیک شدن به حریم رودخانه جدا خودداری کنند. همچنین به ستاد بحران استان و شهرستانها توصیه می‌شود تمهیدات لازم را به منظور مقابله با خسارات احتمالی به کار گیرند.

همچنین اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با انجام هماهنگی های لازم با استانداری خوزستان در این زمینه، دستور رایگان کردن هزینه خدمات درمانی ارائه شده به بیماران تنفسی ناشی از بارش های باران  در اورژانس های بیمارستانهای تابعه دانشگاه را صادر کرد.

ایدنی در این خصوص اظهار کرد: طبق دستور استاندار خوزستان و اعلام ستاد بحران استان، هزینه ها در اورژانس بیمارستانها برای  بیماران تنفسی ناشی از بارش باران رایگان می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: طبعاً این مصوبه فقط برای بیماران تنفسی است و شامل موارد دیگر نمی شود؛ هر چند که با اجرای طرح تحول نظام سلامت، میزان پرداختی از جیب بیماران در بیمارستان های دانشگاهی تا حد بسیار قابل توجهی کاهش داشته است.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی اهواز توصیه هایی برای مواجهه با اولین باران پائیزی به شهروندان اعلام کرده است. عدم خروج غیر ضروری از منزل و محل کار مسقف به خصوص کودکان، بزرگسالان، بیماران دچار بیماریهای قلبی و ریوی از جمله مبتلایان به آسم و آلرژی و افرادی که از لنزهای چشمی استفاده می کنند از جمله این موارد است.

همچنین افراد در صورت اجبار در خروج از محل های ذکر شده، حتماً ماسک مناسب (مدل FFP۲) مورد استفاده قرار گیرد. در صورت عدم دسترسی به ماسک، دستمال یا پارچه ی تمیز و مرطوب استفاده شود.  

خودداری از انجام فعالیت های شدید بدنی در تمام اوقات بروز پدیده مانند ورزش های سبک و سنگین، خودداری از به کارگیری وسایط نقلیه شخصی به خصوص به صورت تک سرنشین و استفاده بیشتر از وسایط نقلیه عمومی، جلوگیری از ازدحام و ایجاد ترافیک در خیابان های پر تردد، بسته نگه داشتن کلیه درها و پنجره ها و منافذ ورودی خانه و محل کار و ممانعت از باز و بسته کردن بیش از حد درب ها و پنجره ها،  همکاری عمومی در خودداری از فعالیتی هایی نظیر قیر کاری، سوزاندن مواد پلاستیکی، آتش زدن لاستیک ها، زباله ها و شاخ و برگ درختان و... که منجر به افزایش آلاینده های هوا می شوند از جمله توصیه های ارائه شده به شهروندان است.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
محمد اسدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
comment
0
0
comment همین الان 95/9/11بیمارستان افشار دزفول به علت تنگی نفس یکی از بستگان مراجعه کردم و پس از بیان خبر شما مبنی بر رایگان بودن درمان تنگی نفس اولین باران پاییزی، پرسنل زحمت کش کلی خندیدن.
با تشکر از استاندار خوزستان که مایه شادی ملت را فراهم نمودند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار