اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
محمد کیانوش راد عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت: ضرورت تثبیت روندهای قانونی مبتنی بر منافع ملی در جامعه ایران
ائتلاف شکل گرفته، صرف‌نظر از منافع جناحی همچنان برای اصلاح‌طلبان، اصولگرایان معتدل و حامیان دولت در اولویت قرار دارد و ضروری است.



عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اگر چه معتقد است که شکل‌گیری ائتلاف میان اصلاح طلبان و اعتدالگرایان پیش از آنکه محصول اراده‌شان باشد، تحمیل شده بود اما تاکید دارد که ائتلاف شکل گرفته، صرف‌نظر از منافع جناحی همچنان برای اصلاح‌طلبان، اصولگرایان معتدل و حامیان دولت در اولویت قرار دارد و ضروری است.

کیانوش راد افزود: موفقیت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس که سال گذشته برگزار شد بدون شک نتیجه ائتلافی بود که بین گروه‌های گوناگون به وجود آمد. حامیان دولت، اصلاح‌طلبان و برخی از چهره‌های اصولگرا در یک لیست واحد قرار گرفتند که نتیجه آن ورود تمامی 30 نفر لیست تهران به خانه ملت بود.

وی گفت: البته ورود اعضای لیست امید به مجلس تنها به این شهر مربوط نمی‌شود بلکه از دیگر شهرها هم افرادی به پارلمان راه یافتند اما تهران ازآن‌جهت حائز اهمیت است که تمامی نامزدهای معرفی شده، مورد اعتماد مردم قرار گرفتند. سال آینده انتخابات ریاست جمهوری را در پیش رو داریم که بسیار پراهمیت است، بنابراین ضروری به نظر می‌رسد، برای تکرار موفقیتی دیگر تمامی نقاط ضعف و کمبودهای این ائتلاف مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان نتیجه خوبی را رقم زد.

محمد کیانوش راد عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت  گفت: شکل‌گیری این ائتلاف به‌صورت نوشته یا نانوشته در مجموعه نیروهای سیاسی قانون‌گرا پیش از آنکه محصول اراده‌شان باشد، تحمیل شد؛ اما باید توضیح داد که ائتلاف شکل گرفته، صرف‌نظر از منافع جناحی همچنان برای اصلاح‌طلبان، اصولگرایان معتدل و حامیان دولت در اولویت قرار دارد و ضروری است زیرا در سایه آن می‌توان به تثبیت روندهای قانونی مبتنی بر منافع ملی در جامعه ایران امیدوار بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تأکید کرد: بر همین اساس باید اشاره داشت که گسست ائتلاف فوق به ضرر اصلاح‌طلبان، حامیان دولت و اصولگرایان معتدل تمام خواهد شد زیرا به اصلاح امور کشور، تثبیت جریان قانون‌گرایی و مهم‌تر از همه نفی افراط‌گرایی بخشی از جریان اصولگرایی کمک خواهد کرد.

کیانوش راد افزود: بدیهی است میان مفهوم وحدت سیاسی و ائتلاف سیاسی تفاوت‌هایی وجود دارد اما گروه‌های سیاسی بیشتر از آنکه در نتیجه ائتلاف متضرر شوند، منتفع خواهند شد. هرچند این احتمال وجود دارد که گروهی نسبت به گروه دیگری از منافع بیشتری برخوردار باشد اما باید توجه داشت در صورت فقدان آن تمام جناح‌های در درون یک ائتلاف متضرر می‌شوند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در ادامه تأکید کرد: با توجه به این مسئله که ضرورت تعامل و همکاری میان گروه‌های سیاسی ضد قانون و خشونت حس می‌شود، اصلاح‌طلبان با اصولگرایان معتدل و حامیان دولت تعامل و همکاری برقرار کرده‌اند، البته در کنار این مسئله جناح اصلاحات باوجود برخی از اختلاف‌های درونی با همگرایی و وحدت حول رهبری نماد اصلاحات ایران، آقای خاتمی راه خود را ادامه می‌دهد.

وی در این رابطه که برای ادامه این ائتلاف چه تمهیداتی باید در نظر داشت، تصریح کرد: بدون تردید تفوق طلبی در میان هر کدام از گروه‌های سیاسی می‌تواند به بخشی از ائتلاف موجود آسیب وارد کند، اصلاح‌طلبان نشان دادند که برای حفظ منافع ملی حاضر به کوتاه آمدن در برخی از منافع جناحی‌شان هستند، بنابراین شکی باقی نمی‌ماند کسانی که خود را بیشتر دلسوز نظام و منافع ملی می‌دانند باید برای تداوم جریان ائتلاف ضد خشونت و افراطی‌گری با یکدیگر هم‌پیمان شوند.

کیانوش راد در ادامه درباره ادامه ائتلاف در انتخابات سال آینده اظهار داشت: شرایط اجتماعی ایران و بافت گروه‌های معتدل مانند انتخابات گذشته است، بنابراین به نظر می‌آید علل و دلایلی برای فروپاشی چنین ائتلافی در میان اصلاح‌طلبان و حامیان دولت یا اصولگرایان معتدل وجود ندارد پس می‌توان امیدوار بود تا انتخابات 96 همین شیوه تداوم یابد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره سود اصولگرایان از این ائتلاف، اظهار داشت: اصولگرایان همین‌که توانستند با دوری از افراط‌گرایی و قانون‌گریزی‌های دولت احمدی‌نژاد که به نام آن‌ها تثبیت شده بود، خود را متمایز کنند، توفیق پیدا کرده‌اند.

وی افزود: امروز مردم میان اصولگرایان معتدل و افراطی از نوع احمدی‌نژاد تفکیک قائل می‌شوند البته موضع اصولگرایان معتدل نیز در حمایت از اجرایی شدن برجام و رای دادن به کابینه روحانی و همراهی آن‌ها با دولت به بازسازی وجهه عنوان اصولگرایی کمک کرده است.

 رویداد 24 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار