اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
 معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز با بیان اینکه هفت نفر از شهدای انفجار تروریستی حله امشب وارد خوزستان می شوند گفت: 2 نفر از شهدای حله فردا بعد از اقامه نماز جمعه اهواز تشییع و خاکسپاری می شوند.

علی مظفری در حاشیه ستاد شهدای حله که در فرمانداری اهواز برگزار شد در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا، اظهار کرد: هفت نفر از شهدای فاجعه حله که اخیرا احراز هویت شده اند، امشب وارد خوزستان می شوند که پنج نفر آنها به شهرستان های خود منتقل خواهند شد.

وی افزود: پیکر پاک 2 نفر از این شهدا به دزفول، یک نفر به شوش و 2 نفر به شادگان انتقال داده می شود و مراسم تشییع 2 نفر که مربوط به اهواز هستند فردا بعد از نماز جمعه برگزار می شود.
مظفری با اشاره به هماهنگی انجام شده برای برگزاری مراسم تشییع پیکر این شهدا اظهار کرد: فرزانه مفرح کوچکی و ابراهیم قائدی، 2 تن از شهدا هستند که فردا در اهواز تشییع می شوند.

وی اضافه کرد: مسیر تشییع از مصلای مهدیه نماز جمعه اهواز به سمت چهارراه آبادان و آرامستان بهشت آباد است و شهدا در قطعه شهدای حله در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده می شوند.

معاون فرماندار اهواز گفت: تاکنون 44 نفر از شهدای خوزستانی انفجار تروریستی حله شناسایی شده اند که 28 نفر از آنها اهوازی اند که 26 نفر از آنها دیروز در اهواز تشییع و خاکسپاری شدند.
به گفته وی، 50 دستگاه اتوبوس و 2 هزار پرس غذا برای افرادی که قصد شرکت در مراسم تشییع دارند در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، در حادثه تروریستی پنجشنبه هفته گذشته در عراق بیش از 80 زائر اربعین به شهادت رسیدند که اغلب آنها خوزستانی بودند. 

دیروز 37 نفر از شهدای حله در اهواز تشییع شدند. 26 نفر از آنها در اهواز، 10 نفر در حمیدیه و یک نفر در شادگان تدفین شدند.

2 نفر از شهدای این حادثه تروریستی که احراز هویت شده اند، از اتباع خارجی (یک نفر از کشور عراق و یک نفر از افغانستان) هستند.

با توجه به شدت این حادثه تروریستی، احراز هویت شهدا از طریق انجام آزمایش DNA انجام شده است. برای این منظور ستاد شهدای حله در فرمانداری اهواز تشکیل شد تا از خانواده مفقود شدگان نامنویسی و هماهنگی برای آزمایشات لازم را انجام دهد. تاکنون نمونه گیری از 72 نفر از خانواده زائران مفقود شده در این انفجار انجام شده است. 

برچسب ها: فاجعه حله ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار